Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 17:25

Fijne feestdagen iedereen!

Mau was vorige week vrijdag opeens kreupel. Nu een week op rust en been koelen. Vandaag een stukje gestapt en door de kou is mooi al het vocht weg en kon het goed zien. Toch een bult/verdikking te zien aan de binnenkant. Ga het benaderen als een peesblessure, dus voorlopig gaan we lekker stappen.
Hij voelt zich top, gedraagt zich ook zo, dus nu hopen dat ik hem sterk en soepel kan houden.

ellepel

Berichten: 47345
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 17:52

oei altijd schrikken zulke dingen.
ja hopelijk is het niet te erg.
peesblessure duurt zo lang voordat dat weer wat opknapt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 18:40

Beterschap voor Mau. Altijd schrikken zoiets.

Wij hebben op de valreep van het oude jaar besloten begin volgend jaar te verhuizen met de paarden. Was niet gepland. Maar deze kans konden we toch niet voorbij laten gaan vonden we.

ellepel

Berichten: 47345
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 18:51

en waarom is dat dan?

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 18:56

Altijd weer spannend, zo'n verhuizing. Wat gaf de doorslag om.het toch te doen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 20:39

Ik stuur even pb :j

Sil1985
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 21:52

EmptyWords schreef:
Fijne feestdagen iedereen!

Mau was vorige week vrijdag opeens kreupel. Nu een week op rust en been koelen. Vandaag een stukje gestapt en door de kou is mooi al het vocht weg en kon het goed zien. Toch een bult/verdikking te zien aan de binnenkant. Ga het benaderen als een peesblessure, dus voorlopig gaan we lekker stappen.
Hij voelt zich top, gedraagt zich ook zo, dus nu hopen dat ik hem sterk en soepel kan houden.


Och nee dat is even schrikken

Sil1985
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 21:54

SusanH schreef:
Beterschap voor Mau. Altijd schrikken zoiets.

Wij hebben op de valreep van het oude jaar besloten begin volgend jaar te verhuizen met de paarden. Was niet gepland. Maar deze kans konden we toch niet voorbij laten gaan vonden we.


Ik ga mijn paard ook volgende week verhuizen.
Ik vind het best wel spannend omdat hij dan in het begin ook best wel gestresst is… maar ik doe het voor het goede doel

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 22:58

Zo is het. Verhuizen doe je alleen als je verwacht dat je paard er ook op vooruit gaat. Wij hebben ze pas met de herfstvakantie ook een paar dagen op een andere plek gehad. Dat ging heel goed. En dan zie je ook wel dat ze steun hebben aan elkaar, hoewel ze nu geen paddock/weidemaatjes zijn. Maar als we rijden, rijden we wel vaak samen. Dat is ook wat ik fijn vindt, dat ze nu elkaar hebben op de nieuwe plek. Dat helpt wel om de stress te verlagen.

Sil1985
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 23:24

SusanH schreef:
Zo is het. Verhuizen doe je alleen als je verwacht dat je paard er ook op vooruit gaat. Wij hebben ze pas met de herfstvakantie ook een paar dagen op een andere plek gehad. Dat ging heel goed. En dan zie je ook wel dat ze steun hebben aan elkaar, hoewel ze nu geen paddock/weidemaatjes zijn. Maar als we rijden, rijden we wel vaak samen. Dat is ook wat ik fijn vindt, dat ze nu elkaar hebben op de nieuwe plek. Dat helpt wel om de stress te verlagen.


Dat is wel fijn dat ze steun hebben aan elkaar.

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 00:19

Is weer eens wat anders dan de hond in de pot... _O-

Afbeelding

Mevrouw was iig blij met haar hapje. Vandaag iig lekker mijn rijoverall aan. Matchte mooi met haar dekentje en haar halster. :D Stond een fris windje. :=

Afbeelding

Wij zijn een paar jaar geleden ook verhuisd. Ze was toen 27. Liever verhuis je een ouder paard niet, maar het was of daar blijven of met de kudde mee. Ik heb toen voor de kudde gekozen en ben blij dat we toen de verhuizing hebben gedaan. Ik vind dat ze hier haar oude dag mag verslijten. <3

@emptywords: Gadsie! Beterschap met Mau! Y;(

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 00:33

Richard, die eenden zijn echt geweldig _O-

Beterschap voor Mau EW!

Succes met de verhuizing Sil! Komt vast goed :)

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 11:30

Onze Britt was 28 toen ze van de manege waar ze 23 jaar had gestaan bij ons kwam.Ging ook heel goed.Ze was toen nog wel alleen met de geitjes.Maar ging goed.

Sil1985
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 11:34

Es_ther schreef:
Richard, die eenden zijn echt geweldig _O-

Beterschap voor Mau EW!

Succes met de verhuizing Sil! Komt vast goed :)


Dankjewel ik hoop dat hij zich snel thuis gaat voelen. Ga er in ieder geval mijn best voor doen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 14:11

Branco is al vaker verhuisd. En 1 ding is heel fijn, er staan meer oudjes daar op stal. Dus daar hebben ze ook voldoende ervaring mee. En er is ook een groep oudjes die 24/7 buiten staat. Dus mocht hij op pensioen moeten kan dat daar ook.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 16:51

Klinkt als een fijne plek. Paarden zijn flexibeler dna we denken, helemaal als ze elkaar hebben.
Geef ze de tijd en dan komt het wel goed

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 18:21

Klinkt als een mooie plek Susan. Hoop dat Branco er niet teveel last van heeft

Richard echt die eenden! _/-\o_

Sil ook succes met de verhuizing


Afbeelding
Mijn dame is tevreden en heeft het lekker warm

ellepel

Berichten: 47345
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 18:49

hier ook een tevreden omaatje!


