Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:55

Es_ther schreef:
Heel vet dat je dat gefilmd hebt!

[ Video ]
Mona had ineens een aanhangsel :') .

<3

Napie

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:26

Komt uit haar meeleesmodes.
Hebben jullie ook wel eens dat je niet goed weet wat je met je oudjes aan moet. Hero is al 24 jaar bij mij en kan af en toe nog een rondje mennen ( eigenlijk nog topfit maar ik men niet zo heel vaak meer met hem) Nickey is ook nog fit maar door de spat moet hij veel stappen en laat dat nou net iets zijn wat hem niet lukt. Dan wordt het ponyworstelen met hem.
Dus voor het grootste deel van het jaar staan de pony’s gewoon in hun kudde op een volpension stal. Ik doe niet veel meer als haar borstelen. Heel veel haar. Op sommige momenten zou ik ze naar een rusthuis willen doen. Echter vind er maar eens 1 waar ze Shetlanders aannemen en waar je geen belachelijke prijs hoeft te betalen. Aan de andere kant: vandaag de 28 jarige gement en die is gewoon echt nog heel fit. Hoe eerlijk is het hem af en toe te laten lopen? Hij is qua gezondheid nog helemaal goed. Gebit vorige week nog gecheckt. Hij mist maar 1 kies en eet goed. Wat zijn de mogelijkheden als we over een paar jaar niet meer goed vooruit kunnen?Afbeelding

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:30

Mijn oma met haar oranje kroontje! 8-)

Afbeelding

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:14

Napie schreef:
Komt uit haar meeleesmodes.
Hebben jullie ook wel eens dat je niet goed weet wat je met je oudjes aan moet. Hero is al 24 jaar bij mij en kan af en toe nog een rondje mennen ( eigenlijk nog topfit maar ik men niet zo heel vaak meer met hem) Nickey is ook nog fit maar door de spat moet hij veel stappen en laat dat nou net iets zijn wat hem niet lukt. Dan wordt het ponyworstelen met hem.
Dus voor het grootste deel van het jaar staan de pony’s gewoon in hun kudde op een volpension stal. Ik doe niet veel meer als haar borstelen. Heel veel haar. Op sommige momenten zou ik ze naar een rusthuis willen doen. Echter vind er maar eens 1 waar ze Shetlanders aannemen en waar je geen belachelijke prijs hoeft te betalen. Aan de andere kant: vandaag de 28 jarige gement en die is gewoon echt nog heel fit. Hoe eerlijk is het hem af en toe te laten lopen? Hij is qua gezondheid nog helemaal goed. Gebit vorige week nog gecheckt. Hij mist maar 1 kies en eet goed. Wat zijn de mogelijkheden als we over een paar jaar niet meer goed vooruit kunnen?[ [url=m/wTqtDy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik begrijp je vraag niet goed? Je vraagt of het nog eerlijk is om me een 28 jarige te mennen? Als die nog gewoon fit is, zeg ik zeker doen :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 18:22

Nog mennen indien fit, geen enkel probleem.

Qua huisvesting/arbeid: ik doe met Tweet nauwelijks nog wat, behalve wat trutten en prutsen soms.
Die staat op een pensioenplek in vol pension.

Niet superluxe als binnenbak of solarium ofzo, wel super voor t paard, en relatief betaalbaar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 19:08

Gewoon lekker mee werken :j

Frelsun ziet er knap uit hoor!

Wij hebben de dag niet zo leuk afgesloten net. Wilde nog even samen rijden met mijn dochter. Maar Branco liep niet goed. Hopelijk valt het mee. We verdenken de springles van afgelopen donderdag. Misschien toch teveel geweest. Dochter is meteen heel verdrietig en bezorgd. We hebben de laatste jaren iets teveel pech gehad met geblesseerde paarden en pony's. Ze gaat meteen uit van het ergste.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 19:22

SusanH schreef:

Wij hebben de dag niet zo leuk afgesloten net. Wilde nog even samen rijden met mijn dochter. Maar Branco liep niet goed. Hopelijk valt het mee. We verdenken de springles van afgelopen donderdag. Misschien toch teveel geweest. Dochter is meteen heel verdrietig en bezorgd. We hebben de laatste jaren iets teveel pech gehad met geblesseerde paarden en pony's. Ze gaat meteen uit van het ergste.

Ach de arme meid, hopelijk knapt hij na wat rust op!

