Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:06

Mooi paard,maar 22 is nog niet oud hoor.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 20:43

Gave foto's :D

Ik vind 22 toch al een behoorlijke leeftijd, wat balen van je blessure!

Ik loop er zelf ook naast op het moment.. mn 19 jarige Mea heeft helaas een ontsteking aan het hoefgewricht, liep net niet helemaal lekker, nieteens echt kreupel. En ik merkte in dr houding wat verandering, heel lichtjes maar toch een andere uitdrukking. Alles op de foto gezet en verder alles helemaal in orde en zo goed zelfs dat t een jong paard lijkt. Deze week is t gewricht ingespoten, en nu zijn we al 2 dagen aan het opbouwen :)
Mea loopt nu helemaal geweldig :D En is direct ook een stuk vrolijker :)

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:34

WoW mooi paard :j

Voor sommige paarden is 22 jaar nog " jong", maar het is maar net hoe zijn/haar leven geweest is ..

De mijne is ook nog " maar" 22 jaar , is 8 jaar manege paard geweest en op, oud en versleten ( en stuk in d'r lijf )

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:42

Mijn pony had een hoefgewricht onsteking, gelukkigs niks ernstigs en behandelbaar ! Hopen dat jou oudje ook opknapt !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 07:46

Hele mooie foto's!
Je paard ziet er ook nog goed uit zeg :j

Denisejazz, die van jou ziet er ook goed uit! Hopen dat je snel groen licht krijgt en weer aan de slag mag.

Hier vrij weinig te melden, heb besloten mijn paard met actief pensioen te doen, heel veel veranderd er niet behalve dat ik gestopt met trainen, als jk zin heb maak ik lekker een buitenritje met haar of soms een aan de longe oid maar de druk er af van maar moeten trainen, heb er geen tijd genoeg voor om een fatsoenlijk schema aan te houden en ook het plezier er niet meer in.
Paard staat lekker de hele dag in de wei met haar vriendjes en ik kom regelmatig langs poetsen, knuffelen etc.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 16:29

N4N4 schreef:
WoW mooi paard :j

Voor sommige paarden is 22 jaar nog " jong", maar het is maar net hoe zijn/haar leven geweest is ..

De mijne is ook nog " maar" 22 jaar , is 8 jaar manege paard geweest en op, oud en versleten ( en stuk in d'r lijf )

Haha precies, mijn 19 jarige heeft de reis uit Amerika achter dr rug, is mishandeld geweest en is met 2 jaar ingereden :Y) Dus die kwalificeert zichzelf nu langzaam al wel als 'oudje' :+

Denisejazz schreef:
Mijn pony had een hoefgewricht onsteking, gelukkigs niks ernstigs en behandelbaar ! Hopen dat jou oudje ook opknapt !

Dankjewel!! :D Ze mocht vandaag even 'rustig' het land in.. ze was heel rustig, tot ik dr los klipte terwijl ze stond te grazen :Y)

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 19:11

Ik heb gisteren een heerlijke bosrit gemaakt met mijn lieverd, ze was enorm heet in het bos omdat ze weet dat het alleen maar crossen word :Y)

We zagen een kleine boomstammetje liggen en we konden het niet laten om er 1 keer over heen te springen !

27 augustus heb ik op mijn stal een onderlinge wedstrijd en ben blij dat ze zo goed vooruit is gegaan om mee te kunnen doen !

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Zoek een paardenfotograaf link advertentie: http://www.bokt.nl/markt/ad/453311/gezocht-fotograaf

Foto's van de buitenrit

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:32

Mag ik er ook bij met mijn dame Miep van 19? :D :wave:

Van de ene kant is ze nog hartstikke vief (de afgelopen 2 weken nog mee geweest op vakantie voor buitenritten en dan gaat ze als een speer het bos door :):) :P ), maar van de andere kant wordt ze langzaamaan toch echt duidelijk ouder helaas... Inmiddels sinds twee jaar met recreatief pensioen met paar keer in de week wat in de bak knutselen, longeren en verder buitenritjes. Ze is lastig op gewicht te houden en we struggelen wat met lichte artroseklachten en hoefbevangenheid. Binnenkort ook maar eens een Cushing testje laten doen voor de zekerheid. Maar verder hangt ze nog steeds de koningin van de stal uit en zit achter alle knappe jonge ruinen aan :Y) :+

