Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eapy

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 13:21

Hier staat alles ook blank. Waterland, dus op zich niet zo gek :Y) maar ze mogen ongeveer 1-2 uurtjes per dag op een relatief droog stukje wennen aan het gras, dus dat is echt super. Ze staan verder ontzettend veel buiten en paardje is happy, dus ik heb er geen haast mee. Maar het is wel heel extreem hoe nat het is deze maand!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 13:21

Lieve foto pluisbeer. Ik zit niet op zandgrond, althans niet helemaal, veengrond hier, maar heb ondanks dat wel dat de bak snel droogt na heel veel nattigheid.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 14:28

Hier ook erg nat. Gisteren was 't wen landje gewoon een moeras met tot de kogels in 't water :o Dus maar snel weer weggehaald

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 14:33

Het is hier ook heel nat, maar door het hoge gras valt het minder op.
Ze staan weer lekker buiten in ieder geval. Helaas is Zoëy nu aan de rechterkant toch wel helemaal blind, maar ze redt zich verder prima. Ze weet de weg natuurlijk en haar vriendinnetje is ook altijd dichtbij.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 15:57

Oh al die regen idd. Gelukkig groeit het gras daardoor wel heel goed nu, voor onze oudjes is dat wel fijn :)/

Tennessee zijn tandvlees geneest goed. Het ziet er rustig uit. De eerste dagen kon hij alleen de automatische drinkbak in de wei niet gebruiken. De lepel omlaag duwen deed hem pijn.
Hij wilde na dag 1 graag weer bij de kudde staan, maar dan zal hij weer niet genoeg gras kunnen eten omdat het gras in de wei heel kort is en de kar met vers gemaaid gras goed bewaakt wordt door een pony.
Ik heb hem dus steeds in de ochtend eruit gehaald met een vriendin van hem en op lang gras gezet en eind vd middag/avond weer bij de rest.
Gisteren gaf hij voor het eerst aan dat hij bij de rest wilde blijven overdag, hij dook niet op het gras af en heeft de helft van zijn brokken laten staan wat ik nu bij voer. Een teken dat hij dus handiger wordt met eten en dus geen honger heeft. Gelukkig maar.

Wel vind hij grazen nog heel lastig, lang gras aan de hand is hij nog niet heel behendig mee. ik hoop dat hij het snel leert want hem bijvoeren is niet te doen, hij lust geen slobber eet nu met moeite grasbrok. Merriebrok en 18plus muesli vind hij wel heel erg lekker maar niet te veel. Hij moet het hiermee gaan redden dus. Stiekem vind ik het wel heel spannend maar gelukkig is het gras seizoen nu wel echt begonnen en is hij goed op gewicht gebleven deze winter. Hij begint dus niet met een achterstand.
Volgende week krijgen ze er een weiland bij, dan kan hij in de hele dag leren hoe hij goed moet grazen nu zonder zijn snijtanden.
Afbeelding

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 15:58

Wij zitten ook op zandgrond _O-
Maar we hebben minimaal 50 liter gekregen binnen 24 uur.
Dus Ehm ja...
Als 't meezit komt er vandaag geen regen meer

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 15:59

juval schreef:
Het is hier ook heel nat, maar door het hoge gras valt het minder op.
Ze staan weer lekker buiten in ieder geval. Helaas is Zoëy nu aan de rechterkant toch wel helemaal blind, maar ze redt zich verder prima. Ze weet de weg natuurlijk en haar vriendinnetje is ook altijd dichtbij.
[ [url=m/5uDorj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HJPPoq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/X067I2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die staan er heerlijk bij zo <3
Wel echt heel fijn dat ze zo op haar vriendinnetje kan terugvallen nu ze aan één kant blind is, en dat ze bij jou duidelijk ook in een rustige omgeving vertoeft :-)

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 16:02

Hennos schreef:
Oh al die regen idd. Gelukkig groeit het gras daardoor wel heel goed nu, voor onze oudjes is dat wel fijn :)/

Tennessee zijn tandvlees geneest goed. Het ziet er rustig uit. De eerste dagen kon hij alleen de automatische drinkbak in de wei niet gebruiken. De lepel omlaag duwen deed hem pijn.
Hij wilde na dag 1 graag weer bij de kudde staan, maar dan zal hij weer niet genoeg gras kunnen eten omdat het gras in de wei heel kort is en de kar met vers gemaaid gras goed bewaakt wordt door een pony.
Ik heb hem dus steeds in de ochtend eruit gehaald met een vriendin van hem en op lang gras gezet en eind vd middag/avond weer bij de rest.
Gisteren gaf hij voor het eerst aan dat hij bij de rest wilde blijven overdag, hij dook niet op het gras af en heeft de helft van zijn brokken laten staan wat ik nu bij voer. Een teken dat hij dus handiger wordt met eten en dus geen honger heeft. Gelukkig maar.

