Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:20

Leuk de paardjes in de sneeuw! Ik kan helaas pas morgen weer naar die van mij, na twee weken haar niet gezien te hebben. Als de sneeuw er nog ligt dan zal ik ook een foto maken!

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 18:30

Leuk alle sneeuwpaarden :D
Moon haat sneeuw :')

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:46

Zo leuk al die sneeuw foto’s :)
Hier helaas nog niet op stal geweest overdag, alleen savonds dus geen sneeuwfotos.

Wel eindelijk mijn oudje toch maar geschoren, is in 3 delen gegaan en eigenlijk nog niet klaar, ze heeft nu haar uggs nog aan _O-
Mijn scheerapparaat had er geen zin meer in, lekker irritant, heb ook nog een ministukje o haar buik wat niet geschoren is <<)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Schrok wel, vind haar mager geworden... -O-
Zag je niet met dat pak haar erop, weet ook hoe het komt, ze krijgt gewoon te weinig hooi.
Dus blij als ik straks op de andere stal sta waar ze onbeperkt krijgt.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:58

Ik vind haar er goed uit zien. Waar vind je haar mager?

Mijn oude grietje is gister weer bekapt op de kliniek. Verbaas me erover hoe makkelijk ze altijd de trailer op stapt. Stoertje

Femke_Tweety

Berichten: 11999
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:18

Ik vind haar ook helemaal niet mager tonen zo?

Maar misschien vertekenen de foto's?

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:51

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:35

Op deze foto kan je het beter zien:
Afbeelding

Vergeleken met dit van de zomer:

Afbeelding


Ze heeft ook nog bijna geen bespiering, waren we mee bezig met opbouwen maarja met alleen een buitenbak valt er niet zo veel te doen nu.

Nobel, mijn vorige ruin had dat ook wel eens maar nooit achter gekomen wat dat nou was, hij is inmiddels 25 en wel een wat slechter gebit maar voor de rest gezond
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-01-19 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 12:37

Op deze foto zie je het idd beter. Ze is een beetje zoals die van mij. Die probeer ik ook wat dikker te laten worden en ik heb het idee dat haar kont al wat ronder wordt

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:19

Capopjekop, wat voer jij om je paard wat voller te krijgen?

Ik wil voor nu toch wel graag wat gaan bijvoeren omdat ik aan het kuil niks kan veranderen helaas, moet nog een goede maand overbruggen voordat ze naar dr nieuwe stal gaat.

Ze krijgt nu per dag ongeveer 1 schep luzerne en 360 gram vitalbix daily complete en wat zeewier verdeeld over 2 voerbeurten.

Zat net wel wat te lezen over seniores priores en speedobeet maar weet niet zo goed wat in dit geval het beste is, het is maar voor tijdelijk want op de nieuwe stal krijgt ze onbeperkt goed hooi dus ga er vanuit dat er dan geen gedoe meer is

Sanet

Berichten: 7965
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:30

De mijne deed het heel goed op Seniores. Werd zelfs beetje te vet :D

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 13:55

Ow die van mij houd van de sneeuw haha!

Mooi geschoren hoor...fijn als ze dalijk onbeperkt hooi krijgt.

die van mij mag ook zo veel als ze wil alleen eet ze het niet...beetje kieskeurig en op mn nieuwe stal hebben ze gewoon 1 soort...dus heeft ze toch een beetje pech. Gelukkig compenseert het met het gras wat ze nu lekker kan eten. En krijgt ook seniores om de dag grasmix.. + nog gewoon 2 keer per dag brok en senioren muesli.

Wil der in maart ergens gaan scheren maar denk dat ik dan ook wel beetje schrik hoor

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 14:06

Bij mij op stal krijgt ze 's ochtends 1/3 schep brok en dan wanneer ze het op hebben en naar de wei gaan, staat er per paard een bak hooi. Dan rond 1-2 uur weer een bak en dan om 5 uur bij binnen komen krijgt ze weer 1/3 schep brok plus een hoopje hooi. En dan om 10-11 uur 's avonds een hoopje hooi.

