Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 15:09

Losse uitbreiding? Want ik moest er toen geloof ik mijn paspoort voor opsturen. En dat durfde ik niet aan, veelte bang dat hij zoek raakt. En ach, zo kan het ook :) We doen toch niets officieels meer.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 17:35

Westerntrail, sterkte. Nooit leuk zo
Sandy (27) is weer helemaal door de APK! Met complimenten vaan de dierenarts. Wel een PPID-test afgenomen vanwege haar veel dikkere vacht dan andere jaren. Zij wordt niet meer geënt al is ze de fitste van de 3, omdat ze er niet meer tegen kan. Op haar leeftijd wil ik haar die week met een stijve hals niet meer aandien. Dus houdt het helaas een keer op...

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 20:42

Tancreda4 schreef:
Losse uitbreiding? Want ik moest er toen geloof ik mijn paspoort voor opsturen. En dat durfde ik niet aan, veelte bang dat hij zoek raakt. En ach, zo kan het ook :) We doen toch niets officieels meer.

Nee, hij zit er bij in.
Ik heb hem ook zelf naar het stamboek kantoor gebracht :D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 23:00

Heel veel sterkte westerntrail!! Wel een hele mooie leeftijd zeg!

Schim wordt ook altijd mee geënt. De standaard: eens per jaar influenza en om het jaar tetanus volgens mij? In ieder geval de basis die praktisch ieder paard krijgt. Enige wat ik niet meer doe if ga doen is enten tegen west-nijl of rhino. Nieuwe entingen die denk ik ook best ‘zwaar’ zijn en ik heb geen idee hoe hij erop reageert dus aan die poespas ga ik niet beginnen. Jonge paard wordt wel met de rest van de stal waar hij staat geënt voor west nijl.

Schim voelt zich nog steeds goed. Tandartstripje was nog steeds een goede keus. Krijg regelmatig te horen of filmpjes door dat hij weer met zijn jonge schaduw aan het stoeien is tot steigeren aan toe :+

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 23:03

nessinator schreef:
Westerntrail, sterkte. Nooit leuk zo
Sandy (27) is weer helemaal door de APK! Met complimenten vaan de dierenarts. Wel een PPID-test afgenomen vanwege haar veel dikkere vacht dan andere jaren. Zij wordt niet meer geënt al is ze de fitste van de 3, omdat ze er niet meer tegen kan. Op haar leeftijd wil ik haar die week met een stijve hals niet meer aandien. Dus houdt het helaas een keer op...

Je kan ook in de borst enten he :) doen we hier vaak ook om ellende op de hals te sparen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 23:06

Hier altijd in de borst, dan hebben ze wel zo’n hangtiet, maar dat is minder erg. Huid is veel losser daar ook.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 23:10

Haha klopt, zo’n mooie hangtiet. Kunnen ze (als het een beetje watjes zijn) ook wel ‘stijf’ van gaan lopen maar is veel minder erg dan de hals die ze moeten dragen en flexibel moet zijn om fijn te kunnen eten en functioneren.

Schim heeft nooit een dikke plek gehad. Jonkie dus wel. Die liep 2 dagen ‘kreupel’ _O- tussen aanhalingstekens want desondanks het ook in de weg kan zitten zo’n hangtiet is het geen wereldramp zegmaar :=

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 23:53

De eerste DA die wij hadden deed de enting altijd in de kont en hier had ze nooit problemen mee. Daarna kreeg ik een ander en daar kreeg ze de enting ook in de borst, kreeg ze inderdaad zo'n enorme hangtiet, waar ze dan 3 dagen flink kreupel van was.

