haboshof schreef:Ik weet niet wat je je paard nog meer voert, maar als ze moeten leven van de subli seniores dan moet je wel zoveel geven. Ik heb een oudje die krijgt niets anders dan dat en krijgt dus per voerbeurt 2 kilo en dat nu drie keer op een dag. (ook omdat het nu heel koud is). Hij is 34 en is een E-pony die ongeveer 450 kilo weegt. Hij zou dus 4,5 kilo moeten hebben, maar krijgt er nu zelfs 6!
De Shetten krijgen elk 1 kilo, maar die krijgen nog compactgras bij.
Heeft je paard/pony kou gevat? Met dit weer kan dat gemakkelijk. Wij zien hier dan ook wel dat ze wat dunner op de mest worden, mn bij nat en koud weer.
Ik geeft trouwens nu de slobber warm. Ik maak het aan met warm water en dan zet het nog sneller uit. Hier staat een emmer nooit 6 uur. De fabrikant zegt dat, omdat als je het te snel geeft, ze verstoppingen kunnen krijgen. Ik ben echter hele dagen bij mijn paarden en zie wel wanneer het water is opgenomen zo dat het gevoerd kan worden.
Ik voer er nog hooi bij van goede kwaliteit. Ze staan namelijk heerlijk saampies. Hij eet het hooi wel, maar maakt proppen en heb het idee dat hij het hooi niet meer opneemt, aangezien in zijn mest heel veel hooi is terug te vinden.
Ik laat de slobber nu wel min 6 uur staan, maar voordat ik het geef gooi ik er nog een scheut heet water en lijnzaadolie bij.
Het een een kwpn-er van 1.76 28 jaar en ongeveer 600 kg ik begrijp dus dat hij 4x 1,5 kg moet krijgen ik ben nu aan het opbouwen maar ben bang dat ik te snel ga.
Vandaag heeft hij nu 4x 400 gram gehad
Morgen wil ik over op de 4x 600 gram.
Woensdag denk ik aan 4x 800 gram
Donderdag 4x 1 kg
of heb je het idee dat dit te langzaam opbouwen is. Ik hoor graag advies, het is inderdaad zoooo koud en voer dan normaal ook meer dan gewoon, maar omdat ik juist nu moest overstappen zit ik gewoon eigenlijk te laag in het voer.