Gelukkig kunnen onze paarden niet zo dicht bij huis. Die zouden de hele dag voor het raam staan te teutebellen, kom ik nooit aan het werk
Hennos
Geplaatst: 03-05-23 14:03
Ahh Tennessee heeft een snijtand ziekte. Er onstaan bobbels op de wortels waardoor ze veel pijn doen en uiteindelijk uitvallen. Vanmorgen mrt hem naar de kliniek op de röntgenfoto's was te zien dat bijna alle snijtanden waren aangetast dus besloten om alles te laten trekken onder en boven. Het ging snel en makkelijk dus dat zegt genoeg maar nu is hij even zielig. Hopelijk geneest alles voorspoedig
ellepel
Geplaatst: 03-05-23 14:19
ja wat sneu zeg, dat is dan EOTRH denk ik. ja echt vervelend,maar als de tanden er uit zijn gaat het zoveel beter met ze! we hebben er een op stal gehad. die had alleen de middenvoortanden nog,dat was net bugs bunny
Ik ben destraks even met de snoeischaar bezig geweest Lang leve tinker en hun gen Zwilwrat + spoor afgeknipt. Als ik de Zwilwrat achtet niet soepel houd in de zomer. Dan scheurt het raar af bij haar met een wondje als gevolg.
Dus dan maar optijd kort knippen en soepel houden
ellepel
Geplaatst: 03-05-23 14:33
ja dat is wat anders dan planten snoeien doet hier de hoefsmid altijd de zwilwratten zijn bij kelly gelukkig gewoon klein. maar die spoor kan best lang zijn
Bij Bonnie is vooral bij de achterbenen de spoor echt een rare wrat. En de Zwilwrat kan bij haar raar scheuren. Ze staan Naja liggen nu net lekker te genieten van 't zonnetje. De kleuterklas van de buren lag vanmorgen ook al gezamenlijk
Hagelslag wat slim, met zo’n ding de zwilwratten knippen!
Hennos
Geplaatst: 03-05-23 17:06
Dank jullie wel,
Ik heb idd ook veel verhalen gehoord dat ze er heel erg van opknappen. Hopelijk geneest hij snel en voorspoedig. Nu is hij wel even heel zielig maar als het dicht is hoop ik dat het hem helpt. Hij staat wel heerlijk in het lange gras nu te grazen met zijn vriendin, dat vind hij niet heel erg.
ellepel ik had ook de keus om de middelste 2 tanden te laten zitten omdat die nog niet slecht waren, alleen bestond de kans dat ik er volgend jaar sta wel weer en Tennessee is geen held met dit soort dingen. Dus dacht 2 keer wil ik hem niet aan doen. Dan maar alles in 1 keer eruit. Maar wel een apart gezicht lijkt mij idd met alleen 2 tandjes
ellepel
Geplaatst: 03-05-23 17:48
heb je ook gelijk in om dan meteen alles te doen,denk dat ik het ook zo wel gedaan had hoor
achossie, arm paard bij de tandarts... ik hoop dat ie er gauw van opknapt! dikke knuffel
zwilwratten bij Zoëy groeien ook heel hard. Ik laat de hoefsmid elke keer wegknippen, maar ik zou natuurlijk ook wel zelf met de snoeischaar kunnen proberen. bedankt voor de tip.
Jeetje, lange rij met indrukwekkend oude paarden!!! Dan is Moondancer (New Forest ruin) nog maar een jonkie met zijn 19 jaar: geboren op 11 januari 2004.