Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 21:32

Marieke goed nieuws zeg! Die ouwe trouwe Schim overtreft de verwachtingen maar weer eens!

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 21:59

Mystery kon de eerste jaren ook niet genieten van de osteopaat maar hij geeft zich nu helemaal over.

Wat een fijn nieuws dat de scan goed was! Dat is altijd maar weer afwachten, je kan er zelf niet inkijken helaas. En dat zelfs nog op die leeftijd!

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 13:58

Goed nieuws Queelens en Ellepel! Fijn! Hmmm xLiez toch een kwestie van doorzetten dus…

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 20:52

Thanks! Ben er echt blij mee. Ik lag er gisteren helemaal vanaf. Had een dik oog door mijn allergie, veel spierpijn, hoofdpijn en ontzettend moe. Denk dat alle paniek van de afgelopen 2 maanden er in een soort opluchting uitkwam ofzo :+

Ellepel ook heel fijn dat jullie goed nieuws hebben gehad! Hoe ziet de diagnose er nu uit?

Wij mogen per week met 5 minuten gaan opbouwen. We zitten nu al op 10 minuten dus dat betekent dat we met 6-8 weken op >40 minuten stappen zitten. Advies van deze da was om het eventueel onder het zadel te toen. Bij haar voornamelijk als argument zodat ze dan actief stappen met spiergebruik enz. Alleen met mijn paard krijg ik de tegenovergestelde struggle; die wordt met wandelen buiten op een gegeven moment vervelend en loopt juist te hard cq zichzelf voorbij. Daarom stopte ik op een gegeven moment met buitenritten. Omdat ik bang was dat hij zichzelf voorbij zou lopen..

Dus ik moet even goed gaan bedenken of ik toch saai op en neer over het pad blijf stappen en hem dan in toom probeer te houden (het pad gaat vaak wel goed) of dat ik er na jaren toch weer een zadel op ga leggen.. nog even overleggen met degene die hem revalideert en evt nog onze eigen vaste dierenarts. Lastig hoor!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 21:32

ik zou er naast blijven lopen denk ik, er op lijkt me toch best belastend,zeker als het al jaren geleden is?

mijn eigen pees duurt wel even hoor, is een tendinitis calcarera,kalk op de pees, komt van het werken, ik ben huishoudelijk hulp :j
maar ik ben gewoon aan het werk hoor,beetje aanpassen,maar is prima te doen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 23:43

Britta, fijn dat de eigenaar even is langs geweest en het paard oké leek. Dan wellicht toch de warmte. Gelukkig nu even wat beter weer zo voor de dieren.

Esthet, wilde witte :):)

ElCamiro, wel fijn dat je zo toch nog wat met paarden bezig kan zijn. En wat goed dat die leuker met z'n 27 nog bereden kan worden!

Xliez dat lipje, hij genoot echt!
Mijn oudje moet nu wat vaker. Ze moest altijd al 2x per jaar, en nu doen we het om de 3 a 4 maanden. Osteopaten. Nu iets langer er tussen (het jaar vliegt om....). 15 augustus komt ze weer.

Eapy lastig die eenkennigheid maar wel te begrijpen met zulke ervaringen idd.

Queelens oh wat fijn dat er verbetering in zit, gelukkig!! :):)

Ik zou er ook naast blijven lopen. Misschien aan de hand wat meer actief proberen te vragen, benen juist te plaatsen en buikspieren meer te gebruiken?

Hier gaat t z'n gangetje. Maandag heb ik d'r weer eens meegenomen met de trailer. Nadat ze 1.5 jaar geleden onderuit is gegaan in de trailer vond ik het heel eng. Het was met iets langer rijden, en na de wandeling wS ze zichtbaar moe en toen moesten we nog terug.... Omdat ze vorig jaar zoveel d'r achterhand ontlaste en daarmee voor belaste, had ze wat knikkende knieeen voor als ze moe was, met gevolg minder stabiel in de trailer. Dus dar nu ook bang voor, maar ik heb d'r ook terug niet gevoeld en ging goed gelukkig! Hopelijk krijg ik zo langzaam weer wat meer vertrouwen met de trailer en kunnen we weer wat vaker weg.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 07:08

Max is weer de oude vertrouwde Max.Het is toch de warmte geweest gelukkig..Ik wil hem nog niet kwijt.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 07:20

Fijn dat het goed ging Tancreda! En gelukkig maar Britta, je kunt je zo zorgen maken om die oudjes hé…

Ik kreeg eergisteren een kopstoot en een trap (per ongeluk) van mevrouw cadeau. De trap was naar een vlieg maar ik was daar bezig en kwam (zachtjes) tegen mijn hand aan. Daarna (ook door een vlieg, ze wordt er gek van) een kopstoot waarna ik wel even 2 minuten sterretjes zag %) merrie is meestal vrij afstandelijk en totaal niet knuffelig. Maar ze kwam wel even met haar neus tegen m’n schouder aan zo van ‘ehhh… sorry he’.

