Sanet schreef:Wat vervelend Lau, weet je wat de oorzaak is van haar long problemen? Op mijn Facebook komt regelmatig zo’n stoomapparaat voorbij. Die je over de neus van een paard moet doe. Zou dat iets zijn?
Bedankt voor het meedenken. Zo'n Flexineb hebben we inderdaad en die verlicht wel iets. Ik heb zoveel kuurtjes voor haar gehad, dat ze zelfs staat ingeschreven als patiënt bij de apotheek omdat ze vaak humane puffers toegediend krijgt. Het staat ook heel mooi op de sticker: mevrouw Chantal ..., geboortedatum 21-07-1996, gewicht 370 kg
Het hoesten is begonnen na een verhuizing van stal, maar het is vrij moeilijk om te bepalen wat precies de trigger is. De DA gaf aan dat het echt een soort CSI werk wordt om dat te bepalen, dus hebben we besloten om haar weer te verhuizen. Ze komt veel buiten, krijgt nat hooi en staat op vlas. De omgeving helemaal stofvrij krijgen is een illusie, en we hadden het idee dat het beter ging op de nieuwe stal. Maar nu toch even een terugval. Al is dat misschien ook omdat de heftige weersveranderingen de slechte conditie van de longen ook niet bepaald helpen.
Ik heb er even over nagedacht en heb besloten dat ik een andere dierenarts ga bellen voor een second opinion. Of haar naar de kliniek breng om haar eens goed helemaal door te lichten. Ze wil zo graag weer wat doen, ook onder het zadel, dus we blijven doorzoeken naar een oplossing.