Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaraNova

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 10:14

Dat is dus echt mijn droom he, een pensioenstal beginnen met verzameling oude sokjes die je probeert een allerbeste oude dag te geven....ik heb nu mijn eigen verzameling oudere sokjes al ongeveer hahaha.

Vindt dat er nog vaak grof geld gevraagd wordt trouwens voor pensioenstalling. Hier op Rockanje gingen ze zomers 24/7 de wei op en in de winter gingen ze om de twee dagen een dagdeel naar buiten, dus stond je oudje gewoon twee dagen in stal...vond dat echt bizar, en die vroegen toen der tijd nog iets van 320 euro per maand...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 10:24

Hier staat Frel normaal in kudde van 8. We mogen ongeveer van 0700u tot 2130u op stal zijn. Kom je buiten die tijden app je gewoon staleigenaar dat je op wedstrijd gaat en om 0600u je paard komt laden etc. Geen probleem. Of als je laat terug bent van wedstrijd of weekend weg met de paarden.

Wij proberen nooit een paard volledig alleen te laten staan dat er altijd nog 1 of 2 in de kudde blijven staan om onrust te voorkomen. Dat is vaak wel makkelijker met 2 oudjes en veulentje in de kudde. Frel kan bijvoorbeeld niet zo goed alleen staan. :=

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 10:29

Het zou er voor mij bij een pensioenstal ook aan liggen wat er precies is inbegrepen. De basislasten voor Niek per maand (stalling, ouwe wijvenvoer, smid, entingen, wormenkuren) zijn meer dan de hierbovengenoemde €320 per maand.

Het op bezoek kunnen komen en je paard uit de kudde mogen halen zijn wel belangrijke punten.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 10:45

Oh ja dat zou ook mijn droom zijn, en pensioenplekje hebben voor oude dieren en die dan tot in de puntjes verzorgen <3

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 11:02

Pluisbeer, Joris, Kruising haflinger×groninger, 16-9-1990

Kaatje77 - Interesting Jibon - NRPS - 12.05.1991

Gelderfan - Jaco - Gelders paard - 27.05.1991

Charaz - Valentijn - New Forest - 01-06-1991

Juval - Zoëy - appaloosa - 11-03-1992

Frelsun - IJslander - 05.05.1992

Poekkie - Hilde - Shetlander - 06.06.1993

BarbaraNova - Nadyn - arabisch volbloed - 09.06.1993

Es-ther - Mona - vuilnisbakkie - 01-01-1994

Siersma - Marissa - 23-05-1994

Fique - Magnifique - KWPN - 31-05-1994

Beemsterkaas - Robin - BWP - 01.07.1994

Britta31 - Max - haflinger - 1.1.95.

nessinator - Sandy - NRPS (75% Arabier) - 9-5-1995

Britta31 - Napolion - kwpn - 25.5.95.

Hilli - Niek - Arabier - 5-6-1995

Bloem39 - Magnum White (officieel Noblehouse)- Kwpn- 25-6-1995

Sanet - Sybrich - Fries - 02-04-1997

BarbaraNova - Bliksem - Shetlander - onbekend 20+

Charaz - Azra - Haflinger - 18-05-1998

Nicky - Palouse - appaloosa - 11-7-1998

Beemsterkaas - Miss R - Welsh A - 14.03.1999

BarbaraNova - Au Vol del Sol - arabisch Volbloed - 21-03-1999

SusanH - Branco- onbekend ras - 01-04-1999

Hagelslag - layka- tinker arabier kruising - 1-6-1999

Angela_ - Flygill von Wilhelmstein - IJslander - 3-8-1999

Hagelslag - Bonnie - tinker - 01-01-2000/2001

Beemsterkaas - Tessa - KWPN - 01.04.2000

Hennos- KWPN- 03-04-2000

Eapy - Extra - Hanoveraner - 25-04-2000

Flettie - Fayette - Tinker - 21.05.2000

Kaatje77 - Dicaprio - Hannoveraan - 04.02.2002

BarbaraNova - Flowergirls Gwellyn - welsh cob 26-05-2003

Tancreda4 - Wiet - gelders tuigpaard - 31.5.2003

Nicky - Lancelot/La Coste - Hannoveraan - 7-4-2004

Tancreda4 - Pony - shetlander - 05.06.2005

Hallo dames,

Sorry dat er zo weinig van mij afkomt. Maar ik ben door de ziekte van mijn man nogal druk met andere dingen dan Bokt :+

Ik heb het lijstje even bijgewerkt en ook Beemsterkaas erbij gezet.

