Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maris schreef:Beginnen met een kwart liter olie ? ---> ik denk niet dat de darmen daar blij mee zijn ! En denk je er dan ook aan om vit E extra bij te gaan geven ( bij zulke hoeveelheden ) ?!
Waaltje schreef:Mijn vriendin heeft een oudere haflinger (21 jaar) die bijna niet dik te krijgen is.
Hij krijgt nu 1x per dag (s'avonds) slobber van 1/2 schep basisbrok, 2 handen mailsmeel, 100 ml zonnebloemolie en 2 handen muslie, s'morgens krijgt hij een halve schep muslie, verder 4x per dag veel hooi.
Hopelijk gaat hij op dit recept nu wat aankomen.
Mijn oude opa van 28,5 staat nu volledig op Seniores (6 kg per dag) en ook nog heerlijk hooi, maar dit meer voor tijdsverdrijf, maar hij knabbelt er nog lekker van![]()
Ze zeggen dat ze van de Seniores ook goed aankomen, hij staat 24/7 buiten met hele dikke dekens, dus kan helaas zijn gewicht niet zo goed in de gaten houden, maar onder zijn deken voel ik nog wel zijn ribben. Hopelijk zal het op langer termijn wel wat kilo-tjes erbij geven. Maar hij doet het verder wel heel erg goed op Seniores, zijn mest is nu ook heel erg stabiel !
Waaltje schreef:Natuurlijk moet de voeding per paard afgestemd worden, maar als ze ouder worden merk ik wel dat het moeilijker word. Ik vind het echt super dat je jullie voedings ervaringen wil delen.
Fortune krijgt nu 6 kg Seniores (4x 1,5 kg en ga nu over naar 3x 2kg) en ook nog hooi erbij. Ook ben ik nu heel langzaam zonnebloem olie aan de slobber aan het toevoegen.
Zodra hij goed op 3x 2kg staat en zijn been mooi blijft dan kan ik of de Seniores nog iets meer gaan geven of iets anders toevoegen waar weinig eiwit inzit.
Die Omega 369 mix vervang jij dat ipv olie of geef jij het beide en is dat eventueel ook een dik maker?
@Maris: Ja het is inderdaad altijd weer heel erg schrikken als hij zo'n dik been heeft. Het trekt ook echt helemaal door naar boven, soms is het zo erg dat je het vanaf zijn kroonrand tot sprong gewoon 1 geheel is zodat je dan niet eens meer zijn kogel ziet.
Zo dik als op de foto vind ik al erg genoeg en is dan ook met 4 a 6 dgn antibiotica weer onder controle te krijgen.
Maris schreef:Beginnen met een kwart liter olie ? ---> ik denk niet dat de darmen daar blij mee zijn ! En denk je er dan ook aan om vit E extra bij te gaan geven ( bij zulke hoeveelheden ) ?!