Overleefd en geen misselijkheid/hoofdpijn daarna gelukkig. Maar de volgende dag liep ik haar landje in, en ze blijft altijd staan waar ze staat ondanks dat ze me ziet zo van ‘je komt maar naar mij toe’. Maar deze keer kwam ze heeeeeeeel enthousiast op me aflopen, zo van ‘heeeeeee meid! Je vindt me toch nog wel lief??!’

Moest zo lachen om haar. Oude draak.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 20:57

Auw dat klinkt pijnlijk!! Geen last ook erna?

Gisteren naar t strand geweest en pont mocht mee in de bus van stalgenootjes en zo waren ze voor eerst samen mee op pad <3

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 21:04

wat een prachtige foto <3

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 13:25

Gelukkig niet Tancreda! Wat een heerlijke foto.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 14:00

Tancreda4 schreef:
Auw dat klinkt pijnlijk!! Geen last ook erna?

Gisteren naar t strand geweest en pont mocht mee in de bus van stalgenootjes en zo waren ze voor eerst samen mee op pad <3

[ [url=m/NYAV8l.webp]Afbeelding[/url] ]

Wauw <3

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 15:28

Erg mooie foto!!!

Dus al ik snel even lees, gaan alle oude sokjes weer redelijk tot goed?
Dat is een heel goed bericht!!! Hier gaat het gelukkig ook goed. Ze zijn blij dat het wat koeler is, dat wel.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 15:38

Mijn oude dame was uiteraard de allereerste die een rondje mocht lopen door de nieuwe rijbak. Er is maar 1 de eerste uiteraard en dat is zij <3
Afbeelding

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 17:56

Wat leuk zeg :) ik geef hier de oudjes ook altijd de prio met alles <3

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 19:28

ik ook hoor,oma’s gaan voor!! :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 21:29

Heerlijke foto's komen er lang.

Hier gaat 't met de grootste nuk die we hebben nog altijd prima.
Tandarts is vanmorgen ff langs geweest.
Normaal verdooft hij maar het waren echt maar een paar kleine haakjes en layka is best braaf dus zonder gedaan.
Ondanks dat hij elektrisch vijlt.
Ze vond het maar matig. Maar het lukt wel prima.

2 jaar terug is ze voor 't laatst gedaan en kunnen nu ook weer 1.5 a 2 jaar ofzo er tussen laten.
Dus dat is wel echt heel fijn

gelderfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 13:30

Elcamino, wat fijn dat je nog meeleest en veel plezier met Oliver, ziet er leuk uit! *\o/*

xLiez, geweldig dat ik geniet gezicht :j

Queelens & Ellepel, super goed nieuws, fijn dat het zo goed vooruit gaat _/-\o_

Britta31, fijn dat Max beter gaat, ik ben zo blij met het weer in Nederland, mijn ergste nachtmerrie dat we hier ook zulke extreme temperaturen krijgen, dat trekt mijn oudje niet.

Tancreda4 wat een heerlijke foto op het strand, ben jaloers haha

Wij hebben ook een spannende tijd gehad, spreek, ik op van de zenuwen!
Onze smid, die overspannen lijkt, heeft na 10 jaar enkele klanten laten gaan. Jaco kan alleen maar op duplo‘s lopen, dus ik was naarstig op zoek naar een smid, heb er ongeveer 15 gebeld en niemand nam nieuwe klanten aan, uiteindelijk via mijn Da ene gevonden die heel ver weg woont, maar na ons gesprek en met hulp van mijn Da toch overstag.
Donderdag was onze eerste sessie en man, had ik dit eerder geweten….. iemand die goed gehumeurd is, verstand van zaken heeft, ik was al langer niet tevreden met mijn smid maar omdat het zo moeilijk is ene te vinden, heb ik te lang zijn crap geaccepteerd. De nieuwe was geshocked, zo laat je een paard niet lopen, dus we zijn nu begonnen met een langzaam recovery plan. Hij liep ‚s avonds al veel soepeler, door alleen al wat kleine aanpassingen, ben zo blij.
Nu zijn we gaan plakken om de hoef even te laten herstellen van alle 38 gaten die er van mijn vorige smid nog zaten. Stiekem ziet hij er wel stoer uit met zijn nieuwe voetjes, daarna nog even op de wei wat foto's gemaakt <3

