Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vur

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 19:44

Dank jullie wel voor jullie berichtjes. Wordt het goed gegeten Pluisbeer?

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 20:46

vur schreef:
Dank jullie wel voor jullie berichtjes. Wordt het goed gegeten Pluisbeer?

Ja hij eet het goed. Maar Joris vindt alle slobber en brok lekker, zolang er niet teveel lijnzaad of psylium in zit.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 22:27

Heb laatste tijd niet zo super actief over mijn oma gepost hier. Ze ligt helaas de laatste tijd weer heel veel. -O- Artrose en de kou en harde grond helpt dan mss niet echt. Het veulentje wat graag wil spelen bemoedert ze ook net iets te enthousiast. Het heeft haar mentaal wel heel goed gedaan, maar ben bang dat ze al diverse keren haar grens van haar lichaam is over gegaan.

Laatste tijd eet ze haar hapjes ook niet meer zo heel goed. Gras wil ze gelukkig nog wel heel graag eten.

Vandaag de DA gebeld en we gaan haar iig een weekje op de Metacam zetten om te kijken hoe ze erop reageert. Mocht ze er heel erg van opknappen en als we afbouwen weer last krijgen denk ik dat we een keuze moeten gaan maken. |(

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 22:34

he bah wat vervelend voor je :(:)
het is ook allemaal zo moeilijk om goede keuzes te maken met ze.
jij hebt haar ook helemaal volledig buiten toch?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 23:05

Dat is vervelend. Je hoopt dat de Metacam iets doet, maar toch ook weer niet. Sterkte de komende tijd

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 23:25

@ellepel: Ja, ze staat in de kudde buiten. Een gemengde kudde. Twee dames op leeftijd, twee ruinen, hengstveulentje en nog drie merries.

@siersma: Dank je wel! Als Metacam niet werkt zegt dat mss ook wel wat. We gaan het zien. Morgen even ophalen en dan vrijdag starten, want hoop dat eigenaresse haar dan nog even kan zien zonder pijnstilling. Zij woont in het buitenland en komt morgenavond naar Nederland.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 06:55

Wat vervelend zeg Bagheera. Hopelijk knapt ze nog op ook nu het weer wat warmer is. En voor de artrose geef je misschien al iets? Of anders als het echt zo ver is zet dat misschien ook geen zoden meer aan de dijk om dat eventueel te verhogen?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 07:32

Queelens schreef:
Wat vervelend zeg Bagheera. Hopelijk knapt ze nog op ook nu het weer wat warmer is. En voor de artrose geef je misschien al iets? Of anders als het echt zo ver is zet dat misschien ook geen zoden meer aan de dijk om dat eventueel te verhogen?

Ik geef haar o.a. duivelsklauwpoeder en Equiflexion. Alleen eet ze haar hapje niet echt lekker op dus krijgt ze niet al haar supplementen binnen. Ik heb het inderdaad even verhoogd zodat ze toch wat binnen krijgt als ze niet haar hele hap op eet.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 08:49

en als je juist even stopt met de supplementen?
ik gaf wel duivelsklauw,maar kelly werd heel nukkig, zere buik.
schijnt dat als je t langer geeft dat een bijwerking kan zijn.
ook moeilijk voor de eigenaresse dan als je zelf in het buitenland zit,maar jij past er hartstikke goed op gelukkig.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 08:52

Oh nee Richard, wat een stress… de mijne krijgt ook buikpijn van duivelsklauw en gaat daardoor veel liggen. Misschien iets om in het achterhoofd te houden.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 08:57

Ik ga dat vanmiddag nog even met de DA overleggen als ik de Metacam ophaal. Kan ik haar mss weekje ook stopzetten met duivelsklauw.

Wat geven jullie voor de artrose als je geen duivelsklauw geeft?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 09:02

niks, merk namelijk geen verschil ,maar dat komt ook omdat ik zelf artrose heb en supplementen niks doen.
maar dat verschilt echt van dier tot dier :j
wacht even af wat de dierenarts zegt.
vervelend allemaal,al die zorgen :(:)
hopelijk trekt het nog bij

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 09:04

Bagheera_206 schreef:
Ik ga dat vanmiddag nog even met de DA overleggen als ik de Metacam ophaal. Kan ik haar mss weekje ook stopzetten met duivelsklauw.

Wat geven jullie voor de artrose als je geen duivelsklauw geeft?

Lastig ja. Nog niks. Mijn merrie heeft beginnende artrose. Ik vind de producten van back on track heel fijn, dat helpt duidelijk. Verder rustige beweging en ik geef haar weleens Ekyflex Arthro Evo, maar dat is niet pijnstillend. Ik blijf het gewoon aankijken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 10:31

Bagheera moeilijk hoor. Idd goede keus om iets aan te passen of weekje metacam en dan kijken wat dat doet.

