Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 22:02

lies_sparkle schreef:
Larix krijgt momenteel zoveel om bij te blijven. Maar hij wordt wel weer echt mooi vol!

Hij krijgt nu zowel 's morgens als 's avonds een slobber van halve schep 18+ en een halve schep seniores priores. 's avonds krijgt hij er nog gluco+MSM, scheutje lijnzaadolie en vitaminebrokjes door met dat heerlijke roze pilletje :+

Hij eet echt zo veel en heeft ook echt honger als hij het krijgt. Ze krijgen verder onbeperkt hooi maar hij heeft het nogal zwaar gehad met die constante zandkoliek, wormbesmetting. Maar dat is gelukkig nu helemaal weer goed. Ben blij dat hij zo goed eet. Hij is ook super druk en helemaal happy. Baas ook weer blij :Y) !

Ah fijn dat ie zich weer goed voelt!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 22:03

Ik heb een nieuwe telefoon. Even een beetje uitproberen met de camera.

Afbeelding
Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 22:05

Jaaaa, knappw Mau!

Bagheera_206

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 06:59

Nice! Echt die camera's van telefoons worden met het jaar beter.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 07:27

Maar echt hoor. Ik heb nog een camera liggen, maar die ligt al zo lang te verstoffen

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 07:29

Ik heb een oude spiegelreflex, vraag me af welke inderdaad beter is

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 07:46

Wow mooie foto's!

Ik heb helaas echt geen goede camera op de telefoon. Als ik inzoom wordt het al heel snel korrelig. Als Branco straks helemaal uit zijn wintervacht is wil ik een keer een fotoshoot. Hebben alleen zelf geschoten kiekjes van de paarden en ik sta er meestal niet op.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 07:48

Es_ther schreef:
Maar echt hoor. Ik heb nog een camera liggen, maar die ligt al zo lang te verstoffen

Dat is idd ook zonde. :=

EmptyWords schreef:
Ik heb een oude spiegelreflex, vraag me af welke inderdaad beter is

Vooral in moeilijke licht situaties wint grote camera het gewoon nog altijd. Voordeel van grote camera met grote lens is dat paard mooi in verhouding blijft. Vaak vervormt het paard met je mobiel als je er te dicht op staat. :=

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 08:53

Maar voor zo even mikken en klikken voldoet een telefoon prima. Bizar eigenlijk hoe goed die kwaliteit inmiddels is...

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:39

Leukk EmptyWords!

Ik heb al jaren een spiegelreflex. Nikon D3200. Allang de nieuwste niet meer maar nogsteeds heel blij mee.

Moet hem echt vaker meenemen naar stal.
Afgelopen weekend hebben Show en zijn eigenaar een rondje gemaakt op de crossbaan bij ons op stal. Helaas door de regen geen foto's kunnen maken.

Was wel heel leuk om bij te zijn. Showtime is gek op springen, maar bang voor liggende bomen xD
Maar tegenwoordig is de crossbaan ook zijn weiland. Dus deze liggende bomen had ik inmiddels wel goed gezien.

Getemde bomen noemen wij ze haha.
Afbeelding

Binnenkort heb ik stage en gezien ik daarna gesloopt ben en Show natuurlijk ook al bijna 22 wordt hebben we besloten hem dan lekker even die 4 weken vakantie te geven en dan in de zomer weer op te pakken. Zou hij vast blij mee zijn :P

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:44

Hilli schreef:
Maar voor zo even mikken en klikken voldoet een telefoon prima. Bizar eigenlijk hoe goed die kwaliteit inmiddels is...

Dat zeker! De beste camera is die je bij je hebt. :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:45

Ik probeer ook regelmatig grote camera mee te nemen naar stal. Altijd wel leuke foto of filmpje te maken. :)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:23

Ik vergeet meestal foto's te maken. Wil het wel meer gaan doen, vooral.voor als ze et niet meer is. Heb wel zon 5 geleden een shoot laten doen, toen was ze echt nog heel goed en vooral mooi

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:02

Iedere herinnering is er weer een. <3 Daarom ik ook regelmatig camera mee. Vanmiddag ook maar even mee naar stal. Ik heb gelukkig ook al 1 foto van paar jaar geleden uit laten vergroten en hangt in de gang. Heb hem toen ook iets kleiner laten afdrukken voor de eigenaresse die in het buitenland woont.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:03

Ja, die herinneringen ja.

Binnenkort weer eens iemand vragen om Tweet er een keer mooi op te zetten.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 17:14

Dacht dat het droog zou zijn vandaag... En dacht dat ik dekentje af kon doen...

Even gevoerd, gewandeld en mogen de oma's nog even op wei ernaast tot ze vanavond weer strook gras bij krijgen en ze weer terug in kudde gaan.

Afbeelding

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 18:19

Ze hadden al regen voorspelt voor vandaag. Dus mijn oma staat al sinds vorige week weer op haar winterlandje, dan kan ze schuilen in dr container. Denk dat ik haar morgen weer op het zomerlandje zet

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:04

Ja die regen is echt poep... gras groeit er wel lekker door :') .

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 00:46

De pensinado's waren een beetje hyper en maar kijken naar de wei.Eten,kijken naast elkaar.Je hoorde ze bijna overleggen."wat zie jij?"weet ik niet","Is het eng","kan het ons opeten".Het waren dus 2 ganzen in het hoge gras :=

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:43

ik word zoooooo chaggie van die regen. Chico eindelijk opgebouwd zodat hij meekon met de rest, kan ik volgende week gewoon opnieuw beginnen. grmbl.... maar goed, als het dan ook maar zomer wordt.....

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:50

Britta31 schreef:
De pensinado's waren een beetje hyper en maar kijken naar de wei.Eten,kijken naast elkaar.Je hoorde ze bijna overleggen."wat zie jij?"weet ik niet","Is het eng","kan het ons opeten".Het waren dus 2 ganzen in het hoge gras :=

Hahaha geniaal dit :')

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:16

Hier is de voorkant in de wei alweer blub (en daar lopen ze nog doorheen als ze in en uit wei gaan en naar het hooi). Dus ik ben alweer alsof het december is aan het smeren om mok te voorkomen. En het is eind mei _O-
Gelukkig wordt het vanaf nu beter en de paarden gaan dan denk ik ook weer 24/7 naar buiten!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 06:58

Gisteravond de deken af gedaan. Hopelijk kan die nu af blijven. Even goed vacht "geharkt". Kwam echt nog hele hoop vanaf. Gewoon zo gek dat het op eens 10 graden gaat stijgen de komende dagen. Dat is natuurlijk weer in 1x weer veel te warm. Komende dagen dan maar zo goed en zo veel mogelijk die wintervacht eruit borstelen. Hopelijk droogt het zomerweitje wel goed, want het is wel beetje drassig geworden.

Haar geweekte hapje gegeven en toen mochten de oma's nog even op de wei ernaast tot kuddegenootje later op de avond haar paarden ging doen en de kudde gras bij gaf. Dan mogen ze weer terug de kudde in. Ook even de mondkapjes afgedaan. Hele kudde heeft mondkapje op behalve de twee oma's.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 08:18

Ja, hoop zo dat het nu lekker blijft! Idee dat Mona dit jaar veel langzamer verhaart door het weer. Ze is wel bijna klaar gelukkig, alleen op haar buik en komt nog wat.

Ik ben wel blij me dit weer *\o/*

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 08:20

Mijn oudje dacht vorige week nog een jonge blom te zijn nu dus weer een peesblesure maar het traject revalidatie in

Vandaag is haar verjaardag en wordt ze...

Afbeelding