Afbeelding
ze stond mooi op een bergje met haar pluk hooi.
was echt superkoud hier, :brr: maar prachtig weer!

die eenden haha, heerlijk.
echt heerlijk…gister nog gegeten! :P
:')

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 10:10

Ellepel :') . En Richard maar naar die eend zoeken

Klinkt als een fijne plek suzan!


Tevreden omaatje @Siersma :D

Hoe was jullie kerst?

Sil1985
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-09-21

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 10:42

@Siersma dankjewel.

Het scheelt inderdaad dat op de plek waar Silvano zondag naar toe gaat ook meerdere oudjes staan dus ze hebben er ook ervaring mee dus dat is ook fijn!

Hier fijne en gezellige kerstdagen gehad met familie en heerlijk gegeten. En jullie?

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 09:18

Iedereen Kerst overleefd ???
Hier wel *burp*

mijn smid heeft een insult gehad, best naar en hij mag niet autorijden nu.
Met Chico zijn ESS durf ik geen ander aan.....

Ik kan de smid nu thuis ophalen, dan naar zijn werklocatie rijden met hem ( zijn bus staat bij Wennekers) dan met bus en smid naar stal, Chico doen en weer de hele tour terug.... neem maar een dagje vrij, HAHAHHA

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 11:39

Fijn dat je smid het wel zo wil doen, is ff lastig

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 11:42

ja ik ben erg bang dat een ander het niet voor elkaar krijgt of gewoon niet genoeg geduld heeft voor hem

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 14:19

Verhuizen is altijd moeilijk zeker met een ouder paard. Hier helaas eerst vorig jaar oktober verhuisd naar een rusthuis. Haar daar toen weggehaald in februari we dachten voor de laatste keer maar helaas deze oktober toch weer terug verhuisd naar het dorp waar wij wonen en in eigen beheer bij m'n jonkie. We waren het vertrouwen in anderen kwijt met beloftes die niet waar gemaakt werden en ze moest echt aankomen in gewicht :(

Hier had de oudste de tandarts als kerstkado gekregen _O-
De samenvatting van de middag met een nieuw level.
De hoeveelheid voor een trekpaard was nog niet genoeg (te magere E pony is ze), ze bleef er tegen vechten.. Toen voor haar gewicht er nog bij gegeven, nog niet genoeg.. meer verdoven werd toch riskant zeker toen ze besefte dat Blaze 27 is. Toch nog voor haar gewicht bijgegeven en toen moesten er haar alsnog in de houdgreep houden.. Ik weet niet wie er het hardste bid dat er niks gebeurd de komende jaren, Blaze, wij, of de tandarts _O- . Ze mag bij geen klachten niet terug gezien worden.
Met als kers op de taart dat ze haar hersenen op de universiteit willen onderzoeken als ze er niet meer is omdat ze elke keer meer verdoving nodig heeft.
Gelukkig voor nu alleen 2 kiezen die niet recht in de rij staan (al sinds wij weten) en die gaan een keer los komen maar we bidden dat dat nog heel lang duurt. En m'n 3 jarige kan zonder verdoving en had nog nooit iets anders dan eten in z'n mond gehad :=

Was m'n dagje wel weer het aankomen gaat gelukkig goed

Sil1985
Berichten: 133
Geregistreerd: 21-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 15:43

Blaze1994 schreef:
Verhuizen is altijd moeilijk zeker met een ouder paard. Hier helaas eerst vorig jaar oktober verhuisd naar een rusthuis. Haar daar toen weggehaald in februari we dachten voor de laatste keer maar helaas deze oktober toch weer terug verhuisd naar het dorp waar wij wonen en in eigen beheer bij m'n jonkie. We waren het vertrouwen in anderen kwijt met beloftes die niet waar gemaakt werden en ze moest echt aankomen in gewicht :(

Hier had de oudste de tandarts als kerstkado gekregen _O-
De samenvatting van de middag met een nieuw level.
De hoeveelheid voor een trekpaard was nog niet genoeg (te magere E pony is ze), ze bleef er tegen vechten.. Toen voor haar gewicht er nog bij gegeven, nog niet genoeg.. meer verdoven werd toch riskant zeker toen ze besefte dat Blaze 27 is. Toch nog voor haar gewicht bijgegeven en toen moesten er haar alsnog in de houdgreep houden.. Ik weet niet wie er het hardste bid dat er niks gebeurd de komende jaren, Blaze, wij, of de tandarts _O- . Ze mag bij geen klachten niet terug gezien worden.
Met als kers op de taart dat ze haar hersenen op de universiteit willen onderzoeken als ze er niet meer is omdat ze elke keer meer verdoving nodig heeft.
Gelukkig voor nu alleen 2 kiezen die niet recht in de rij staan (al sinds wij weten) en die gaan een keer los komen maar we bidden dat dat nog heel lang duurt. En m'n 3 jarige kan zonder verdoving en had nog nooit iets anders dan eten in z'n mond gehad :=

Was m'n dagje wel weer het aankomen gaat gelukkig goed


Och nee ik weet helaas hoe het is.
Silvano moet ze ook altijd bijspuiten. Op de 1 of andere manier blijft hij toch wakker en geeft zich niet over. Paar maanden terug heb ik de tandarts bij Silvano gehad. Maar hij was zo vervelend en toen zei ze op gegeven moment ik hou er mee op dit is niet te doen. Ze werd er ook emo van omdat ze er van baalde dat het niet lukte…