Wij geven geen supplementen, op vlozaad na bij zand in de mest. Hebben gelukkig een makkelijke eter aan Branco hij lust echt alles. Zijn 10 jarige buurman die ook van ons is helaas niet. Die laat altijd een deel van de brokken staan. Hooi eet hij wel goed mits hij er mee mag soppen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 10:34

Duivelklauw is ook echt pijnstillend toch? Dat is dan dubbelop met de metacam, dus sowieso maar stoppen, zolang je die Metacam geeft?
Ik geef die van mij om het bewegingsapparaat te ondersteunen Primeval Gelatinaat. Dat smeert de gewrichten extra, dat lijkt me niet gek ook bij artrose? Het is niet heel goedkoop, maar je moet ff slim de juiste aanbiedingen zien te vinden, met 25% korting is het nog wel te doen :)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 11:46

he jakkes Richard, dat is lastig :(:) hopelijk mag ze toch nog even mee..

Ik geef glucosamine en msm poeder door haar eten, werkt hier prima. Eerst gaf ik NAF superflex, werkte ook prima en was ook voor haar peesblessures.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:27

Oh die senior crumbs ken ik nog niet. Ben ook benieuwd naar ervaringen :) Oh wel met luzerne, dat is jammer. Dat durf ik niet zo goed te geven.

Baheera, wat rot dat ze wat meer last lijkt te hebben... Die kou helpt ook niet. Ik zou idd even de duivelsklauw weg laten als ze toch op metacam gaat. Anderzijds is het misschien niet handig meer te veranderen, omdat je dan niet weet of het de metacam was ja of te nee. Dan is het wellicht handiger om eventueel NA de metacam kuur een stop van de duivelsklauw in te lassen, omdat ik ook heb begrepen dat langdurig gebruik niet altijd goed is. Ik hoop dat ze toch nog een tijdje mee kan gaan :(:)

Ik geef Carti Aid van NutriPower en ik wissel tussen de versie zonder duivelsklauw (Synergie) en die met duivelsklauw (Senior). Geen idee of het echt werkt, maar ik ga er niet meer mee stoppen.

Mijne liep de afgelopen weken erg langzaam, precies toen ik naar de versie zonder duivelsklauw was overgestapt. Dus ik was ook bang dat het pijn was en dat ze de duivelsklauw echt nodig heeft.... Maar gisteren en eergisteren liep ze opeens weer beter mee, terwijl ze nog geen duivelsklauw krijgt. Dat is wel positief, dan was het toch echt het koudere weer misschien? Het is echt nog zoeken. Maar dan moet ik wellicht met kouder weer de versie mét duivelsklauw geven volgende koude periode.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 14:03

Volgens onze voer leverancier zijn de senior crumbs hetzelfde als metazoa weken. Dat kan ook gewoon schijnbaar. Ik heb de crumbs gezien op HE, het is wel mooi dat het zo snel geweekt kan worden.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 10:04

Ik geef ook gelatinaat. Al vanaf dag 1 dat er lichte artrose in zijn voeten was geconstateerd, ca 8 jaar geleden. Geen idee of het werk maar hij heeft tot op de dag van vandaag geen zichtbare last van zijn artrose gekregen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 13:35

ik moest net wel lachen om kelly.
waren een aantal van de groep helemaal achter op het pad en die gingen rennen.
kelly zat er tussen,maar liet zich toch afzakken tot achter.
en ik dacht echt van die heeft daar helemaal geen zin meer in.
maar in volle galop er achter aan haha _O-
mutsie, stond daarna ook te hijgen als wat.

gaat nu wel weer de goede kant op met eten gelukkig.
snachts op stal, dikke bult fijn hooi en ik geef nu de senior slobberbrok van Masters met equifyt zupa.
en ze krijgt dan nog een grote bak vol grasmix.
ze stond nou niet meer op getrokken, en nu ook weer mooie mest. ben heel blij *\o/*

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 15:13

Hopelijk hebben jullie een prachtige kerst met de oudjes en op naar nog veel meer! {:) <|-

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 17:47

jullie ook fijne kerst.
hier rustig gehad, ben zelf ook niet zo fit dus vond het wel prima :j

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 15:34

Hier wel drukke kerst gehad.

haha Ellepel lijkt me echt grappig om te zien, maar wel fijn betekend wel dat ze zich goed voelt. Gelukkig dat het de goede kant op gaat!

Hier net nog even naar Zalien geweest. Doordat ik slecht te pas was al even niet geweest. Maar gelukkig is ze tegenwoordig altijd blij dat ik kom (of zal dat aan de snoepjes liggen die ze krijgt := )

Had dit jaar nieuwe amigo deken gehaald maar hij bevalt echt goed. Blijft super liggen ondanks dat er geen bilkoorden aan zaten.
Hier staat ze alweer lekker op de wei
Afbeelding

en nog 1 met ons 2tjes <3 (al ben ik nooit zo fotogeniek haha)
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 17:30

Leuke foto hoor van jullie.

Fijne dekens amigo.
Hier ook. Al staan ze dit jaar zonder.

Oudste lag vanmiddag lekker.
Afbeelding
Afbeelding

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 18:24

Hier nog niet zonder maar merk wel dat ze minder dik nodig heeft. Ze krijgt hier gewoon goed te eten gelukkig.

Ja heerlijk had ze al in jou eigen topic voorbij zien komen. Wat blijft ze lief liggen!