Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Queelens

Berichten: 8034
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 11:20

Logisch dat de oudjes het met de warmte wat zwaarder hebben. Schim trekt het bovenverwachting goed. Hij had alleen ineens watermest maandag. Door het weer of nieuwe pak hooi? Of ik was 2 dagen ervoor begonnen met psylliumkuur en kleefkruid kruiden?

Heb in ieder geval de kleefkruid maar even weggelaten. De psyllium is wel even belangrijk. Vanmiddag eens kijken of het beter is. Vanmiddag tevens ook de laatste lasertherapie behandeling voor de volgende echo die vrijdag is. Ik begin langzaam echt zenuwachtig te worden. Zijn bult werd dunner maar leek zondag weer wat dikker en ik heb echt zo geen idee hoe het verder geneest.. heb ook nog 0 scenario’s klaarstaan omdat ik echt niet weet wat te verwachten. Hoop zo dat het een beetje geneest.. ik gun het hem zo on nog gezond en gelukkig te zijn want dat is hij op die peesblessure na ook nog ontzettend. Die blije oortjes van hem.. en hij doet het zo bijzonder braaf in zijn weitje alleen maar het breekt ergens toch mijn hart dat hij niet met andere paarden kan kriebelen en spelen ook al vindt hij het alleen ook denk ik wel lekker rustig :P

Hij is maandag ook op de weegschaal geweest en aangekomen! Van 518 naar 532. Hopelijk voor het volgende weegmoment in oktober en dus voor de winter 550 zodat hij goed de winter in kan!

Britta31

Berichten: 13243
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 13:02

Ik maak mij zorgen.Max de haflinger van 28 is sinds een week zo sloom,vandaag stond hij in de wei te wachten op zijn eten toen ik hem riep.Normaal komt hij naar de stal.Ik geef hem dan zijn bak meusli altijd op dezelfde plek.Nu stond hij maar te staan,net alsof hij niet wist waar hij was.Ik heb de bak voor zijn neus moeten zetten.Hij eet wel goed.Hij loopt ook slomer.Mijn pony met Cushing begon ook zo.Kan ook de warmte zijn natuurlijk.Maar wat te doen,zal ik zijn eigenaar al inlichten of nog even 2 weken aanzien.Ik wil haar ook niet onnodig ongerust maken.

Queelens

Berichten: 8034
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 13:52

Britta, het andere paard heeft er geen last van? Alleen max? Ik denk dat het bij twijfel nooit verkeerd is om een buisje bloed af te nemen voor zijn algemene waardes en bloedplaatjes en voor cushing. Anders wordt het lastig op zoiets een vinger te leggen. En ik zou de eigenaar informeren. Ik ben als paardenbaasje liever een keer te veel op de hoogte dan te weinig. En als ze het verhaal hoort hoeft het niet gelijk stress te zijn. Is vooral denk ik even uitzoeken wat het is en dat kan je samen beter dan alleen.

Britta31

Berichten: 13243
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:01

Met ons paard is alles normaal.Max kan ook slechter tegen de warmte dan normaal.Maar ik wil ook zijn eigenaar niet ongerust maken om niets.Maar Max staat nu 3 jaar hier en dit ben ik niet gewend van hem.

monsera
Berichten: 3099
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:03

Ik zou de eigenaar wel even een berichtje doen. Je kijkt het al een week aan.
Vervelend dat hij niet fit is.
Mocht het Cushing zijn dan kun je daar
nog wat aan doen.

ellepel

Berichten: 47556
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:04

ik zou ook contact opnemen met de eigenaar hoor, het is wel een oud paard en er kan altijd iets mis zijn.
eigenaar kan dan altijd zelf nog bekijken of er een arts moet komen of niet.
merk aan kelly dat die helemaal kriegel is van de vliegen, liefst staat ze de hele dag met haar neus in en hoek waar ze niet komen.

Britta31

Berichten: 13243
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 14:05

Ik zal haar een berichtje doen.

Britta31

Berichten: 13243
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 16:11

De eigenaar van Max komt vanavond even langs.

ellepel

Berichten: 47556
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 07:31

hoe is het gegaan?

Britta31

Berichten: 13243
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 07:38

Zijn eigenaar wil het even aanzien.Max kwam gisterenavond gelijk naar haar toe en at zijn snoepjes en gedroeg zich normaal.Denk toch de warmte.

ellepel

Berichten: 47556
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 08:19

wel goed dat je hen toch ingelicht hebt , het is gelukkig al wat koeler nu.
de een kan er ook beter tegen dan de ander..is bij ons mensen ook zo :j

BarbaraNova

Berichten: 4229
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 08:19

ik ben een grote meut en zet met extreme warmte de paarden op stal overdag met een mega grote ventilator er bij, zo een die ze in garages gebruiken, dan gaan ze in de avond en nacht gewoon weer naar buiten

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 08:46

ellepel schreef:
wel goed dat je hen toch ingelicht hebt , het is gelukkig al wat koeler nu.
de een kan er ook beter tegen dan de ander..is bij ons mensen ook zo :j

Jaa indd!