Gefeliciteerd met Frelsun *\o/*

Pensioenstallen heb ik geen ervaring mee. Pensionstal wel. Mijn jongste (onderhand ook al 17 :') ) heb ik 3 winters op een pensionstal gehad zodat ik door kon blijven trainen voor de wedstrijden. In de zomer stond ze dan met de Shetties op onze (toenmalige) pachtweide 24/7 buiten. Ze kwamen daar van 7 uur tot 14-15 uur buiten, verder volpension maar ze had haar eigen voer (i.v.m. zomerexceem, eiwit gevoelig). Binnenbak van 18*35, grote buitenbak (40*70), longeercirkel en prachtige uitrij-mogelijkheden op stapafstand. Kostte mij destijds 200 euro per maand. De stallen met paddock kostten destijds 250 euro.
Maar goed, ik rij geen wedstrijden meer en we hebben onze pachtweide niet meer, dus nu staan ze het hele jaar aan huis. 's Ochtends tussen 6 - 8 uur naar buiten (doordeweeks meestal rond 6.30, in het weekend tegen 8 uur... ik wil ook uitslapen :z ) en 's avonds tussen 19 - 20 uur naar binnen. Grootste deel van de dag op de rijbak/paddock met hooi en een uurtje of 3-4 per dag op de wei. Zowel Fayette als Dunla doen het er goed op. Ik heb Dunla zelfs nog zonder exceemdeken lopen alhoewel ik vanochtend zag dat ze voor het eerst dit jaar haar staart heeft geschuurd op stal >;)
Verder weinig te melden over Fayette: die is happy en gezond en geniet van haar pensioen. Afgelopen vrijdag haar jaarlijkse inenting gehad.
Helaas geen recente foto's want de camera van mijn mobiel is kapot -O-

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 11:44

Leuk dat ze er tussen staan dankjewel *\o/*

Veel beterschap voor je man, hopelijk niets erg.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 13:34

Beemsterkaas schreef:

Helaas wel. Ongeneeslijk ziek en kan alleen nog levensverlengend behandeld worden ;(
Dus daar waar we vroeger het huishouden en de zorg voor de kinderen en de paarden nog verdeelden ligt dat voor 99% nu bij mij omdat hij dat lichamelijk niet meer red. En dan werk ik ook nog 30 uur/week :')
Gelukkig zijn mijn kinderen al wel op een leeftijd dat ze steeds meer zelfstandig worden (10 en 14).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 14:00

Tancreda4 schreef:
Onrust in de kudde wordt vaak als reden aangedragen. Ze willen rust en regelmaat en als er elke dag paarden uit worden gehaald heb je dat niet altijd. Ergens snap ik het wel, maar zou het zelf ook geen fijn idee vinden dat ik niets mag doen als ik langs m'n paard ga.

nou ja wat raar dan, dan zou je dat toch op elke stal met groepen kunnen hebben?
hier 12 stuks en juist omdat ze met meer staan boeit het niet zo als er dan een paar op buitenrit gaan.
maar ja er zijn wel vaker rare regels en dingen op stallen, dus ik kijk er niet van op. :')

heb kelly even voor het huis in het gras gehad.

Afbeelding

maar ik liep even weg en dat vond ze echt niet tof,kwam ze er al hinnikend achter me aan gehobbeld.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 14:53

flettie schreef:
Beemsterkaas schreef:

Helaas wel. Ongeneeslijk ziek en kan alleen nog levensverlengend behandeld worden ;(
Dus daar waar we vroeger het huishouden en de zorg voor de kinderen en de paarden nog verdeelden ligt dat voor 99% nu bij mij omdat hij dat lichamelijk niet meer red. En dan werk ik ook nog 30 uur/week :')
Gelukkig zijn mijn kinderen al wel op een leeftijd dat ze steeds meer zelfstandig worden (10 en 14).

Oh wauw, dat is wel echt flink klöte.
Je woont ook in dl, zag osterwald staan.
Osterwald bij sögel of ergens anders?

Beemsterkaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 15:32

flettie schreef:
Beemsterkaas schreef:

Wat enorm heftig om te lezen! :oo :knuffel: niet enkel een heel zwaar leven zo, maar emotioneel moet het toch ook slopend zijn... jeetje.

Knap dat je het allemaal doet hoor, petje af.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 15:50

hagelslag schreef:
Oh wauw, dat is wel echt flink klöte.
Je woont ook in dl, zag osterwald staan.
Osterwald bij sögel of ergens anders?

Is er ook nog een bij Sögel dan?
Kende wel een bij Hannover.
Nee, Osterwald bij Nordhorn zijn wij.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 15:52

Beemsterkaas schreef:
Wat enorm heftig om te lezen! :oo :knuffel: niet enkel een heel zwaar leven zo, maar emotioneel moet het toch ook slopend zijn... jeetje.

Knap dat je het allemaal doet hoor, petje af.

