Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 12:40

Frel is nog niet door haar wintervacht heen dus eigenlijk is het vandaag en morgen te warm... Ik laat haar daarom maar zonder deken staan. Hier staan ze gewoon het hele jaar door buiten.

De andere oma heeft door haar gebit wel meer moeite met eten, maar mijn oma doet het nog best OK. Volgende maand komt tandarts. Ze krijgt wel wat ruimte tussen haar tanden waar het zich dan ophoopt. -O-

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 12:41

Lastig he met die dekens? Ik heb hem nu zonder staan maar heb wel hard getwijfeld. Gisteren had hij het blijkbaar een beetje warm onder een combi vliegen/regendeken zelfs.. en snachts staan ze in een binnenstal dus toch maar blote billen gedaan.

Hij lijkt wel gestopt te zijn met verharen. Hoop wel dat het nog verder los gaat laten.. zijn zomerharen lijken ieder jaar langer/dikker te worden. Als ‘ie het gisteren onder een combideken al warm had wordt het van de zomer nog wat. Anders moet ik gaan scheren straks... geef hem in ieder geval nog even de tijd hopelijk lost het zichzelf nog op..

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 12:43

Eten gaat dan wél weer heel goed bij de mijne.

Beetje te goed, hij is niet bepaald mager zeg maar :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 12:49

Hier 100 gram. Mona haart nog steeds als een malle :').

Eten geen problemen mee. Ze eet brokjes en hooi goed weg.

Wel krijgt ze ook een hapje merrie brokjes mee in de ochtend. Eigenaar vindt het anders zielig dat Mona het niet krijgt :') . In de avond krijgt ze altijd Muesli.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 12:52

Ik heb alleen de hals geschoren bij mijn merrie en ze staat 's nachts op stal dus zij staat nu bloot tot het weer gaat regenen.

Eten doet ze prima, ondanks dat ze 6 kiezen mist uit de onderkaak. Ik bied wel 2x daags een slobber aan, daar haalt ze meer uit dan uit het hooi.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 12:52

Branco moest juist aankomen. Dat is nu eindelijk gelukt, hij krijgt nog steeds 1,5 schep fibre beet extra per dag. Naast zijn gewone voer.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 13:06

Hier heeft t flink geregend vanmorgen en mijn nieuwe fleecegevoerde deken hartstikke doorgelekt. Nu de 200gr op, hier is het een beetje waterkoud. En dan morgen zeggen ze weer veel zon en 17 graden, is echt een ellende. Kan er slecht langs blijven staan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:25

beter een beetje te warm nu onder de deken dan te koud toch?
het is ook vreemd weer, klopt :j

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:42

Hier dus dit weekend geschoren. Ze is er super onder vandaan gekomen. Wel een beetje verkleurd, maar wel lekker fris weer!
Afbeelding

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:44

Het weer is zo raar idd, maar ja nog effe doorzetten. Baal alleen van de nieuwe deken die doorlekt, schiet ook heerlijk op.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:45

Sanet schreef:
Hier dus dit weekend geschoren. Ze is er super onder vandaan gekomen. Wel een beetje verkleurd, maar wel lekker fris weer!
[ [url=m/WJqzja.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohhhh ziet er goed uit, glanst mooi. Ik kan daar helemaal niks van van dat scheren. Mijn pony ziet er altijd uit alsof die door de ratten aangevreten is.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:45

ja wat stom,wat voor merk had je dan?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:47

ellepel schreef:

Nika, ik was net toppics aan t zoeken, maar kom meer slechte ervaringen tegen.
Op de rug was die eerst nog droog maar met naar stal lopen begon het er steeds meer doorheen te gaan.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:50

Ik heb een handscheermachine bestelt om Valentijn te gaan scheren, hij is panisch voor een normale tondeuse, laat staan een scheermachine.
Ben benieuwd of dat een beetje gaat werken.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:55

jesito schreef:
ellepel schreef:

Nika, ik was net toppics aan t zoeken, maar kom meer slechte ervaringen tegen.
Op de rug was die eerst nog droog maar met naar stal lopen begon het er steeds meer doorheen te gaan.

Ik heb geen ervaring met Nika. Dat is wel ontzettend zonde zeg. Ik heb alleen maar Horsware dekens voor mijn oma.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:58

Voor mij ook nooit meer Nika.

Ooit 1 van gekocht.
Binnen een week zo lek als een mandje. Niet fijn voor een outdoor deken, die specifiek gekocht was als stevig en onverwoestbaar buitendek.

Hij was gewoon niet waterdicht, echt niet.

(Mijn paard is heel zuinig met zijn dekens, dus dat was het probleem niet. De vorige winterdeken heeft er 3 volle seizoenen op gelegen, de 0 grams die ik heb gaat al 7 of 8 jaar mee, en zijn fleece deken is nog altijd de eerste die ik kocht, 14 jaar geleden)

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:59

Jesito, kun je de deken niet waterdicht laten maken bij de stomerij? Ik doe dat ook weleens. Kost niet zoveel en het is toch zonde als gelijk heel de deken weg kan.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:00

Normaal zou ik zeggen doen.

Maar bij een Nika niet. Kansloos.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:13

Maar je hebt toch garantie op de deken?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:17

jesito schreef:
Sanet schreef:
[ [url=m/WJqzja.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohhhh ziet er goed uit, glanst mooi. Ik kan daar helemaal niks van van dat scheren. Mijn pony ziet er altijd uit alsof die door de ratten aangevreten is.

_O- plus een. Ik heb Peri een keer zelf geschoren. Wat een ramp. En dan was het paard nog braaf.. :+

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:55

Lau07 schreef:
Jesito, kun je de deken niet waterdicht laten maken bij de stomerij? Ik doe dat ook weleens. Kost niet zoveel en het is toch zonde als gelijk heel de deken weg kan.

Het waterdicht maken bij de stomerij is tijdelijk maar hier klopt gewoon wat niet met de waterdichte laag anders zou die niet zo snel lekken. Had bewust een 1680 denier gepakt door de stevigeheid blijven die vaak toch langer dicht, niet dus.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 16:01

jesito schreef:
Lau07 schreef:

Het waterdicht maken bij de stomerij is tijdelijk maar hier klopt gewoon wat niet met de waterdichte laag anders zou die niet zo snel lekken. Had bewust een 1680 denier gepakt door de stevigeheid blijven die vaak toch langer dicht, niet dus.

Als je specifiek een stevige zoekt zonder prijzen waar je van achterover valt, kan ik je Luba aanraden. Ook 1680 denier, hangen ze hier van tijd tot tijd vol in, en toch heel mooi waterdicht gebleven dit seizoen :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 16:42

Hij is geen sloper, maar vaak zie je dan dat ze langer dicht blijven met een stevige hufterproof stof.

Ik hoop maar dat het gauw stabiel weer is overdag boven 15 graden en snachts ook niet ijskoud, dan kunnen die rotdekens af.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:23

jesito schreef:
Het weer is zo raar idd, maar ja nog effe doorzetten. Baal alleen van de nieuwe deken die doorlekt, schiet ook heerlijk op.

Zit toch garantie op? Ik zou dr zeker een mail aan wagen

Hier pony alweer een paar weken bloot. Vogels weten dr nu ook te vinden, liggen hele plukken los op dr rug. Die zijn eruit gepikt door de vogels. Wel balen dat ze nu klitten op dr borst heeft. Zal morgen maar eens met de schaar aan de gang

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:06

Nap en Max samen met de Witte Wieven.

Afbeelding