Die pony gaf nooit iets aan en is heel hard voor zichzelf, dus dat hebben we later weer gewijzigd naar een enting in de kont, vond die nieuwe DA heel raar. Kon er nog bij komen, want ze was er ook al niet lekker van, dat vond ik dan zo sneu :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 11:46

Mijn dame afgelopen zondag <3 <3
Afbeelding

Ter vergelijking dit was 2 jaar terug, ook december.
Afbeelding

Vind 't wel bizar hoe snel een paard veranderd en ouder wordt. Dr postuur, Dr uitstraling. En ik vind haar kleiner ogen :')

Woensdag middag hoefsmid gehad en dat is ook anders dan vroeger. Dan merk je echt zo goed dat het lijf niet meer soepel wordt gehouden met rijden etc. Voetjes geven wordt wat lastiger, alles net wat stijver en strammer :=

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 13:08

Westerntrail, wat verdrietig. Wat schrijf je liefdevol over de laatste dag

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:13

Als we zouden switchen van enting in de hals naar borst of billen, heeft ze daar nog steeds last van al is het misschien minder hinderlijk dan in de hals. Dus geen entingen meer voor haar.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 14:46

ik ook niet, vroeger toen kelly veulens kreeg werd ze voor van alles geënt,maar ze heeft nu wel genoeg weerstand . zegt de veearts ook wel dat de jongere paarden wel eens ziek zijn van de influenza,maar de oudjes niet.
klopt ook wel, was vorig jaar nog dat kelly haar buurpaarden op stal allemaal ziek waren, maar zij snotterde alleen een beetje.

tancreda,wat mooie foto’s!

hoe is de temperatuur nu bij jullie?
hier is het wel flink mistig,maar toch nog steeds boven nul.
afgelopen nacht was ook warmer, wel jammer dat ze dan na het weekend weer zoveel regen verwachten.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 15:06

Tancreda prachtige foto! Gek hè, als je ze ziet veranderen…

Hier nog erg koud en glad, wel een mooi zonnetje. Geen mist.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 15:12

oh echt?
hier is het grauw en grijs buiten,gelukkig wel droog.
ga zo kijken hoe het met kelly is.

die is ook enorm veranderd hoor.
dat was vroeger een beer, echt heel breed en nu..ze is ook echt gekrompen volgens mij :')

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 16:19

Wonen er hier mensen in de buurt van Hellevoetsluis die ook Seniores Priores voeren? Ik zou misschien wel een pallet hiervan willen bestellen omdat dit een stuk goedkoper is als de losse zakken. Misschien iemand om het samen mee te doen?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 10:20

het word allemaal duur ,dan is zo’n pallet inderdaad wel veel goedkoper.
hopelijk vind je iemand om mee te delen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 10:48

Alvast een kerstfoto van mijn knappe schimmel. Foto is net een week na zijn tandarts avontuurtje gemaakt. Ik geef hem zo geen 25 <3
Met een gouden kerstkrans want hij is voor mij een schimmel met een gouden rand.
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 11:00

Prachtige oudjes.
En idd wel een flink verschil.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 11:11

mooi die kerstfoto!
zoiets had ik met appie ook nog willen doen,maar daar is het helaas nooit van gekomen.
des te mooier vind ik de foto’s van een ander altijd <3

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 13:27

Wat een mooie schim <3

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 18:10

Eapy schreef:
Wat een mooie schim <3

Vind ik ook <3

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 19:55

Afbeelding

privé diner _O-

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 13:27

Ik zit eens te kijken naar Luzerne. Mijn merrie krijgt nu Hartog senior bij, ongeveer een halve emmer per dag. Alleen is dat spul zo duur geworden, €22 per zak. Ze eet het wel met smaak, krijgt het ook goed weg. Zou luzerne een vervanger kunnen zijn?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 16:05

Mijn paarden -ook die van 5- vinden de gewone luzerne te stengelig, ze laten daarvan de groffe/harde stukjes staan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 19:40

en de grasmix dan? die is wel goedkoper.
die geef ik kelly nu ook weer.
of even googlen?
ik vind dat een merk als Masters ook een luzernemix heeft en die is wel gunstiger geprijsd.

het was vandaag ook echt wel heel erg koud :brr: