Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
juval schreef:Het is hier ook heel nat, maar door het hoge gras valt het minder op.
Ze staan weer lekker buiten in ieder geval. Helaas is Zoëy nu aan de rechterkant toch wel helemaal blind, maar ze redt zich verder prima. Ze weet de weg natuurlijk en haar vriendinnetje is ook altijd dichtbij.
[ [url=m/5uDorj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HJPPoq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/X067I2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hennos schreef:Oh al die regen idd. Gelukkig groeit het gras daardoor wel heel goed nu, voor onze oudjes is dat wel fijn/
Tennessee zijn tandvlees geneest goed. Het ziet er rustig uit. De eerste dagen kon hij alleen de automatische drinkbak in de wei niet gebruiken. De lepel omlaag duwen deed hem pijn.
Hij wilde na dag 1 graag weer bij de kudde staan, maar dan zal hij weer niet genoeg gras kunnen eten omdat het gras in de wei heel kort is en de kar met vers gemaaid gras goed bewaakt wordt door een pony.
Ik heb hem dus steeds in de ochtend eruit gehaald met een vriendin van hem en op lang gras gezet en eind vd middag/avond weer bij de rest.
Gisteren gaf hij voor het eerst aan dat hij bij de rest wilde blijven overdag, hij dook niet op het gras af en heeft de helft van zijn brokken laten staan wat ik nu bij voer. Een teken dat hij dus handiger wordt met eten en dus geen honger heeft. Gelukkig maar.
Wel vind hij grazen nog heel lastig, lang gras aan de hand is hij nog niet heel behendig mee. ik hoop dat hij het snel leert want hem bijvoeren is niet te doen, hij lust geen slobber eet nu met moeite grasbrok. Merriebrok en 18plus muesli vind hij wel heel erg lekker maar niet te veel. Hij moet het hiermee gaan redden dus. Stiekem vind ik het wel heel spannend maar gelukkig is het gras seizoen nu wel echt begonnen en is hij goed op gewicht gebleven deze winter. Hij begint dus niet met een achterstand.
Volgende week krijgen ze er een weiland bij, dan kan hij in de hele dag leren hoe hij goed moet grazen nu zonder zijn snijtanden.
[ [url=m/IQ3RYS.jpg]Afbeelding[/url] ]
hagelslag schreef:Dit is binnen een dag weer weg idd als het stopt met regenen.
Tenminste in de zomer.
Voor komende winter gaan we kijken naar paddock roosters op dit stukje.
Normaal loopt dit ook echt niet zo extreem onder water.
ellepel schreef:hagelslag schreef:Dit is binnen een dag weer weg idd als het stopt met regenen.
Tenminste in de zomer.
Voor komende winter gaan we kijken naar paddock roosters op dit stukje.
Normaal loopt dit ook echt niet zo extreem onder water.
kun je niet een stuk met gewone tegels vol leggen?
hier stond de kruiwagen ook zo vol,maar op de wei was prima te doen.
heb bij de paarden wel staan mopperen want ze moesten zo nodig eerst allemaal keihard rondrennen toen ik de wei open deed. daaaag gras!
hennos, komt vast goed, ze zijn heel slim in leren dat het gras ook met de lippen wel gepakt kan worden
EmptyWords schreef:Devils relief is eigenlijk vloeibare duivelsklauw. In poedervorm is het goedkoper.
ellepel schreef:EmptyWords schreef:Devils relief is eigenlijk vloeibare duivelsklauw. In poedervorm is het goedkoper.
nou die ik geef zit niet alleen duivelsklauw in hoor.
dit zit er in
Toevoegingen (per liter)
Duivelsklauw
Gember
Mariadistel
Rozen (Rozenbottel)
Kurkuma
maar ik geef het niet elke dag. alleen een weekje als ik zie dat ze niet goed loopt.
tribunals, welkom!
je hebt de vliegenkappen al op zie ik!
kaas, welke mobiel heb jij?
ik ga een nieuwe kopen, heb nu nog de samsung galaxy a5 uit 2017.
maar ik ga voor een a33,geloof dat die wel mooie fotos maakt.
mijn werktelefoonook,maar dat mag eigenlijk niet
Tancreda4 schreef:Jugal, vervelend dat ze aan 1 kant echt blind is nu. Is dat door staar? Fijn dat ze een vriendje heeft waar ze ik kan bouwen!
Hennos fin dat het goed lijkt te genezen. Het zal vast nog even duren voordat hij echt z'n weg met z'n nieuwe gebit kan vinden, maar hopelijk komt dat goed. Het is fijn dat de weide nu begint weer. Maar snap dat het spannend is, toch weer even een omschakeling en weer uitpuzzelen wat 't beste gaat zijn qua voeren
Welkom Tribunals! Knap oudje en wat een mooie leeftijd al!
Mooie foto Beemsterkaas
Hier vallen de vliegen nog aardig mee. Maar ze was pas met een mooie zonnige dag wel iets verbrand dus moet ook de kappen maar weer gaan opzoeken voor haar.
Mooie bui in de verte!! Wij hielden 't droog. Toen ik naar huis reed wat ondergelopen straten en was er uit 1 buitje zo'n 30 mm gekomen (volle regen meter) . Ik mocht iig dweilen thuis omdat ik een raam open had gelaten
Maar is wel mooi zo! Blij op 't lange gras
[ [url=m/XtMyY5.jpg]Afbeelding[/url] ]