Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Maris schreef:Haboshof, voeren jullie ook nog iets bijzonders om de bovenlijn meer "op gewicht" te krijgen ? Mijn paard krijgt voldoende ruwvoer , dus zijn buik is altijd gewoon goed qua gewicht, maar de bovenlijn is gewoon iets te mager. Zal ook wel met bespiering te maken hebben hoor, maar ik rijd hem ook nog gewoon een aantal keren per week...
Judith94 schreef:Oke, dus lucerne zouden er eigenlijk beter ook bij kunnen voeren? Of moet ik dan iets weglaten van wat hij nu al krijgt en dat vervangen erdoor? Wat vinden jullie trouwens van maislijnmix voor een oud paard? Helaas kan ik hem echt geen 2 keer per dag gaan voeren, omdat hij in een weitje staat waar ik naartoe moet fietsen, en overdag moet ik natuurlijk ook gewoon naar school tot een uur of 5. Zijn voer krijgt hij altijd rond kwart over 6 van mij, de rest van mijn familie heeft er ook geen tijd voor (zeggen ze).
Edit: Speciaal seniorenvoer hebben we vorig jaar geprobeerd. Dit werkte ook wel, maar wat we hem nu voeren slaat veel beter aan. Het is ook niet zo dat hij mager is, we willen gewoon dat hij lekker in zijn vel de winter begint en doorkomt.