Afbeelding

Afbeelding

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 13:49

@gelderfan Wat een bijzondere “ijzers”! Heb dit nog nooit gezien, maar wat fijn dat je iemand hebt kunnen vinden!

@hagelslag Wat fijn dat ze zonder verdoving kon! Zou met Mystery niet kunnen, die steigert al van een scheerapparaat haha.

Ik heb vandaag voor de tweede keer gereden sinds de osteopaat en hij voelt weer als vanouds! De reden voor het moeilijk galoperen zat dus wel in zijn achterhand. Hopelijk blijft hij zo soepel.

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 14:05

oh lekker gereden,heerlijk als dat nog kan :j

hier vanmorgen ook de smid gehad,alleen was kelly echt vervelend aan het doen met linksachter,dus dat hebben we maar gelaten.
kwam eigenlijk toch niks af dus ook geen ramp.

gelderfan wat lijkt dat grappig.
heeft het een speciale functie?

gelderfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 14:22

Hij liep op gewone ijzers heel voorzichtig, hij gleed vaker uit, vooral bergafwaarts.
Ook heeft hij artrose waardoor het neerzetten ongemakkelijk voor hem was. Uiteindelijk hebben we toen kunststof ijzers geprobeerd, de eerste waren geen succes, omdat hij erg abrupt gestopt werd in het afrollen. Toch doorgezet en Uiteindelijk de duplo's geprobeerd en dat was het helemaal.
Hij gleed niet meer, hij kan toch afrollen, het absorbeert ergste shocks bij het neerzetten en als het sneeuwt, gaat het niet ophopen omdat het middenstuk beweeglijk is.
Ze zijn er in verschillende uitvoeringen, bijv. De groene, zijn van harder kunststof, gaan daardoor langer mee, maar hij kon er niet op lopen.
Er zit nog steeds een ijzer binnenin, waardoor het heel stevig aanvoelt.
De blauwe flapjes zijn voor het plakken, we mochten de kleur kiezen, dus voor de stoere jongen voor blauw gegaan. Die flapjes worden op de ijzers gesoldeerd en de flapjes worden op de hoef geplakt. Vond het wel interessant aangezien we altijd nagels hebben gebruikt.Afbeelding

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 15:02

Gelderfan wat cool!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 15:24

er veranderd natuurlijk ook een hoop he.
als je kijkt naar hoe het twintig jaar geleden ging en nu.
ik zie ook ontzettend veel hoefschoenen,die zijn soms ook best handig!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 10:51

Mooi zeg Gelderfan. Een goede smid is goud waard. En er een vinden in deze tijd die ook goed is is echt lastig. Ik ben vorig jaar na 10 jaar ook overgestapt van smid. Was drama om iemand te vinden, ze zitten allemaal bomvol.. deze nam ons ook alleen aan omdat ze hier vaker komt en omdat ik echt op mijn blauwe ogen kon garanderen dat ie braaf is haha.

Schim is aan het opbouwen nu. 15 minuten stappen wordt nu al drama haha. Is echt een hardloopsessie voor mij zo hard loopt dat dier.. en gisteren was die bang van zijn nieuwe blauwe hooibak. Hij heeft wel ff gek gedaan dus hopelijk geen consequenties voor zijn peesblessure. Maf dier haha. En ik was er al op voorbereid dus had hem aan het halster mee zijn weitje in maar nog ging het ff mis haha. Ik moest het halstertouw laten vieren om brandwonden te voorkomen :+
Gelukkig is hij er nu wel blij mee!
Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 10:56

Hagelslag fijn dat gebit weer us gedaan en dat je zo lang er tussen kan laten. Hier toch wel echt minimaal 1x per jaar nodig ivm missende kiezen bij beiden, en dus schuivende tanden....

Gelderfan, wat een bijzondere ijzers en wat fijn dat de overstap naar nieuwe hoefsmid zo goed is bevallen!

Xliez fijn dag de osteo zo verschil heeft gegeven !