Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nessinator

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:08

Ze heeft bijna alles zelf gedaan :+
Mijn dame is echt een volautomaat, reageert super op de kleinste aanwijzingen, een verademing naast de strijd die ik af en toe heb met mijn jonkie! En ze vindt ook gewoon alles goed zoals de foto laat zien!
Haha, dat dan weer wel, Romy1234, doet mijn dame af en toe ook (voor een héél enge inmiddels beschimmelde kuilbaal, een jachthindernis, of gewoon omdat ze hard wil :+) Gelukkig ook steeds minder, en mijn jonkie gaat tegenwoordig standaard (sinds halverwege de eerste rit) voorop :+

Marit1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 18:54

Lekker aan de wandel met dit warme weer, in het bos was het een stuk koeler! {:}
Tussendoor natuurlijk stiekem grasjes pikken
Afbeelding

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 19:20

Lekker zeg! Mijne gaat morgen naar de pedicure haha

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 19:34

Wat een heerlijke zomerse foto's :D

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 19:40

Heerlijke foto's inderdaad. Echt genieten.

Es_ther: de nageltjes weer even bijwerken, ook kleurtje erop? :P

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 09:45

Haha dit keer niet! Volgende keer weer :P.

Oma na de hoefsmid even gelongeerd.
Afbeelding
Het is ook een echte merrie :').

Marit1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 11:07

Mehhh moet het :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 15:50

Ik zeg altijd dat de oren dan op half elf hangen."Nee,ik heb geen zin vrouwtje".

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 16:11

Zitten jullie oudjes ook nog niet helemaal in de zomervacht?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:28

Denisejazz schreef:
Zitten jullie oudjes ook nog niet helemaal in de zomervacht?

De mijne was eind april/begin mei klaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:59

Mijne was voordat ik bevallen was nog deels in dr wintervacht en toen ik een week later op stal kwam in ene in dr zomervachtje hihi.
Dat was half mei.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 07:21

Die van mij was al in een redelijk zomervachtje, maar gaat nu sinds een weekje of twee naar nog een vacht dunner :P

Marit1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:11

Mijne was ook al snel door de vacht heen dit jaar *\o/*

Marit1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 08:38

Zijn hier trouwens ook oudjes die geen hooi meer wegkrijgen? Hoe ziet jullie voerbeleid eruit?

Bij Robs zit er bijna geen reliëf meer op zijn tanden. Alleen als ik het hooi knip krijgt hij het nog weg :')
Op den duur zal dit denk ik ook lastig worden en zal ik dus over moeten gaan op ruwvoervervanger.
In de winter moet ik hem sowieso bijvoeren om hem niet te snel zien vermageren. Hij reageert niet echt lekker op teveel suikers, dan wordt hij jeukerig.
Ben me langzaam aan het oriënteren voor de winter alvast... Dus ben benieuwd..

Zomers redt hij het met gras overdag en s nachts op de paddock met geknipt hooi en in zn voerbak zitten vitamine brokjes, nutrimash, lijnzaadolie en gluco balance.
In de winter voeg ik extra bietenpulp en luzerne toe aan zijn dieet ;)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 09:12

Hier zijn w opa's die hooi ook niet meer goed wegkrijgen. Die bestellen via lavor een baal luzerne. Dat is klein en dus makkelijker weg te krijgen misschien is dat wat?

Anders moet je over naar speedibeet of seniores priores van subli. Dat zijn volledige ruwvoervervangers

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 11:03

Mijn dame van 34 krijgt s'morgens en s'avonds Seniores Priores.Verder knabbelt ze nog een beetje hooi weg.Wel fijn hooi.En ze doet het er goed op.Nu krijgt ze alleen s'avonds nog haar slobber,maar wel iets meer.En eind september krijgt ze weer 2 keer per dag.