Dank je wel voor de lieve woorden <3

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 16:54

Eapy schreef:
Oh ja dat zou ook mijn droom zijn, en pensioenplekje hebben voor oude dieren en die dan tot in de puntjes verzorgen <3

Mijn ervaring met de pensioenponies hier is dat dat juist het segment is van wanbetalers en mensen die niet meer naar hun paard komen of er geen kosten meer voor willen maken.
Als pensionhouder niet echt het meest leuke klantensegment -O-

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 17:06

Flettie, war heftig. Heel veel sterkte.

Kelly lekker even grazen.

Lees nog steeds mee maar studie, kind, beesten, mega verbouwing, 32u werken slurpt alle tijd op

Peep helaas nog steeds onregelmatig maar wel vrolijk

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 17:12

Poekkie schreef:
Eapy schreef:

Mijn ervaring met de pensioenponies hier is dat dat juist het segment is van wanbetalers en mensen die niet meer naar hun paard komen of er geen kosten meer voor willen maken.
Als pensionhouder niet echt het meest leuke klantensegment -O-

Ik lees inderdaad vaker over jouw ervaring met wanbetalers. In mijn droom ben ik ook miljonair en koop ik alle zielige oude beestjes en kan ik ze voor altijd de beste zorg en nodige medicijnen bieden. :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:20

Flettie, wat een heftige situatie. Heel veel sterkte, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen (klinkt allemaal zo leeg als je het opschrijft).

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 18:22

Flettie, heel veel sterkte gewenst, ook voor je man en kinderen. :(:)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 22:01

ellepel schreef:
Tancreda4 schreef:
Onrust in de kudde wordt vaak als reden aangedragen. Ze willen rust en regelmaat en als er elke dag paarden uit worden gehaald heb je dat niet altijd. Ergens snap ik het wel, maar zou het zelf ook geen fijn idee vinden dat ik niets mag doen als ik langs m'n paard ga.

nou ja wat raar dan, dan zou je dat toch op elke stal met groepen kunnen hebben?
hier 12 stuks en juist omdat ze met meer staan boeit het niet zo als er dan een paar op buitenrit gaan.
maar ja er zijn wel vaker rare regels en dingen op stallen, dus ik kijk er niet van op. :')

heb kelly even voor het huis in het gras gehad.

[ [url=m/Zt8oAP.jpg]Afbeelding[/url] ]

maar ik liep even weg en dat vond ze echt niet tof,kwam ze er al hinnikend achter me aan gehobbeld.

Dat wordt altijd als reden opgegeven inderdaad. Terwijl bij ons in de kudde van 4 echt nooit onrust is. Zelfs als Peri zijn beste maatje eruit is. Hij gaat gewoon door met zijn leven haha.

Ahh toch zielig alleen haha!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 22:03

flettie schreef:
Beemsterkaas schreef:

Wat heftig zeg, sterkte!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 22:05

Hebben jullie grasmix (met geen of weinig lucerne en fijn qua structuur) voor jullie oudjes die ze erg lekker vinden? Peri krijgt dus senior fibre van pavo maar hij kijkt altijd in zijn voerbak van ‘serieus heb je niets beters’ _O- en dan eet hij het uiteindelijk wel, gelukkig. Maar wil zoeken naar iets wat hij toch wat lekkerder vindt. Ik heb nu een zak besteld van pure horse en heb eventueel hartog senior mix nog op het oog. Zijn er nog andere?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 22:08

De merrie krijgt de Hartog senior (en OK, de ruin ook) en eet dat graag. Ze vinden beiden vrijwel alle andere grasmixen/luzernemixen te stekelig en laten dan de grote/stevige stukken liggen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 22:21

Marissa krijgt in de winter ook de Hartog senior, vind ze heerlijk!
Ook een de grasmix geprobeerd, was geen succes. Te grof en de brokjes die erin zitten vond ze ook niet lekker

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 22:23

Dan ga ik die eens proberen als deze niets wordt. Ook nog een senior mix gevonden van agrobs. Stiekem is er al best veel op de markt voor oudjes!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 23:25

Queelens schreef:
Dan ga ik die eens proberen als deze niets wordt. Ook nog een senior mix gevonden van agrobs. Stiekem is er al best veel op de markt voor oudjes!

Ik geef van Agrobs de Horse Alpin Senior en de Seniormineral.

Je zou als alternatief van Pavo Senior Fibre mss naar Agrobs Pre Alpin Senior kunnen kijken.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 04:43

Indien layka denkt dat ze iets niet lust.
Doen wij er een scheutje lijnzaadolie overheen en eet ze het met smaak op.

Maar ze zijn beide nog meer dan fit genoeg. Dus krijgen ze nog altijd alleen mineralenbrok en hooi