Bagheera_206 schreef:
Mijn oma met haar oranje kroontje! 8-)

[ [url=m/zHIsO2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Looking good!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 21:55

SusanH schreef:

Ik hoop dat het mee valt van Branco. Ik snap helemaal dat je dochter enorm bezorgd is.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 22:22

Napie, zolang je oudje nog lol heeft en niet heel stijf loopt de dag erna. Waarom niet?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 08:03

Het is inderdaad heel er afhankelijk van fitheid, conditie van het paard wat je wel/niet kunt doen op die leeftijd. Door al haar peesblessures doe ik nu eigenlijk alleen nog maar wandelen, dingetjes in bak en af en toe kruip ik er nog even op zonder zadel. Gisteren sinds tijden weer op "mini" buitenrit geweest door de woonwijk. <3

Ze kwam aanlopen en als je goed kijkt krabbelt ze nog even aan haar rechterzijde en komt ze naar mij toe lopen met neus vol haar. :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 08:10

Heerlijke foto’s en video’s van Frel Richard <3

@Napie, als ze er beide plezier in hebben kan je best nog wel eens wat doen hoor! Hoe gaf Mona zelf aan dat ze bakwerk niet meer leuk vond, dus toen mee gestopt.

Ah beetje Susan! Snap dat je dochter bezorgd is. Sterkte en beterschap voor Branco :(:).

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 09:17

Napie, gewoon lekker doorgaan zolang ze fit zijn en het aangeven leuk te vinden. Je ziet vanzelf wanneer het niet meer gezellig wordt. En een rusthuis ?? Tja, ik heb er geen goed gevoel over, ik hou er liever zelf zicht op, en dan kost het maar geld....

Susan, hopelijk valt het mee.... en is idd het springen nét iets teveel geweest...dan een leermoment en iets minder doen. Heb ik met Tjieks ook....

Verder hier weer een keertje erop gestapt. Meneer was blij.En even naar de kudde drachtige merries gekeken en de veulies in de wei ernaast.... Hij vond er het zijne van ( die tong :D )
En omdat hij laatst zo stout was maar een drafje gedaan in de wei.... en ik hoop dat dat me niet in me reet bijt van de week en hij weer schever is...

Afbeelding

https://youtu.be/qHX6OI8ykEI

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:29

Zo ElCamino, wat heerlijk joh, dat mis ik soms wel hoor met mijn oudje...dat is ook zon blij ei, die deed ook vaak of een serie bokken met die kop zo op boevenstand, of alleen hoofd schudden...heerlijk

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:32

Ja, ik hoop alleen dat hij nu recht blijft, soms heeft hij een terugval en ik weet soms niet waardoor het komt. Al kan het door een vrolijke bokkesprong al misgaan...maar af en toe een rondje stappen vinden we samen heel erg gezellig....hij wordt er gewoon zo blij van.... dus ik gok af en toe gewoon een rondje stappen...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:42

Vrolijkheid en blijheid gaan gewoon net zo goed meetellen op hoge leeftijd als dat fysieke dingen dat doen.

Voor mijn paard: Ik hen liever dat hij een half jaar eerder 'omvalt' maar wel nog heel lang heeft kunnen doen waar hij blij van wordt, dan dat ik hem koste wat kost zo oud mogelijk wil laten worden, zeker als dat betekent dat ik hem dingen niet zou laten doen die hij zelf heel erg leuk vindt.

Kortom, zolang Chico erg blij wordt van zijn stapritjes, en zelfs een drafje af en toe: gewoon doen. Ook als dat betekent dat het hem fysiek iets kost.
Binnen grenzen uiteraard, maar dat snapt iedereen in dit topic sowieso wel.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:45

ja exact!!!!

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:55

Ik hoop dat het niets ernstigs is met Branco, Susan! Ik begrijp je dochter wel, ik denk ook altijd gelijk dat het heel ernstig is.

Ik denk dat je uit Frel wel drie dekbedden aan haar kan halen als ik het zo bekijk, Bagheera.

Wat tof ElCamino dat je erop zit!

