Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 19:42

ellepel schreef:
en de grasmix dan? die is wel goedkoper.
die geef ik kelly nu ook weer.
of even googlen?
ik vind dat een merk als Masters ook een luzernemix heeft en die is wel gunstiger geprijsd.

het was vandaag ook echt wel heel erg koud :brr:

Ik zit ook met het feit dat hier weinig te krijgen is. Dus zoek iets wat bij de welkoop te krijgen is. Online werkt voor mij niet fijn

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 20:02

Je kan dit eens proberen Marjo: https://www.welkoop.nl/pavo-seniorfibre ... ak_1345013

Geef ik nu ook aan Peri. Is ook speciaal voor senioren dus al best fijn gemaakt zodat het beter weg te kauwen en verteren valt voor oudjes.

Het is wel puur grasmix (eiwitten) dus er zitten geen toegevoegde vitaminen of mineralen in. Maar als je nog ander spul voert zit het daar misschien in. Peri krijgt metazoa vitaminenbrokjes erbij.

Eapy

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 20:19

Ik geef ook naar tevredenheid de grasmix (fibremix) van Vitalbix. Ik bestel m gewoon online.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 20:51

Marissa krijgt ook een schep 18+ per dag waar dus wel veel in zit. Ik had ook de Hartog Luzerne mix gevonden, ziet er ook goed uit

Marieke hoeveel moet je van de Senior fibre geven? Lijkt zo’n kleine zak

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 21:20

Siersma schreef:
ellepel schreef:
en de grasmix dan? die is wel goedkoper.
die geef ik kelly nu ook weer.
of even googlen?
ik vind dat een merk als Masters ook een luzernemix heeft en die is wel gunstiger geprijsd.

het was vandaag ook echt wel heel erg koud :brr:

Ik zit ook met het feit dat hier weinig te krijgen is. Dus zoek iets wat bij de welkoop te krijgen is. Online werkt voor mij niet fijn

welkoop heeft ook eigen merk luzerne, misschien kun je die proberen?
onze welkoop verkoopt alles van hartog en ik zie ook wel andere merken staan die je bestellen kunt.
anders hen ook eens vragen wat er mogelijk is?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 22:11

Ik ga eens in de winkel kijken idd. Is hier maar een kleine winkel, dus hebben niet heel veel keus

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 22:12

Hoe veel ligt er een beetje aan in hoeverre het paard aan moet komen en in hoeverre het vervanging is voor het hooi. Ik geef Peri een bakje van 2 liter per voerbeurt (2 voerbeurten per dag). Voor hem is het een lichte aanvulling omdat ze in de winter geen gras hebben en hem zo te ondersteunen om op gewicht te blijven.

Die Hartog lucerne mix geef ik juist aan mijn jonkie (van 9 haha). Vind die ook nog vrij grof. Maar als Marissa nog hele goede kiezen heeft kan het misschien wel.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 22:15

Nu krijgt ze een halve emmer ongeveer. Merk dat ze echt weinig hooi meer eet, zeker als het wat grover is hoeft ze het niet. Dr kiezen zijn glad aan het worden dus beter word het niet meer. Echt dik is ze niet, kan dr ribben voelen helaas. Wel eet ze graag gehakseld mais en helemaal als het gemengt is met kuil, ik haal dit uit de koeienstal hier. Ze vind het lekker en krijgt het goed weg omdat het niet grof is en niet langstengelig alleen is te veel ook te vet

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 22:16

Queelens schreef:
Je kan dit eens proberen Marjo: https://www.welkoop.nl/pavo-seniorfibre ... ak_1345013

Geef ik nu ook aan Peri. Is ook speciaal voor senioren dus al best fijn gemaakt zodat het beter weg te kauwen en verteren valt voor oudjes.

Het is wel puur grasmix (eiwitten) dus er zitten geen toegevoegde vitaminen of mineralen in. Maar als je nog ander spul voert zit het daar misschien in. Peri krijgt metazoa vitaminenbrokjes erbij.

