Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:41

Wat een heerlijk wolletje, gefeliciteerd!

En aaah arme Branco! Inderdaad gewoon wat lekkers geven, konden we maar uitleggen dat het hen hielp he?

Vanmorgen is er een mestonderzoek gedaan naar de wormen, toch hoge waarde voor de stronglyden (500 EPG) dus Larix is zo ook de pineut om even vastgehouden te worden en een heerlijk kuurtje naar binnen geschoven te krijgen :Y)

Sanet

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 14:07

Mijn oude dame heeft alleenrecht op de wei op dit moment. Dat jonge spul is dan zo aan het stuiteren ipv rustig grazen dat ze alles aan blubber trappen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 14:17

Hilde en haar maatje gaan eigelijk nooit op de wei ivm risico op hoefbevangenheid, alleen hier en daar eens een half uurtje of een uurtje als ik eens tijd het en het goed weer is.
De rest van de paarden hier gaat er morgen op. ‘T land is eigelijk terug te nat al, maarja zaaien is ook leuk zeker :')

Namira542

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 15:00

Gefeliciteerddd!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:06

Gefeliciteerd!!!!! hier grzen we een uurtje aan de hand. Denk volgende week de wei op.
De opfok gaat maandag als het weer een beetje mee wil werken.....altijd leuk project!!!
Als Chico goed blijft gaan dan mag hij voorop stappen! Dat deden we altijd, alleen laatste 2 jaar niet vanwege zijn ESS.

https://youtu.be/RysI5Fd12Ko

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:11

Blije Chico :D

Ik moest gisteren zoeken waar de bult was. Die zalf werkt echt top. Hij stond gisteren nog weer beter als de dag ervoor. Stemt heel hoopvol.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:12

Ah super leuk! Blije Chico *\o/*

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 11:00

Max heeft s'nachts paddock arrest.Hij is te dik.Model drachtige ruin.En een graasmasker met een kleiner gat.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 12:49

Ik blijf me echt verbazen over Chico! Wat staat hij er goed bij zeg! :D

Fijn dat de zalf zo goed werkt Susan. Hopelijk is hij snel weer helemaal hersteld.

Paddock arrest. :') Dat zit er hier ook weer aan te komen. Het gras groeit voor geen meter, Chantal groeit veel te hard in de breedte en het blijft een beetje prutweer.

Een buizerd heeft besloten om een nest te bouwen vlakbij de buitenbak, dus nu word heb ik elke avond publiek tijdens het longeren. Hij begint al een beetje te dreigen dat we in zijn ruimte komen, dus ik vraag me af hoe dat is als hij dalijk kleintjes heeft. :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 13:08

Ojee een buizerd. Ons grote paard schrikt zich al de tandjes van de houtduiven en gister lag ik er bijna naast door een koolmeesje :') in de wei aangrenzend aan het terrein waar onze paarden staan broeden ooievaars. Die lopen geregeld in de wei tussen de paarden.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 13:14

Haha held op sokken :') .

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 15:23

Succes en sterkte met die buizerd alvast haha. Hopelijk valt het mee!

Haha van een koolmeesje, wat erg! Gelukkig zijn Peri en bijrijpaard bomproof, vogelproof en andere dierenproof. Vorige week stapte ik buiten uit (op bijrijpaard) beide om ons heen aan het kijken en aan het genieten. Springt er ineens een konijn een meter naast ons uit het gras. Ik schrok veel erger dan dat hele paard _O-

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 11:41

https://youtu.be/fZYyirvgpTI
https://youtu.be/Iu3zUhlBn2Y

oke, hij loopt wel wat vreemd achter, maar hij vond het wel leuk!
Vanmorgen 08.00 uur naar stal om te kijken of hij nog heel was..... gelukkig wel!
Dacht, wellicht triggert de spanning wel weer zijn ESS maar hij was heel braaf

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 11:52

Lau07 schreef:
Ik blijf me echt verbazen over Chico! Wat staat hij er goed bij zeg! :D

Fijn dat de zalf zo goed werkt Susan. Hopelijk is hij snel weer helemaal hersteld.

Paddock arrest. :') Dat zit er hier ook weer aan te komen. Het gras groeit voor geen meter, Chantal groeit veel te hard in de breedte en het blijft een beetje prutweer.

Een buizerd heeft besloten om een nest te bouwen vlakbij de buitenbak, dus nu word heb ik elke avond publiek tijdens het longeren. Hij begint al een beetje te dreigen dat we in zijn ruimte komen, dus ik vraag me af hoe dat is als hij dalijk kleintjes heeft. :=

Meestal zijn ze heel erg fel, hier in de buurt ook een nest, die valt iedereen tot ongeveer 100 meter in de buurt aan...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 11:57

Wat leuk zo met Chico samen. Dat doet hij goed. En hij ziet er ook goed uit.

Branco heeft gisteren gerold kon ik zien aan het zand wat overal zat. Wat kun je blij zijn met zoiets simpels. Gisteren was les avond. Hij stond ook echt te kijken van, waarom blijf ik op stal?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:43

JAH!!! heel herkenbaar Susan, Chico heeft werkelijk wéken niet gelegen in zijn box destijds, en wat wás ik blij met een zandplekje of gras/modder..... dan wist ik dat ie buiten in ieder geval wél ging liggen.
En jeeeetje, wat was ik blij met de eerste vlasjes op zijn vel toen...

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:59

Echt? Wij hebben hier ook buizerds in de groenstrook nestelen. Nu zitten die (denk ik) meer aan het eind van mijn wei, maar behalve dat ze af en toe langs komen en ik het een machtig gezicht vind, heb ik nooit last van ze.
Als ze gaan uitvliegen altijd super mooi om te zien vind ik.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:16

Hier liggen ze ook voornamelijk buiten.. binnen vinden ze niet zo heel chill :+.
Ik word wel echt gek van het weer hoor... zondag 25(!!!) graden!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:47

Lastige weersvooruitzichten inderdaad. Ik heb gisteravond haar dekentje af gedaan. Als ik hem zaterdagmiddag weer op doe moet ik zondag vroeg naar stal om hem weer af te doen voor het warme weer... :=

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:39

Ik heb ze nu bloot,maar vannacht word het weer 2 graden.Wat te doen?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:45

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 16:11

Ja lastig is het weer he?! De nacht van zaterdag op zondag 1 graad en zondag wordt het zo warm! Ik heb alleen niet de luxe dat ik hem alleen voor de nacht op kan doen.. maar zaterdag als mijn ouders er zijn of zondag als ik er ben gaat ‘ie maar af. Ik weet het anders ook niet. Dacht dat het vandaag ook scheitweer zou worden. Nu schijnt de hele dag de zon :=

Lies, ik kan je helaas niet adviseren. Ik heb soortgelijke dingen (gelukkig) nog nooit meegemaakt. Aangezien je twijfelt aan het advies van jouw da kan je altijd informeren bij een andere kliniek en op Facebook is ook een groep met dierenartsen erin waar je advies kan vragen (is wel wereldwijd en ik geloof vnml amerikaanse dierenartsen) misschien daar eens op zoeken?
Laatst bijgewerkt door Queelens op 07-05-21 16:36, in het totaal 2 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 16:17

Wij zitten nu op een paar meter van de paarden dus zijn er zo. Ze staan nu onder een deken. Morgen maar af als ze binnen staan.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 16:30

Ik doe morgen de deken af. Kan zondag niet ff heen en weer en daarna wordt het minder koud (en minder regen)... oké, dat laatste hoop ik _O-

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 16:44

Ik vind het nog een schrale koude wind ook hier. Dus hier staan ze nu nog met dekens op.