Chantal wordt ook zo blij van aan het werk gaan. Door het gedoe met haar longen staat ze al een tijd stil, maar ze is echt niet te genieten, dus ik ben toch maar weer gaan opbouwen qua beweging. Het doel is om deze zomer weer eens een buitenritje te kunnen maken samen. Ze is lichamelijk in orde, alleen wat spieren kwijt en natuurlijk haar longen. Maar als ze daar geen last van heeft, gaat ze als een trein. Wat dat betreft bekijk ik het heel erg per dag. Als ze zich goed voelt kunnen we aan de slag, voelt ze zich minder dan doen we even rustig aan. Met die gedachte zou ik gewoon weer lekker aan de slag gaan Napie. Kijk gewoon hoe het gaat, ze kunnen vaak goed aangeven of het teveel is geweest :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:50

Gave foto elcamino. En ik sluit me aan.bij de rest. Ook voor napie.

Beterschap met branco

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:51

Rust roest zeggen ze ook wel eens! Hier ook gewoon nog lekker aan het rijden en longeren.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 21:04

ElCamino schreef:
Napie, gewoon lekker doorgaan zolang ze fit zijn en het aangeven leuk te vinden. Je ziet vanzelf wanneer het niet meer gezellig wordt. En een rusthuis ?? Tja, ik heb er geen goed gevoel over, ik hou er liever zelf zicht op, en dan kost het maar geld....

Susan, hopelijk valt het mee.... en is idd het springen nét iets teveel geweest...dan een leermoment en iets minder doen. Heb ik met Tjieks ook....

Verder hier weer een keertje erop gestapt. Meneer was blij.En even naar de kudde drachtige merries gekeken en de veulies in de wei ernaast.... Hij vond er het zijne van ( die tong :D )
En omdat hij laatst zo stout was maar een drafje gedaan in de wei.... en ik hoop dat dat me niet in me reet bijt van de week en hij weer schever is...

[ [url=m/fs2Vfu.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://youtu.be/qHX6OI8ykEI

Wat super zeg! Lekker om er weer even op te zitten. Ik had daar gisteren dus opeens zin in. :D

Staan die van julile ook al weer lekker paardenbloemen te snoeien die nu weer allemaal omhoog komen?

Afbeelding

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 21:18

Die van ons staan helaas tijdelijk op een paddock zodat het gras even bij kan komen. Maar ik pluk nu af en toe kleefkruid, paardenbloemen en brandnetels ‘in het wild’ :+ hij staat nu snachts nog op stal dus dan leg ik het daar neer en eet hij het als hij er trek in heeft :D
Tijdelijke oplossing haha.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 06:58

Onze kudde staat nog op de winterwei met de ruif. Denk dat ze binnenkort wel over zullen gaan naar de zomerweide. Denk als deze nattigheid voorbij is. Daar willen we dan strookbegrazing doen.

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:59

Hoi allemaal,

ik weet dat ik 1x eerder (volgens mij) een berichtje in dit topic heb gezet maar kon het niet meer terugvinden, weet iemand hoe dat werkt? _/-\o_

Mijn merrie wordt dit jaar 20 en is helaas al 2,5 jaar met pensioen ivm peesblessure... Als ze teveel werkt/loopt krijgt ze een dik been dus kan helaas niet veel met d'r doen. Ga nu proberen om het wandelen weer iets op te pakken, want ondanks dat ze ouder wordt houdt ze wel een stevig buikje :')

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:00

masyo schreef:
Hoi allemaal,

ik weet dat ik 1x eerder (volgens mij) een berichtje in dit topic heb gezet maar kon het niet meer terugvinden, weet iemand hoe dat werkt? _/-\o_

Mijn merrie wordt dit jaar 20 en is helaas al 2,5 jaar met pensioen ivm peesblessure... Als ze teveel werkt/loopt krijgt ze een dik been dus kan helaas niet veel met d'r doen. Ga nu proberen om het wandelen weer iets op te pakken, want ondanks dat ze ouder wordt houdt ze wel een stevig buikje :')

Als je op geplaatst klikt, rechtsbovenaan, krijg je al je berichten te zien :)
Je hebt inderaad eerder wat gepost!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:01

Max is weer te dik.Hij heeft een graasmasker,dag en nacht.Geen hooi en om de dag 2 handjes pavo 18 plus.Hij kan ook niet de pavo van zijn vriend opeten.Ze staan 24/7 op het gras.Hij kan ook niet s'nachts in de paddock omdat zijn vriend wel het gras nodig heeft.Max apart zetten kan niet om dat zijn vriend niet alleen kan staan,dikke paniek.Toch even met zijn eigenaar overleggen wat te doen.En hij krijgt 2 keer per week bejaarden gym.