Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 10:27

Schim is vandaag jarig *\o/*
Nu officieel 26!

Wat was ik 2 maanden terug toch ff bang dat we dit niet gingen halen maar zijn herstel gaat tot nu toe super :)

Afbeelding

1 september staat de volgende echo gepland en zo ook maar weer eens gaan bellen om voor september gebitscontrole te doen. Dan zijn we er hopelijk op tijd bij voor de winter.

Eapy

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 11:02

Gefeliciteerd Queelens! Fijn dat schim zo goed gaat!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 13:10

Marieke gefeliciteerd met Schim! Dat hij nog maar vele verjaardagen mag vieren

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 13:15

Gefeliciteerd!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 13:28

Dat hoop ik ook Marjo! Als ik naar zijn energielevel kijk gaat hij nog wel ff mee :=
Hij was woensdag zo baldadig tijdens zijn lasertherapie behandeling. Normaal staat hij tijdens die behandelingen te slapen. Werkt schijnbaar rustgevend op paarden zoiets. Dus degene die hem behandeld zag hem van de week voor het eerst van zijn andere kant haha.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 15:00

gefeliciteerd *\o/*

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 16:08

Queelens schreef:
Dat hoop ik ook Marjo! Als ik naar zijn energielevel kijk gaat hij nog wel ff mee :=
Hij was woensdag zo baldadig tijdens zijn lasertherapie behandeling. Normaal staat hij tijdens die behandelingen te slapen. Werkt schijnbaar rustgevend op paarden zoiets. Dus degene die hem behandeld zag hem van de week voor het eerst van zijn andere kant haha.

Komt vast door het weer. Hier was Marissa ook een draak gisteren. Ze vind de temperatuur heel fijn nu en regen boeit haar ook niks

gelderfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 18:09

Proficiat :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 15:05

nou hier is wel weer genoeg regen gevallen dacht ik zo.
het is echt zeiknat overal :')

hoe is het bij jullie?

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 15:24

Ohhh ellende ja. Wat een triest weer. Merrie was ook helemaal nerveus door de wind vandaag. Hoe ouder hoe gekker!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 22:18

Hier is het ook echt zeiknat.
Ik heb net de laatste dierenarts rekening van bonnie gekregen.
Nu is dat stukje echt afgesloten.

Ik heb het er nog Best moeilijk mee. Vooral omdat het qua weer ansich niet zo dramatisch warm is geweest dat ze dan qua longen slecht zou staat
Maarja.... met deze regen had ze een regendeken met Hals op gemoeten omdat ze anders ook weer slecht zou staan.
Het blijft moeilijk om te accepteren dat dit voor Haar beter was.

Layka is momenteel Best tevreden.
Het kan zijn dat ze over een maandje een jaarling van de buren als maatje in de paddock krijgt.
Die stand van januari tm mei ook al naast Haar paddock. Dus opzich ze kennen elkaar wel al.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 07:52

:(:)
het is ook nog zo kort geleden,heeft allemaal tijd nodig om te verwerken.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:49

Ah hagelslag dat snap ik helemaal hoor. Heb mijn pony in 2019 moeten laten inslapen, die was onwijs dampig en had een flinke pollenallergie. Was elke dag weer kijken naar het weer en me zorgen moeten maken… en als we dan zulke weken hebben denk ik ook ach, die kleine had het hier prima op gedaan…

Maar je hebt de juiste keuze gemaakt, dat is en blijft zo. Daar moet je je aan vast blijven houden! Liefs!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 11:17

Het is en blijft idd de juiste keuze. Maar t blijft moeilijk.

Nu net de andere verzorgster nog weer een nee moeten verkopen ivm het weer.

Ik heb geen zin om haar te laten rijden op een pony van 24 als de bak iets glad is hier en daar,en binnen een uur regen verwacht word.

Layka staat niet op stal(ze kan natuurlijk wel in de openstal).
Maar ik moet rond 12 naar t werk.
En ik wil geen zweetpony in de regen zetten.

1.5 uur voordat we hadden afgesproken had ik een apje gestuurd.
Die hebben ze niet gelezen(zowel ouders als t meisje).
En toen stonden ze dus half 10 hier voor de deur met de tekst,ja maar nu is het droog.

Serieus mensen.... leuk wat nu is. Maar voor de gezondheid van layka gaan we nu niet rijden of wat dan ook.
Ga maar weer naar huis......