Afbeelding

Haar opvolgster in de vorm van haar laatste dochter (van vorig jaar) is er ook al, maar ik hoop dat Miep nog zo lang fijn een beetje in het werk blijft dat ze over een jaar of 3 mee kan helpen de kleine verkeersmak te maken. Lekker de weg op veilig achter ouwe moeke aan :) :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 15:07

Mona was blij na 2 weken vakantie :').

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 19:41

Ik ben na een half jaar weer terug uit Ierland. Eindelijk kan ik mijn lieve pony's weer knuffelen!!
Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:37

Wat een fijne berichten weer.

Die van mij moest even sjansen

Afbeelding

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:46

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:01

Nog meer gekke oudjes?Britta van 34 ligt in de volle zon te slapen.Ik heb eerst gekeken of ze nog in leven was,ze kan heel dood slapen.Mijn hart maakt dan iedere keer een sprongetje.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:44

Haha gek paard :').

Afbeelding

Afbeelding
Van de week heeft m'n vriend haar helemaal gewassen, vond ie nog leuk om te doen ook haha!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:46

En toen kwam er een zebra onder het vuil uit :oo

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:52

Ja! Schrok me een hoedje!

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:57

Leuk al die opa en omaatjes <3

Mijn omaatje is ook alweer 25 jaartjes jong.. tijd gaat echt snel

Afbeelding

Samen met mijn andere vriendje van 6 jaartjes jong

Afbeelding

Haar mooie hoofdje <3
Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:33

Afbeelding
hier van 0 e week een ritje bos zonder zadel gemaakt.

hij ziet er ook goed uit!
Afbeelding
Afbeelding

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 15:07

Hij kijkt zo verbaasd.Hoe oud is hij?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 15:14

hij was een beetje pissig, had vlechten gemaakt :') hij is 19

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:56

Afgelopen zondag onderlinge wedstrijd gehad, een B proefje, met deze beoordeling eindigde ik op een 3e plek, en ben onwijs trots omdat het zo goed ging en dan is een leuke prijs ook leuk meegenomen! En met de behendigheidswedstrijd de snelste tijd gereden en 1e geworden, waardoor we de dagprijs ook hebben gewonnen en volgend jaar de beker moeten verdedigen met een proefje hoger namelijk L.

Heb de hele dag met een glimlach rondgelopen, zo trots was ik. Hieronder de proef.
Afbeelding

En hier een filmpje, van het losrijden zelf heb ik geen filmpjes maar wel het losrijden voor de behendigheid, en mijn dressuurwedstrijd en op het eind de prijs uitreiking waarop je wel kunt zien hoe blij ik was !
https://www.youtube.com/watch?v=LyXzONDhsVY

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:33

Ik geb 2 oudjes. Een kwpn van 23 en nog super fit. En een shetlander van 28. Zij is net sinds 3 weken aan de medicatie voor ppid en ze lijkt er aardig van op te knappen.
Afbeelding
Afbeelding

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:43

Knappe oudjes !

So proud of her
Afbeelding

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:49

Wat een fijne berichten zeg!
Van mijn kant een wat minder leuk bericht.

Paard is hele zomer kreupel geweest en is sinds 3 weken weer beter en we zijn rustig aan het opbouwen. Vandaag hebben we gegaloppeerd wat goed ging en ze vond het ontzettend leuk.
Na de rit stond ze alleen op 3 benen en even gevraagd aan de eigenaar van stal wat hij ervan vond en hij dacht aan een hoefzweer, ik denk zelf een peesblessure. Vanavond komt de dierenarts en die zal het even zeggen.
Vorige zomer hebben we ook 9 maanden met een peesblessure gezeten dus ik hoop dat het een hoefzweer is maar ga nu maar van het ergste uit, kan het altijd meevallen.
Doet me zoveel pijn om haar met zoveel pijn te zien.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:58

Vervelend zeg , sterkte Y;(