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:13

Na 3 maanden klungelen en onzekerheid te hebben gehad waarom Jazz kreupel loopt, veel dingen geprobeerd en vaak dat ze paar dagen goed liep en dan weer niet heb ik eerst een dierenarts laten komen en ben ik door gewezen door de dierenarts naar een paarden kliniek, en vandaag naar dierenkliniek geweest. Ze begonnen met eerst een onderzoekje, dus Jazz laten draven op het harde zowel recht als op de volte en wat ik al wist is dat ze op de volte in draf onwijs kreupel loopt en de vrouw die werkte bij de dierenkliniek ook bevestigde dat het het linkerbeen was. Toen heeft ze een kleine buigproef gedaan en daarna zijn er 3 foto's gemaakt van haar linkerbeen eigenlijk vooral van de hoef en de kogel, en daar was iets op te zien bij het hoefgewricht een zwelling. Jazz heeft echt maar een klein beetje artrose maar voor een oude pony van 24 jaar had ze onwijs goede benen. Daarna hebben we besloten om te blokken, dus vanaf het hoefgewricht verdoven om te zien of Jazz daarna beter zou lopen en zo niet dan de verdoving weer iets hoger doen in het been. Nadat ze de eerste verdoving had gedaan en we weer moesten draven op de volte liep ze gelijk beter, 70% beter. En zo wisten we dat het probleem in het hoefgewricht zat en niet hoger, ze is daarna behandeld voor de ontsteking. Ik kon ook zien toen ze het hadden geschoren dat er echt een bult op zat en vocht, toen ze de naald erin deden kwam er ook zooi uit. Jazz is nu behandeld en heeft nu eerst 2 dagen boxrust en mag daarna de wei op (kleine wei i.v.m. rust houden) En ik krijg nog een mailtje met het revalidatieproces. Gelukkig is er geen scheurtje of iets ergers gevonden en is het gelukkig behandeld en weet ik eindelijk wat het is !

Afbeelding
Afbeelding

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:46

Fijn dat je weet wat het is. Hopelijk wordt het snel beter en kan ze straks weer lekker rennen. Lijkt me fijn dat je nu eindelijk weet waar jullie precies aan toe zijn.

Britta: haha, wat grappig! Bekende oma :P

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:00

Afbeelding

Mijn knappe dame heeft afgelopen weekend een derde (dus brons) plek op het NK behaald in de showmanship, een vierde plek met prijzengeld in de WEM pleasure (western earned money) en een vijfde plek in de in hand trail :D

Nu mag ze wat rustiger aan gaan doen en lekker genieten van buitenritjes en af en toe training :D

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 13:47

Een overzicht van al onze behaalde doelen in 2012 - 2017 en nu een welverdiend genieten van lol met knol zonder wedstrijddruk :)

[WN-ITP] Zip me a note/Mea - Bedankt voor alles!

Toch wel lastig om dit te typen, want wat hangen er veel herinneringen aan vast, maar wat ben ik trots dat ik dit allemaal met mn merrie heb mogen doen *\o/*

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:57

Misschien mag mijn oudere ex manege paard ook in het topic bij de " oudjes "?
:)
Meet Nana een 22 jarige kwpn merrie <3
Mijn allesie ..

Afbeelding

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 23:06

Ze heeft hetzelfde chubby buikje als mijn ruin van 22.Ook een goed leven :)

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 05:39

Mag ik ook mee doen? :D
Mijn merrie is 24 (KWPN) en ik heb er een paard bij gekocht, een ruin van 25 (Quarter).

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 08:25

Woensdag een fijn rondje gewandeld met ponylief!
Afbeelding

In de vakantie toch maar eens meer gaan doen.

Ik vond haar erg schraal laatst. Krijg nu heel veel voer en het is al wat verbeterd (niet schokkend mager overigens, gewoon schraal, ribben voelde je wel met gemak)
Is helaas niet altijd te controleren met exceemdeken... nu voel ik wel gewoon onder de deken.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door KittyDylan op 07-07-17 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 08:27

Hoi alleirbag

Tuurlijk mag jij ook meedoen :j
Geweldig hé zulke leeftijden , heb je ook foto's ? *\%/*