Wel vind hij grazen nog heel lastig, lang gras aan de hand is hij nog niet heel behendig mee. ik hoop dat hij het snel leert want hem bijvoeren is niet te doen, hij lust geen slobber eet nu met moeite grasbrok. Merriebrok en 18plus muesli vind hij wel heel erg lekker maar niet te veel. Hij moet het hiermee gaan redden dus. Stiekem vind ik het wel heel spannend maar gelukkig is het gras seizoen nu wel echt begonnen en is hij goed op gewicht gebleven deze winter. Hij begint dus niet met een achterstand.
Volgende week krijgen ze er een weiland bij, dan kan hij in de hele dag leren hoe hij goed moet grazen nu zonder zijn snijtanden.
[ [url=m/IQ3RYS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij ziet er goed uit hoor <3 inderdaad zeker geen achterstand. Denk dat je met merriebrok en 18plus zeker genoeg hebt! Hopelijk leert hij snel weer grazen :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 16:47

hagelslag schreef:
Dit is binnen een dag weer weg idd als het stopt met regenen.
Tenminste in de zomer.
Voor komende winter gaan we kijken naar paddock roosters op dit stukje.
Normaal loopt dit ook echt niet zo extreem onder water.

kun je niet een stuk met gewone tegels vol leggen?
hier stond de kruiwagen ook zo vol,maar op de wei was prima te doen.
heb bij de paarden wel staan mopperen want ze moesten zo nodig eerst allemaal keihard rondrennen toen ik de wei open deed. daaaag gras!

hennos, komt vast goed, ze zijn heel slim in leren dat het gras ook met de lippen wel gepakt kan worden :j

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 17:34

ellepel schreef:
hagelslag schreef:
Dit is binnen een dag weer weg idd als het stopt met regenen.
Tenminste in de zomer.
Voor komende winter gaan we kijken naar paddock roosters op dit stukje.
Normaal loopt dit ook echt niet zo extreem onder water.

kun je niet een stuk met gewone tegels vol leggen?
hier stond de kruiwagen ook zo vol,maar op de wei was prima te doen.
heb bij de paarden wel staan mopperen want ze moesten zo nodig eerst allemaal keihard rondrennen toen ik de wei open deed. daaaag gras!

hennos, komt vast goed, ze zijn heel slim in leren dat het gras ook met de lippen wel gepakt kan worden :j

Het grootste gedeelte stond zo extreem nat.
Maar voor de stallen word binnenkort nog wat veranderd

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 17:25

Ha allen, mij beessie is wat aan de oudere kang en merk dat hij qua spieren/gewrichten net niet lekker meekomt zegmaar. Nu zou ik hem daar graag in willen supporten.
Maar daar zoek ik wel écht even positieve reviews over omdat ik niet lukraak alles wil proberen.

Heeft iemand een gouden tip?

Dierenarts is er vandaag bij geweest en die geeft aan dat hij goed loopt maar wel wat last heeft van zijn lichaam. Als iemand toevallig een paardenfysio in de omgeving van Ede/Veenendaal weet dan hoor ik dat ook super graag!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 18:27

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 19:16

Devils relief is eigenlijk vloeibare duivelsklauw. In poedervorm is het goedkoper.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 20:06

EmptyWords schreef:
Devils relief is eigenlijk vloeibare duivelsklauw. In poedervorm is het goedkoper.

Klopt, schijnt wel als vloeistof beter door het lichaam opgenomen te worden.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 20:47

Hallo! Ik hoop dat ik mij hier ook mag melden. Mijn merrie heeft dit jaar 28 kaarsjes uitgeblazen :D

Afgelopen zomer:
Afbeelding

Eergisteren:
Afbeelding
Afbeelding

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 20:58

Welkom! Ze ziet er nog goed uit, fijn!

Afbeelding

Wij zijn aan het genieten van een prachtig golden hour <3 jammer van de slechte camera op mijn telefoon _-:(

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 21:31

EmptyWords schreef:

nou die ik geef zit niet alleen duivelsklauw in hoor.
dit zit er in
Toevoegingen (per liter)
Duivelsklauw
Gember
Mariadistel
Rozen (Rozenbottel)
Kurkuma

maar ik geef het niet elke dag. alleen een weekje als ik zie dat ze niet goed loopt.

tribunals, welkom!
je hebt de vliegenkappen al op zie ik!

kaas, welke mobiel heb jij?
ik ga een nieuwe kopen, heb nu nog de samsung galaxy a5 uit 2017.
maar ik ga voor een a33,geloof dat die wel mooie fotos maakt.
mijn werktelefoonook,maar dat mag eigenlijk niet :P

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 21:36

Ja klopt! Mijn paarden staan aan het water wat voor veel muggen zorgt en ook vliegen zijn er al in heuse plagen helaas. De merrie is heel gevoelig voor oogontstekingen dus die kan in het voorjaar en de zomer ook niet zonder. Ben het vorig jaar eens een dagje vergeten, nou heb het geweten ;( echt heel sneu. Nu met de regen heb ik ze alleen een masker op maar toen het laatst 22 graden was had ik ze al helemaal ingepakt :D
Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 21:56

ja die van mij had vorig jaar ook een ontstoken en dik oog dus die stond ook met kap op.
bij ons wisselt het kwa vliegen heel erg, soms is er niks en zo ineens weer veel van die zwarte huusvliegen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 22:38

Jugal, vervelend dat ze aan 1 kant echt blind is nu. Is dat door staar? Fijn dat ze een vriendje heeft waar ze ik kan bouwen!