Die heb ik ook laatst gekocht, maar zak ligt nog in de berging. Heb het nog niet gevoerd. Binnenkort ook eens uitproberen bij mijn oma.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 22:21

Ben benieuwd wat je (paard) ervan vindt bagheera. Bij schim valt het goed in de smaak (en die kan best kieskeurig zijn). Nu nog hopen dat hij wat aan wilt zetten hiermee.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 23:07

Mijn senior krijgt Grasmix van Hartog.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 11:35

wat een mooie foto's van jullie oudjes komen langs.
Hier helaas al even niet geweest. Ik ben zelf chronisch ziek en heb helaas ontzettend veel pijn.
Hopelijk deze week er heel even heen om te knuffelen.
Verder hier dus niet zoveel mee gemaakt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:47

wat vervelend, het slechte weer zal dan ook wel wat mee spelen denk ik?
hopelijk voel je je snel wat beter. :(:)

siersma.hier ook echt heel slecht eten, grof hooi komt er in proppen uit.
zacht korter hooi gaat iets beter…
ik had vandaag wat proef zakken van ander voer binnen gekregen.
masters senioren slobberbrok- zijn gewoon kleine brokjes,maar moeten wel geweekt.
st hippolyt glyx wiese heucobs.- wat groffere grasbrok net zoiets als de fibernuggets,met een wat kleinere korrel er in.
en ik heb equifyt zupa- dat lijkt op grasbrok.
kelly nou verplicht snachts op stal en kijken of er wat meer aan komt want ze word nu wel magerder.

als ze nou binnen een korte tijd niet wat aankomt in gewicht dan weet ik niet of ik nog verder wil zo.
wat een ellende steeds.
moet ook geen lijdensweg worden voor zo’n dier.
enige wat ze wel echt lekker vind is de grasmix van hartog ,die maak ik iets vochtig en dat gaat er met smaak in…

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:16

Bij jou dus ook al lastig dus Ellepel. Hier eet ze dus ook niet meer uit de ruif, waarom weet ik niet. Maar als ik het op de grond gooi, gaat ze er doorheen lopen klooien en zie ik dus niet wat ze eet. Zucht…
Iets wat moet weken is niet handig hier, we zijn met drie die voeren en dat wisselt met wie er zin heeft en kan zeg maar. Dus ik zoek wat, wat ik zo kan geven. Nu is dat de Hartog senior waar ik wel tevreden over ben maar wat zo duur is geworden. Denk dat ik hierna de luzernemix ga proberen, is toch wat goedkoper

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:38

Hier eet ze cavalor fiberforce en af en toe havens slobber. Gevoelig voor hoefbevangenheid.

Onverpakte kleine hooi baaltjes.
Maar peep haar tanden zijn dan ook nog helemaal goed.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:48

kelly mist 5 kiezen en lang hooi is meteen proppen en uitspugen en ze stopt dat ook heel snel met eten.
maar ik vind haar sowieso slecht eten, gewoon geweekte grasbrok vind ze vies :')
ja gras, dat is lekker of slobber met heel veel muesli.
ik geef haar nu zelf twee keer slobber en ik wil even morgenvroeg kijken wat ze nou aankomende nacht eet en of ze dan smorgens vanuit stal nog een emmer slobber er bij moet krijgen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:52

Marissa mist 2 kiezen en de rest begint glad te worden. Stengelig grof hooi maakt ze heel veel proppen van en wil ze niet meer eten. Zacht fijn hooi wel gelukkig maar dat is er niet altijd. Ze krijgt dan ook nog een schep 18+ en een halve emmer Hartog senior. En vaak ook nog gehakseld mais met kuil, van de koeien. Ze is gelukkig niet hb geweest en er ook niet vatbaar voor ondanks de ppid. Ze doet het gewoon beter op gras, wat er nu niet meer is helaas

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:01

het is een beetje kijken van wat nog wil .
en als die kuil goed gaat bij marissa dan zou ik dat mooi zo houden.
kelly kan er helaas absoluut niet tegen, die krijgt er acuut waterdunne mest van.
ik moet even om me heen horen, ik weet nog een leverancier die heel fijn hooi op rol heeft.
die wil ik morgen nog bellen of die wat kan brengen.

ja gras, dat moeten we hebben.
we zoeken gewoon een super groot weiland voor die twee oude dames van ons :D

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:19

Siersma, kan een goede tandarts niet zorgen dat je paard weer wat meer structuur in de kiezen krijgt? Ik dacht dat dat wel moest kunnen?

