Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
chipieke schreef:Hoi allemaal, met de winter op komst val ik hier weer binnen met als doel mijn oudjes lekker goed voorzien van extra vlees de winter door te sleuren!
De paarden staan nu nog op de wei en krijgen elke dag 2 tot 3 volle schellen voordroog bijgevoerd (voor 3 paarden, kleinste 1.62m, grootste 1.79m). Ze zien er nog steeds goed uit en als ze van de wei gaan voer ik deze hoeveelheid op naar 2x per dag voederen dus 2x 3 schellen, hopelijk kan ik meer voederen maar dat hangt af van wat er uiteraard geleverd word.Hoi,
Ons pensionpaard is een hele moeilijke eter en na veel zoeken en doen hebben we de oplossing gevonden bij een belachelijk goedkoop voeder: gerste mengeling van aveve
Iemand enig idee wat hen nog kan helpen buiten voordroog en hun gewoonlijke portie voer (1 schep zemelen, een schep gerste mengeling en een handje maismeel eronder)? Ze hebben in hun stallen ook likstenen hangen voor 's nachts ('s nachts gaan ze op stal als het heel koud is), en in de inloopstal ook een hele grote. Nu krijgen ze voordroog omdat dat geleverd wordt door de eigenaar van de wei maar binnenkort komt mijn eigen levering hooi en schakel ik over op hooi, of kan ik evengoed mixen?
Emaartje schreef:mijn oudje valrt ook in op de kont en de ribben kun je zien ,ze krijgt voldoende voer en is 24 jaar