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 11:36

Wat is er mis met een zweetpony in de regen zetten? Met het weer van de laatste tijd gaat dat hier ook zo… goed uitstappen en dan terug naar buiten.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 11:44

Het was niet een beetje regen maar meerdere uren regen achter elkaar.
En ik ga geen risico nemen dat ze verkouden word

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 17:30

ik snap dat je er super zuinig op bent!
hier rollen ze na het rijden in het zand en dan is dat zweet wel weg eigenlijk.
maar de een is ook vatbaarder dan de ander :j

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 19:47

Onze senior met PPID (die sinds een half jaar op prascend staat en daardoor voor het eerst in jaren weer een mooie dunne zomervacht heeft) stond vandaag nadat ze nat was geregend letterlijk te rillen van de kou. Ik heb haar laten drogen en toch maar een deken op gedaan. Hebben jullie oudjes ook last van het weer?

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:22

Mijn merrie (in januari ingeslapen) kon ook slechter haar temperatuur reguleren. Die vacht gaat zo hard achteruit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:43

Vandaag ook een rillend oudje van de wei gehaald :brr: staat nu met een zweetdeken op stal en als het morgen opnieuw zo regent, toch maar een regendeken om.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:46

Ach gosj die rillende oudjes… mijne heeft een flinke vacht (denkt altijd dat de volgende ijstijd in aantocht is, je weet maar nooit) en aardig wat vetreserves. Dus die stond wel oké in de regen. Ook was het hier gelukkig niet koud!

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:47

Oei bibberen is niet fijn :(

Manmanman hier ligt modder alsof het al december is. Vreemd genoeg lijkt het de paarden hier niet zo te deren, al kom ik ze wel regelmatig met zijn allen in de schuilstal tegen.
Tot nu toe wel al 3 maal als een zielig waterkieken afgestapt in nog geen week dus van mij mag het wel stoppen met de regen :')
Mijn 19-jarige gaat zondag op wedstrijd, ben benieuwd. Vooralsnog lijkt hij nog steeds vooruit te gaan en meer spieren te ontwikkelen. Ik ben eigelijk verbaasd dat dat nog kan.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:52

Pas geleden stond mijn dame helemaal opgekropt van de kou in de weide. Tijdens die storm die toen over t noorden ging. Zo zielig. Door de artrose in haar rug kan ze eigenlijk d'r bekken niet kantelen, maar door de kou stond d'r rug helemaal bol en dus niet echt goed voor d'r pijn en artrose.

Nu staat ze met buien en deze regen met een rambo summer series en met de liner op de rug mee.

Gewone regendeken krijgt ze het weer snel te warm onder en dan dikke poten....

Van mij mag t nu wel stoppen want t land trekt t anders niet meer...

Poekkiw wat fijn dat hij zo goed gaat, succes alvast met je westrijd!

Hagelslag fijn dat layka oké lijkt en voor de winter een maatje heeft waarschijnlijk! En snap dat je voorzichtig bent hoor met bezweet en regen. Zou ik ook niet doen en willen

Queelens, nog gefeliciteerd met je schim!!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 22:40

Hmm als ik dit zo lees maak ik me toch beetje zorgen om mijn oudje. Wij zijn op vakantie en komen pas ergens volgende week weer. Hield wel het weer wat in de gaten en twijfelde over een regendekentje, maar ja zo moeilijk inschatten op afstand. Nu ik jullie berichten lees, misschien toch ff vragen om een deken op te doen. Ze heeft niet heel veel vetjes over...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 07:32

Sorry dat ik hier de laatste tijd niet zo actief ben geweest. :=

Eergisteren waren de rijpaarden in de wei ernaast ontsnapt, nou ja, er zit een wei tussen en ze renden de wei in naast de oma's. De oma's dachten, hee dat is leuk en deden mee in hun weide. Ik vond mijn oma gisteren liggen in de wei en ze wilde niet opstaan. Dus maar even begonnen met uitmesten en uiteindelijk stond ze op en heeft ze een dik been en op drie benen. Ik heb er toen bijna meteen Metacam in gegooid en dierenarts gebeld. Ze heeft half uurtje gras gegeten en is toen weer gaan liggen. Dat heeft ze later die middag nog een keer gedaan. DA was er pas aan de begin van de avond. Die hebben Fluxinine in gespoten en ga haar nu de komende dagen buut geven om kijken hoe ze daarop reageert. Vandaag weer contact met de dierenarts en vrijdag kijken of we door kunnen gaan met de buut of dat het zo goed is geweest. |(