Ik vraag me steeds af of het voldoende is, want je hoort steeds dat ze onbeperkt moeten krijgen. Maar Lotje is totaal niet mager. Zelfs een beetje dik op haar bijna 28 jarig leeftijd.

Afbeelding

Misschien hebben wij wat beter hooi dan bij jou op stal Romy123?

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 14:20

Momenteel is het kuil wat ze krijgen en dat is van slechte kwaliteit, vandaar dat ze dus nu ook afvalt, en dan nog het feit dat ze overdag op de wei niks bijgevoerd krijgen, helpt natuurlijk ook niet.
Dit is nog niet eens alles wat ik per dag uit haar stal haal aan grove stengels etc:
Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 14:27

Jeutje, dat ziet er niet heel eetbaar uit!

Ik zie wat je bedoelt Romy, se winter is altijd een beetje een overbruggingsperiode!

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 14:28

ziet er goed uit toch emily :)

ow die dikke harde strengen ertussen is niks nee...

bij ons hebben ze lava hooi of zoiets..blijken weer meer vitamine in te zitten? alleen houd die van mij van kuil en niet van hooi..is beetje te stug voor der dus eet ze er weinig van helaas.

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 14:30

Die van mij vreet alles wat los en vast zit :') .
Hebben hooi van weilanden waar we zelf maaien enzo, dus we kennen de mensen van het weiland :).

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 14:52

Haha alles ja!?

Die van mij eet het op zich wel omdat ze honger heeft maar merk wel dat ze het niet heel lekker vind.

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 15:07

Bijna alles :') . Ze lust wel peerijsjes >;) .

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 16:00

Hahahhaa
Wist je trouwens dat bijna alle paarden gek zijn op shag >;)

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 16:04

Wat :') ?
Mag ik vragen hoe je daar achter bent gekomen _O- ?

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 16:08

Jaren geleden was ik bij mijn vriendin met mijn paard en haar moeder rookte shag, gaf dat aan mijn paard en die at het zo op.
Zij vertelde ook dat bijna alle paarden het heel lekker vinden, wel duur grapje trouwens als je dat wilt bijvoeren _O-

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 22:57

Moon krijgt hier onbeperkt hooi ( 1 baal voor hun 3 en de ruif staat ook half in de kudde van 15 die nog een ruif hebben) en merriebrok met lijnzaadolie, krijgen ze hier alle 20 behalve de lijnzaad dat krijgen alleen mijn verwende nesten _O-

Afbeelding
Blije koppies <3 ze stelen nooooit van elkaar dus ik geef ze elk hun emmer met voer en laat ze lekker eten :D

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 23:02

Wat zijn de paardjes lekker verwend!

Ik had nog gezegd dat ik sneeuw foto's zou plaatsen bij thuiskomst, maar het is een filmpje geworden. Ik heb nog nooit eerder een filmpje bewerkt met knippen en plakken, maar hopelijk vinden jullie het net zo leuk gelukt als ik :D

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 07:31

Wat heeft je pony een leuke bles.

Ziet er gezellig uit die etende paardjes bij elkaar.

Bij mij proberen ze wel te stelen. Amber krijgt het meeste uiteraard en hans propt gewoon zijn hoofd erbij als ik niet oplet. Amber pikt van hem meer dan van grietje op de een of andere manier. Grietje is slimmer. Die steekt haar hoofd erin als amber even omhoog gaat. Vervolgens loopt ze met haar neus in de bak weg :')

Momenteel krijgt amber senioren priores. Maar daar stop ik mee als de zak leeg is want dat weken is niet handig voor mn pa die ze in het weekend voert. Dan ga ik weer cushcare van dodson and horrel voeren en gewoon wat marstall force omdat ik nooit de aanbevolen hoeveelheid bij voer. Daarnaast hebben ze onbeperkt graszaadhooi aangevuld met weidehooi. Mijn hoefsmid zag echt verwchil toen hij haar afgelopen week zag.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 13:28

Je ziet hem gewoon denken
“Ik heb een heeeeel zwaaaaar leefaah, nee maar echt heeeeel zwaahr”
Afbeelding
Nee ik kreeg hem niet schoner :')