Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EmptyWords schreef:Een eeuwenoude offersteen waar bloed uitkomt, dat is niet alles. Het spookt er ook nog. Er zijn verhalen van mensen die tijdens een wandeling een witte schim voorbij zagen komen of rare dingen op foto’s vastlegden. Dit zou het witte wief kunnen zijn.
In de middeleeuwen had Kernhem een kasteelheer. De dochter van deze kasteelheer was gek op een ridder, die op een dag vertrok voor een veldslag met de belofte dat hij terug zou komen voor haar. Iedere dag dwaalde de dochter over het landgoed, in de hoop dat de ridder was teruggekomen. Jaren gingen voorbij, maar de ridder kwam nooit terug. Volgens sommigen dwaalt de geest van de dochter nog steeds rond over het landgoed, voor eeuwig wachtend op de terugkeer van haar ridder.
Het witte wief van kernhem(ede)
Es_ther schreef:EmptyWords schreef:Een eeuwenoude offersteen waar bloed uitkomt, dat is niet alles. Het spookt er ook nog. Er zijn verhalen van mensen die tijdens een wandeling een witte schim voorbij zagen komen of rare dingen op foto’s vastlegden. Dit zou het witte wief kunnen zijn.
In de middeleeuwen had Kernhem een kasteelheer. De dochter van deze kasteelheer was gek op een ridder, die op een dag vertrok voor een veldslag met de belofte dat hij terug zou komen voor haar. Iedere dag dwaalde de dochter over het landgoed, in de hoop dat de ridder was teruggekomen. Jaren gingen voorbij, maar de ridder kwam nooit terug. Volgens sommigen dwaalt de geest van de dochter nog steeds rond over het landgoed, voor eeuwig wachtend op de terugkeer van haar ridder.
Het witte wief van kernhem(ede)
Ik hou van dit soort verhalen op een 1 of andere manier. Dat spookachtige.
Gelukkig wonen vrienden van ons in Kernhem, zal eens vragen of ze haar hebben zien zwerven.
Lau07 schreef:Oooooh ik vind die lokale legendes en mythes ook heel tof . Ik krijg er altijd een beetje een Suske & Wiske gevoel van![]()
Hier hebben we helaas niet zoveel spookverhalen. Al weerhoudt dat Chantal er niet van overal spoken en bakkabouters te zien