Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SIEMxFUNNY schreef:Ik zou dan eerder wat bij gaan voeren dat een dekentje op leggen. Het zou kunnen dat ze swinters net dat beetje extra nodig heeft.
Een deken op leggen zou ik alleen doen als ze het koud heeft. Niet omdat ze vermagerd is.
Elfenor schreef:Oke
Maar vandaag deed ze heel chagrijnig, en ze wou constant gras eten als ik haar aan het longeren was (ik was op de wei aan het longeren) kan hier een verband tussen zitten? M'n pa dacht dat ze honger had, maar aangezien ze de hele dag door hooi hebben vond ik dat maar raar..
fearofthefox schreef:Mijn ouwetje is Coco een KWPN merrie van 25 jaar. Ze wordt niet bereden ivm met dampigheid.Tot vorig jaar voerde ik ook subli senior maar daar werd ze toch iets te mager van. Daarvoor kreeg ze onderhoudsbrok van subli. Ze heeft toen 2x binnen 6 weken flinke koliek gehad. Haar mest was te droog, ze kreeg waarschijnlijk te weinig vocht binnen. Toen over gegaan op subli senior en geen koliek meer, alleen ik kreeg haar niet dik. Daarna gaan uitproberen en nu krijgt ze al een lange tijd 2x per dag 2 volle scheppen zemelen en een schep pavo natures best en een flinke hand pavo daily plus. En onbeperkt nat hooi. Ze staat overdag in de paddock en 's nachts op stal, ze heeft wel al sinds september een deken op, zonder deken verliest ze teveel energie. Op idd de grijze haren na ziet ze er goed uit. Ik zit er wel aan te denken nu het wat kouder wordt om iets van een vitamine supplement te gaan geven. Ga maar even alle pagina's doorlezen.....
viv77 schreef:Elfenor schreef:Oke
Maar vandaag deed ze heel chagrijnig, en ze wou constant gras eten als ik haar aan het longeren was (ik was op de wei aan het longeren) kan hier een verband tussen zitten? M'n pa dacht dat ze honger had, maar aangezien ze de hele dag door hooi hebben vond ik dat maar raar..
Eet ze het hooi ook echt allemaal op??
Met dit weer hebben ze erg veel nodig als ze zonder deken op wei staan, mijn Veearts vertelde me dat ude paarden het snel koud hebben, dus misschien iets van slobber bij gaan voeren?
Is makkelijk te kauwen en zit net wat voedingsstoffen in en wat dikmakers..
Dat willen eten kan er wel op duiden dat ze echt trek heeft, zou dat wel serieus nemen..
chipieke schreef:Ik heb de indruk dat mijn Amore heel moeilijk eet, normaal gaat de voordroog zo binnen, maar nu rommelt ze echt. Binnen half uurtje is de tandarts er, ben benieuwd!
Amore krijgt nu elke dag een grote schep warme zemelen en een schep seniorix van cavalor. 2x in de week krijgt ze slobber geweekt in voldoende warm water. En nog wat bieten en 20kilo en meer voordroog.
Daantje1981 schreef:chipieke schreef:Ik heb de indruk dat mijn Amore heel moeilijk eet, normaal gaat de voordroog zo binnen, maar nu rommelt ze echt. Binnen half uurtje is de tandarts er, ben benieuwd!
Amore krijgt nu elke dag een grote schep warme zemelen en een schep seniorix van cavalor. 2x in de week krijgt ze slobber geweekt in voldoende warm water. En nog wat bieten en 20kilo en meer voordroog.
En, was er iets met haar gebit?