Met die van mij goed, lijkt er geen last van te hebben dus vanmiddag een buitenritje gemaakt, voor het eerst weer gereden na mijn bevalling, wat genieten zeg! Daarna haar lekker afgespoten en in het zand laten rollen en toen ging ze met een flinke galop door de wei heen...
Onali
Geplaatst: 28-05-17 20:56
Hallo Ik ben Ilona en mijn fjord wordt volgende maand 24 jaar jong. Ik heb hem sinds zijn 12de.
Ik reed altijd lekker buiten met hem (van randstad verhuisd naar de Veluwe en inmiddels naar de Utrechtse Heuvelrug) maar een aantal jaar geleden heb ik zelf een hernia gekregen en ben helemaal gestopt met rijden. Zo af en toe een stukje zonder zadel lukt nog wel.
Meneer vindt alles best en is gelukkig al snel tevreden. We wandelen veel, af en toe naast de fiets of met mij mee hardlopen (beide zijn niet favoriet van hem )
We staan sinds december tussen de ijslanders en ik had nooit verwacht dat hij zo gemakkelijk nieuwe vriendjes zou maken. Hoewel mijn shet altijd zijn maatje blijft heeft hij ondertussen een nieuwe BFF gevonden en speelt zelfs met de andere ruinen. Vroeger was hij namelijk wat meer op zichzelf gesteld, speelde wel met mn shet maar dat was het. Nu speelt hij met 3 andere paarden.
Helaas spelen er wel wat kleinere ouderdomsklachten, maar dat is onder controle.
De kudde is zeer relaxed waardoor dit soort dingen praktisch dagelijkse kost zijn
Mijn "oudje" is net 19 geworden en onlangs nog 2e geworden in de B met 213 punten. Ze heeft 8 jaar in de manege gelopen, ik kocht haar op haar 16e. Ken haar nu alweer 10 jaar Volgens mij is ze nu juist in de bloei van haar leven . Nu met de hitte heeft ze lekker vrij, ik vind het te warm en laat staan om te rijden. Tevens is er droes dus we kunnen ook niet heel veel aangezien de stal op slot zit.
Met mijn paardje gaat het redelijk in de hitte. Neus is ontzettend verbrand dus staat met het heetst van de dag toch op stal. Loopt ook onregelmatig in draf, been is wat warm en dik dus elke dag 10 min koelen. We hebben ook altijd wat...
Hier nog geen problemen met de hitte. Gelukkig nog geen dazen dus ze hebben nog geen vliegendekens op. Al zal dat niet lang meer duren. Ik rij gewoon door met dit weer. Maar dan ga ik er voor 8 in de ochtend op zitten.
Mijn oudje heeft streken. Wij wilden met de trekker de bak in rijden waar zij op dat moment stonden. Glipt door een ienimieni gaatje tussen de muur en de trekker en raced in galop de oprit af en zo de weg over (doorgaande weg waar ze minimaal 60 rijden) om aan de overkant bij de eerste grasspriet te stoppen en te gaan staan grazen. Kon ik hem daar weer aan zijn manen ophalen. Phoe, dat was even spannend. Ze hebben alleen maar 12 uur gras en 12 uur hooi er dag.... maar je zult maar honger hebben.
Hier geen problemen met de hitte! We zetten mooi de sproeiers aan in de bak, en dan loopt oma wel Het liefste recht door de stralen heen, vindt ze heerlijk
Ik was met m'n opa een weekend naar het strand. Daar is het een stuk minder warm en hij hadd e tijd van z'n leven Nu paar daagjes vrij, hij was gisteren duidelijk wat moe. Maar das logisch, lange reis, vreemde plek, vreemd vriendinnetje en dan ook nog eens elke dag naar het strand haha.
Bount heeft wel wat last van de warmte gehad. Maar hij kan gelukkig in de schaduw staan en er staat hier vaak wel een windje
tijger22
Geplaatst: 31-05-17 00:32
Wat een leuk topic! Hierbij wil ik mijn Frits melden Hij is nu 16 jaar, maar ziet er echt al ouder uit. Hij is de laatste jaren hard achteruit gegaan en binnenkort komt de veearts om hem te testen op Cushing. Hij valt hard af en staat nu elke avond op het gras. Teveel raakt hij bevangen en anders springt mijn paard over de omheining dus nu elke dag als mijn paard op stal staat gaat Frits op het gras om wat aan te komen. Pulp en (senioren) slobber lust meneer niet We vullen het nu aan met veel ruwvoer en maïs uit de kuil. Ook krijgt hij veel basisbrok.
Vroeger reden we fanatiek dressuur, nu is het af en toe een ritje naar het bos.
Foto van nu:
Foto van vroeger:
ninaphilo
Geplaatst: 01-06-17 17:25
Na het afspoelen lekker rollen in het zand Erg actief zijn we sowieso niet met dit weer, maar ook omdat ze een dik spronggewricht heeft en daardoor kreupel loopt in draf. Over een week komt de DA foto's maken. Ben benieuwd..
Britta31
Vandaag met mijn oma voor het eerst (voor mij voor het eerst, zij doet dit al jaren) een middeleeuwse show gereden! We waren op een middelbare school (mavo) in Roermond om demonstraties te geven van verschillende middeleeuwse dingen zoals tin gieten, brood bakken, harnas passen, zwaardvechten etc. Aan het einde van de dag betekende dit ook een middeleeuwse paarden show. Het ging super goed! Mevrouw was hartstikke heet, had er enorm veel zin in, maar wel kei braaf. Nu heb ik nog een hoop verbeterpuntjes voor de volgende show: 17 en 18 juni in Boxmeer.
byjou1983
Geplaatst: 03-06-17 21:26
Voor iedereen in dit topic. (Ik weet niet of dit hier mag) Ik heb 2 kaartjes voor de dag van het oude paard bij de paardenkamp volgende week zaterdag 10 juni. Ik heb ze gewonnen.Maar wij kunnen helaas niet .Mocht iemand ze (gratis) willen hebben mag je mij een pb doen.
inkepink
Geplaatst: 03-06-17 21:58
aaaarrrggghh kan iemand die ouwe van mij vertellen dat ze tot de bejaarden behoord met haar 21 jaar? madam vond het vanavond weer eens nodig om in een hoger tempo dan gevraagd over de weg te racen voor de wagen...mal beest, rem was een beetje zoek. Overbuurman dacht dat ik een jonge hengst aan het beleren was
xxwienekexx
Geplaatst: 04-06-17 12:46
Es_ther schreef:
Gaaf zeg!
Dankjewel
Kreeg gisteren nog 2 foto's binnen van de fotomeeting, wat is t toch een lekker paard
M_nouska
Geplaatst: 04-06-17 14:43
Gave foto's! Ziet er heerlijk relaxed uit. Western lijkt mij zo veel fijner dan dressuur.
Mijn "oudje" is vandaag 22 jaar geworden. Haar verbrande neus is weer over en ze loopt volgens mij niet meer kreupel in draf.