Hennos fin dat het goed lijkt te genezen. Het zal vast nog even duren voordat hij echt z'n weg met z'n nieuwe gebit kan vinden, maar hopelijk komt dat goed. Het is fijn dat de weide nu begint weer. Maar snap dat het spannend is, toch weer even een omschakeling en weer uitpuzzelen wat 't beste gaat zijn qua voeren :(:)

Welkom Tribunals! Knap oudje en wat een mooie leeftijd al!

Mooie foto Beemsterkaas <3

Hier vallen de vliegen nog aardig mee. Maar ze was pas met een mooie zonnige dag wel iets verbrand dus moet ook de kappen maar weer gaan opzoeken voor haar.

Mooie bui in de verte!! Wij hielden 't droog. Toen ik naar huis reed wat ondergelopen straten en was er uit 1 buitje zo'n 30 mm gekomen (volle regen meter) . Ik mocht iig dweilen thuis omdat ik een raam open had gelaten :+

Maar is wel mooi zo! Blij op 't lange gras <3
Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 06:39

heerlijk!
vroeger was het altijd minder en minder omdat ze snel te dik waren en nu mag het meer,meer zijn :D
heb kelly nu terug naar twee emmers slobber per dag, smorgens en savonds eentje.
wil eigenlijk heel graag dat ik haar na het weekend op het gras kan houden, dan gaat de groep er overdag op en savonds af en mag zij blijven staan.
zo deed ik het vorig jaar ook en dat ging gelukkig prima.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 07:04

Wat een mooi wit koppie tancreda!

En ja inderdaad haha, m’n merrie krijgt 2 x per dag 2,5 schep seniores priores. Lekker dat ze het vindt :D en doet het er super goed op

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 08:05

Ik vind je foto heel gaaf Tancreda! Met die lucht er ook bij

Ik zie paardjes heerlijk op het gras <3 .
Mona is EINDELIJK klaar met verharen. Werd er wel een beetje gek van haha

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 08:14

ellepel schreef:
EmptyWords schreef:

nou die ik geef zit niet alleen duivelsklauw in hoor.
dit zit er in
Toevoegingen (per liter)
Duivelsklauw
Gember
Mariadistel
Rozen (Rozenbottel)
Kurkuma

maar ik geef het niet elke dag. alleen een weekje als ik zie dat ze niet goed loopt.

tribunals, welkom!
je hebt de vliegenkappen al op zie ik!

kaas, welke mobiel heb jij?
ik ga een nieuwe kopen, heb nu nog de samsung galaxy a5 uit 2017.
maar ik ga voor een a33,geloof dat die wel mooie fotos maakt.
mijn werktelefoonook,maar dat mag eigenlijk niet :P

Het is een galaxy nog wat, een jaar oud, een van de goedkoopste modellen want voor mij hoeft hij enkel te bellen... maar van de camera heb ik dus toch wel spijt :o

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 08:15

Tancreda4 schreef:
Jugal, vervelend dat ze aan 1 kant echt blind is nu. Is dat door staar? Fijn dat ze een vriendje heeft waar ze ik kan bouwen!

Hennos fin dat het goed lijkt te genezen. Het zal vast nog even duren voordat hij echt z'n weg met z'n nieuwe gebit kan vinden, maar hopelijk komt dat goed. Het is fijn dat de weide nu begint weer. Maar snap dat het spannend is, toch weer even een omschakeling en weer uitpuzzelen wat 't beste gaat zijn qua voeren :(:)

Welkom Tribunals! Knap oudje en wat een mooie leeftijd al!

Mooie foto Beemsterkaas <3

Hier vallen de vliegen nog aardig mee. Maar ze was pas met een mooie zonnige dag wel iets verbrand dus moet ook de kappen maar weer gaan opzoeken voor haar.

Mooie bui in de verte!! Wij hielden 't droog. Toen ik naar huis reed wat ondergelopen straten en was er uit 1 buitje zo'n 30 mm gekomen (volle regen meter) . Ik mocht iig dweilen thuis omdat ik een raam open had gelaten :+

Maar is wel mooi zo! Blij op 't lange gras <3
[ [url=m/XtMyY5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow zo gaaf die zwarte hemel! 8-)