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:32

Wat lastig al die gebitten.. Ik mag in mijn handjes knijpen zo te horen. Met het gebit hier is nooit wat aan de hand. Hopelijk lukt het om het juiste voer te vinden en wat aan te laten komen. :)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 07:32

Ik meld me ook hier. Ik heb een oudje van 28. Hij wordt in februari 29. Hij heeft tot zijn 18de in de sport gelopen tot en met de Grand Prix aan toe. Het is een kwpn-er x trakhener en een stoere vos. Hij krijgt al een paar jaar een half tabletje voor zijn cushing en is een kies en een snijtand kwijt. We hebben soms ook periodes dat ie slecht eet, maar dat heeft altijd te maken met zijn gebit en hebben we tot nu toe nog altijd op kunnen lossen. Hij krijgt een schep 18+ dat helemaal geweekt is, een halve schep gewone brok van Havens en halve emmer grasmix. Daarnaast gemiddeld grof/fijn hooi en voordroog. Ik heb een zak Havens senior crumbs gekocht om de 18+ te vervangen omdat dat maar 2 minuutjes geweekt hoeft te worden. Ik ben er nog niet aan begonnen, maar vond het wel een interessant produkt. Misschien is er al iemand die het gebruikt? Want het is een nieuw voer. Ik ben namelijk benieuwd hoe het bevalt.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 07:50

Ziet er veelbelovend uit, de senior crumbs! Ik kan alleen geen ingrediëntenlijst vinden. Wel de vit/min gehaltes, maar geen ingrediënten…

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 08:35

ik heb ze eens gemaild met de vraag.

Sojahullen(*), Tarwegries, Haverdoppen,
Luzerne, Sojabonen-geëxtrudeerd, Plantaardige
oliën en vetten (soja(*)), Vinasse, Rietmelasse,
Calciumcarbonaat, Zonnebloemzaadschroot,
Monocalciumfosfaat, Natriumbicarbonaat,
Natriumchloride, Magnesiumoxide
*= geproduceerd uit genetisch gemodificeerde
sojabonen en mais. Met vriendelijke groeten, HAVENS Horsefeed

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 15:13

Vur, ik gebruik de senior crumbs. Nog niet volledig, maar het is wel handig als ik een keer extra er ben, of na het rijden/wandelen. Hoeft echt maar kort te weken, maar als het langer weekt moet er wel meer water bij. Het lijtk me ook handig voor de zomer, de seniores ben ik altijd bang dat zuur wordt.
De vitalbix slobber hoeft ook maar 5 minuten te weken, maar is veel duurder.
Ik heb het nog niet gewogen, maar denk dat een schep zwaarder weegt dan de 18+

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 19:33

ik had kelly nou vandaag de masters slobberbrok gegeven met equifyt zupa .
en ze vond het hartstikke lekker *\o/*
normaal loopt ze er vaak bij weg,laat de bodem dan vaak nog liggen,moet er allemaal muesli door.
maar het ging nu allemaal schoon op.
heb via een kennis wat fijn hooi meegenomen, ruikt ook heel lekker en dat ging er ook met smaak in.
wel wat proppen. maar er ging wel veel in gelukkig.
even afwachten hoe het de komende dagen blijft gaan en of het ook lekker blijft,maar anders stap ik wel over op de masters brok.
die hoeft ook niet zo lang te weken, 2 uur is genoeg staat op de zak.