ellepel schreef:blaze.
oh maar kelly is absoluut niet dik nu hoor.
kan precies de ribben voelen,dus perfect.
die buik is echt gezichtsbedrog,die is uitgezakt door alle veulens denk ik en het is een Tinker.
die zijn wat forser gebouwd.
vervelend als ze zo last hebben van de hengstigheid.
ze is wel ooit bekeken op cystes?
heb vroeger een merrie verzorgd die ze had en dat was echt een drama als ze hengstig was.
heel sneu.
Als je d'r ribben kan voelen heb ik niks gezegd! Dat is idd wat je wil (of iets meer bij oudjes die afvallen in de winter)
Die van mij durf ik nooit meer een winter zonder deken te zetten. Ze kan het gewoon niet erbij eten en dat is prima, een jas aan en lekker zelf bepalen of ze binnen of buiten staat.
Ja ze is echt 365 dagen per jaar hengstig. Eerst konden we met monnikspeper prima onder controle houden maar nu deed dat niks meer. Ik heb met 2 paarden gynaecologen gebeld. 1 zei ja echt eerst onderzoeken hoe moeilijk ze ook is. En de ander zei ze is 28, z'n enorme stress en gevecht als je ook de Regumate kan opstarten en zien of het iets doet. Doet het niks dan heeft ze cystes en dan ben je de sjaak. Helpt het wel dan is het fijn.
Ze laat zich namelijk praktisch niet verdoven. Laatst kreeg ze voor 4x haar gewicht en stond ze nog te springen. Dus er zijn 2 scenario's. Ze slaat de opvoelbox kort en klein tot ze eruit gelaten wordt. Of ze geeft zich over. Maar dat overgeven heeft ze nog nooit gedaan dus die kans is gewoon erg klein. Ben dus blij dat we de Regumate op konden starten. Ik had alleen graag een knikker laten plaatsen als ze makkelijker was. Lijkt alleen toch minder rooskleurig te zijn na wat onderzoek.
Dusja ze moet verder gezond blijven want de tandarts is al praktisch onmogelijk
enten moet ik ook zelf doen. Alleen de hoefsmid gaat eigenlijk altijd heel braaf. Behalve als het een andere smid is dan moet ze ff zeker weten dat het een hoefsmid is en geen vermomde dierenarts
Ze blijft gewoon tot haar laatste dag sterk en gevoelig dus we moeten goed kijken naar hoe blij ze is.