Oh al die regen idd. Gelukkig groeit het gras daardoor wel heel goed nu, voor onze oudjes is dat wel fijn

/
Tennessee zijn tandvlees geneest goed. Het ziet er rustig uit. De eerste dagen kon hij alleen de automatische drinkbak in de wei niet gebruiken. De lepel omlaag duwen deed hem pijn.
Hij wilde na dag 1 graag weer bij de kudde staan, maar dan zal hij weer niet genoeg gras kunnen eten omdat het gras in de wei heel kort is en de kar met vers gemaaid gras goed bewaakt wordt door een pony.
Ik heb hem dus steeds in de ochtend eruit gehaald met een vriendin van hem en op lang gras gezet en eind vd middag/avond weer bij de rest.
Gisteren gaf hij voor het eerst aan dat hij bij de rest wilde blijven overdag, hij dook niet op het gras af en heeft de helft van zijn brokken laten staan wat ik nu bij voer. Een teken dat hij dus handiger wordt met eten en dus geen honger heeft. Gelukkig maar.
Wel vind hij grazen nog heel lastig, lang gras aan de hand is hij nog niet heel behendig mee. ik hoop dat hij het snel leert want hem bijvoeren is niet te doen, hij lust geen slobber eet nu met moeite grasbrok. Merriebrok en 18plus muesli vind hij wel heel erg lekker maar niet te veel. Hij moet het hiermee gaan redden dus. Stiekem vind ik het wel heel spannend maar gelukkig is het gras seizoen nu wel echt begonnen en is hij goed op gewicht gebleven deze winter. Hij begint dus niet met een achterstand.
Volgende week krijgen ze er een weiland bij, dan kan hij in de hele dag leren hoe hij goed moet grazen nu zonder zijn snijtanden.
[ [url=m/IQ3RYS.jpg]Afbeelding[/url] ]