Hier staat ze gewoon lekker waar ze wil, maar je kon wel merken dat ze het warm had

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 09:47

Goed dat je het aan de eigenaar hebt verteld Britta!


Afbeelding
Ik had een wilde hengst gisteren :')

ellepel

Berichten: 47556
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 12:23

zo nou die was blij met wat afkoeling zeker _/-\o_

ElCamino

Berichten: 8953
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 11:17

Jeetje, ik lees nog steeds trouw mee maar heb niks meer te posten nu Chico overleden is, het is ruim een jaar geleden en ik mis hem elke dag maar wat ik dus absoluut niet mis zijn de zorgen en alles eromheen....

Ik heb weer diep respct voor iedereen die zo trouw is aan zijn/haar oudje en ga vooral zo door!

Ik mis de paarden enorm, ik had 15 show arabieren om te verzorgen maar die zijn vertrokken van stal en te ver weg om "even" heen te gaan. Nu kan ik 2 dagen per week een oudje van 27 rijden. Nou ja, beweging geven, lief dier en hopelijk hou ik dan wat plezier in het rijden.
Hij heet Oliver, kruising Fries x KWPN en superlief. Met hem zet ik ook wel eens de opfok buiten.

Dit is Ol : ik rijd met mijn eigen zadel, dat zit beter dan zijn engelse zadel.
Afbeelding

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 11:22

Wat een schatje zeg! Lief koppie zit er op <3

Eapy

Berichten: 1753
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 11:48

EC wat leuk dat je nog meeleest en fijn om te horen dat het goed gaat met je! Wat een lief dier zeg, ziet er super goed uit voor 27 <3

ElCamino

Berichten: 8953
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 11:53

thnx, uiteraard lees ik mee, oudjes gaan me aan het hart....ik he er iets mee.
En wil ook echt geen eigen paard meer na 27 jaar Chico, dit maakt een hoop goed

xLiez

Berichten: 1902
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 11:57

Oliver ziet er echt goed uit!
Mijn senior is gister lekker naar de osteopaat geweest, hij heeft opeens moeite met de galop. En ze kwam wel wat blokkades tegen in zijn achterhand/achterbeen. Dus hopelijk voelt hij zich nu fijner en kunnen we straks weer wat meer rijden :D En anders ga ik uit van artrose, maar eerst even afwachten wat de behandeling doet.

Hij vond de behandeling heerlijk! Hij gaat sowieso altijd 1x per jaar maar nu wat vaker vanwege ouderdom dingetjes.
Afbeelding

Eapy

Berichten: 1753
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 12:00

Wat heerlijk dat Mystery zo kan genieten van de osteopaat! Zou ik ook wel willen voor die van mij, maar die wordt altijd zo gespannen van onbekende mensen die aan haar lijf zitten dat het meer negatiefs oplevert dan positiefs helaas. Is begonnen toen ze haar behandeling kreeg voor kissing spines tien jaar geleden, al die fysio en prikken en getut aan haar lijf… en nu is de dierenarts een hele opgave. Er is eentje die ze soort van tolereert :+ dus ik vraag altijd gewoon naar hem. Vooral vrouwen vindt ze 3x niks. De hoefsmid is gelukkig een geduldige schat.

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 13:01

Oooh wat zit ie lekker te genieten zeg!

Queelens

Berichten: 8034
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 16:13

Even een ego post maar de echo van schim zijn peesblessure is bovenverwachting goed gegaan! De pees aan de binnenzijde is zo goed als genezen. De buitenzijde is op weg *\o/*

Dankbaar dat mijn ouwe oudje nog zo goed herstelt. Denk dat niet iedereen dat verwacht had.. natuurlijk wel heel hard afkloppen want we zijn er natuurlijk nog niet. Over 2 weken gaan we echt hard zijn 26e verjaardag vieren. Waar ik 2 maanden terug nog hysterisch en bang was heb ik nu weer heel veel vertrouwen erin gelukkig.

De samengevatte diagnose van de dierenarts op papier net nog in mijn inbox met de afsluitende woorden: Controle checkligament LV; goede verbetering zichtbaar

Ik heb het dus niet gedroomd gelukkig :)

hagelslag
Berichten: 9316
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 19:32

Aahhh das toch wel echt echt vet zeg

ellepel

Berichten: 47556
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-23 20:04

goed nieuws! *\o/*
toevallig heb ik zelf gister ook een echo van een pees gehad haha, die gaat ook de goede kant op!
alleen jammer dat peesblessures altijd zo lang duren.

el camino wat leuk dat je wel weer kunt rijden!
en wat een fris paard,mooie blik heeft het :j