Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 13:20

Mag ik ook binnen vallen?
Als ik om mij heen de reacties bekijk is het geel bijzonder hoe fit mijn paard nog is op zijn leeftijd. Maar als ik hier kijk is dat niet zo heel uitzonderlijk.

Owen is 21 en al vanaf 3 jaar oud bij mij.
Wij rijden nog fanatiek dressuur en SGW. Hij is op 20 jarige leeftijd nog Z2 met winst geworden en op het moment beter dan hij ooit geweest is.
Afbeelding
Ik merk bijster weinig van zijn leeftijd. Het is opstappen en wegrijden. Warmdraaien niet nodig.
Nu staan ze wel 24/7 buiten dus krijgt hij geen kans om stram te worden.
Deze winter wel voor het eerst moeten 'voeren' na eeuwig te dik te zijn geweest en hij mist zijn eerste kies.

Floor: die van mij heeft al een gal vanaf 6 jaar oud. Nooit iets aam gedaan. Nooit erger geworden. Veel bewegen scheelt altijd in omvang. Maar als ze dan een tijd stil staan wordt het weer meer.

nessinator

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 14:15

Stoer dier pol013! Is natuurlijk ook wel heel gaaf om zo veel met hem bereikt te hebben!

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:35

Ik heb gisteren weer op mijn omaatje gereden, en wat had ze er toch zin in! Ze wilde alleen maar galopperen :P
Dan probeerde ik aan te draven en dan ging ze er iedere keer in galop tussenuit en dan was ze ook niet meer terug te krijgen :')
Had sinds zaterdag de 6e al niet meer gereden dus gisteren was ze enorm vrolijk dat ze weer mocht :D
Afbeelding

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:56

Wat een gave foto's hierboven!! :D

Ik kreeg gisteravond ook wat foto's toegestuurd van de fotomeeting, en ja, ze is echt 19 :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:57

Mooi,een jonge meid nog.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:03

Dankjewel :D Ik hoop dat ze zich nog zeker heeel lang zo jong voelt haha :D

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:28

Mooi hoor al die fotoshoot foto's. Dat zijn nu nog eens plaatjes met een mooie herinnering als paard er uiteindelihk niet meer is.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 20:31

Mooie foto's zeg!

Pony had er zin in vandaag. Gaspedaal deed het goed en rem was soms een beetje weg :').

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 22:04

De mijne had er ook al zin in! Maar bij mij deed alles het, ze leek wel gefinetuned vandaag <3 Afbeelding
Fotoshoot vorig jaar :+

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 08:06

Dankjullie! En dat is zeker waar, het huis hangt hier al helemaal vol met foto's van paarden, maar er kunnen er altijd meer bij :D

Wat een gaaf hoofdstel bij je pony zeg!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 09:13

Zo ik ben even een tijdje weg geweest, zie veel nieuwe 'oudjes', leuk!

Ik ga zo eindelijk weer naar mijn oudje toe, heb haar ruim een week niet gezien omdat ik zelf bevallen ben van mijn 2e kindje vorige week dus ga haar helemaal plat knuffelen! Heb haar zo erg gemist.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 10:47

Romy1234 schreef:
Zo ik ben even een tijdje weg geweest, zie veel nieuwe 'oudjes', leuk!

Ik ga zo eindelijk weer naar mijn oudje toe, heb haar ruim een week niet gezien omdat ik zelf bevallen ben van mijn 2e kindje vorige week dus ga haar helemaal plat knuffelen! Heb haar zo erg gemist.

Gefeliciteerd met de kleine *\o/* !

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:35

Chico komt voor het eerst van zijn leven niet in zijn strakker zomervachtje. Hij is 29 geworden op 10 mei. Met deze temperaturen heeft hij het echt wel warm..... twijfel een beetje of ik een stuk zal scheren.... maar ja hij heeft nooit dekens op en dat wil ik ook niet doen... en als weer omslaat staat ie deels naakt in de wei...dus ik kijk nog even aan hoe het gaat....

Youri123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 10:54

Gister gezwommen met Arie

Afbeelding

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:27

Gefeliciteerd met de kleine!
Ooh wat fijn zeg, lekker zwemmen.

Mijn paard staat sinds gisteren weer in de kudde op de 24/7 weide. Vandaag even gekeken en gecontroleerd op wondjes. Het was weer raak. Been is (zoals je ziet) dik maar niet warm. Ze loopt ook niet kreupel maar ze loopt ook niet goed. Maak me alweer helemaal zorgen want is niet de eerste keer dat ze kreupel is of dat er wat aan de hand is met haar...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:21

Ach jeetje, dikke knuffel voor haar!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:08

elcamino: deels scheren (alleen de hals en buik) geen optie?
M-nouschka: niet leuk om haar zo aan te treffen. Maar dat soort gaten hebben ze hier aan de lopende band.
Mijn oudje voelt zich weer piepjong sinds ik een jong paard er bij aangeschaft heb. Die slopen elkaar aan de lopende band. En een lol dat ze hebben.

Sowieso lijkt die van mij wel aan een omgekeerd proces te zijn begonnen. Lichamelijk zie je wat heel kleine dingen aan hem maar qua werklust weet ik niet wat ik mee maak. Altijd lui geweest en vanaf zijn 18e heter en heter geworden. Er valt bijna niet meer normaal mee buiten te rijden zo gek is hij......Mijn dressuur trainer beaamd dat hij beter loopt dan ooit........En dan liep hij toch al in het Z

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:06

Mijn oudje sloopt mijn jonkie :+ (en dat terwijl mijn jonkie 20 cm groter is :+)
Mijn dame begint nu wel ook wat gebreken te vertonen helaas... Maar dat mag de pret van af en toe een bosritje niet drukken!

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 10:57

Met mijn oudje gaat nog hartstikke goed! 17 en 18 juni is het alweer tijd om een show te rijden samen :=
Ik ben hartstikke nerveus. Ik weet zeker dat paardje-lief het hartstikke goed gaat doen zoals altijd, maar heb zo mijn twijfels aan mijn eigen kunsten :') _O-
Vooral keihard galopperen in de ring vindt mevrouw héérlijk, ze is ook een echt showpaardje. Ze doet niks liever dan zo trots als een pauw met haar enorme Friezen nek door de ring te paraderen :D

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:37

Fijn zeg dat alles goed gaat met de "oudjes".

Met mijn paardje gaat het ook goed. Loopt niet meer kreupel en ze heeft niet echt meer last van de wond dus stap er morgen weer vrolijk op :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 17:57

Ah fijn zeg!

Hier tijdelijk even longeren en buitenrijden. Deel van de bak is afgezet om onkruid weg te spuiten dus daar mogen de paarden niet van eten.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 18:06

die van mij gaat ook erg goed

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 10:59

pol013: ja daar denk ik ook aan.
Gisteren zijn we vanaf Driemond een rondje Gaasperplas / Ouderkerkerplas gaan doen, was 3 uur en hij was aardig doorweekt ( oke, het was warm maar vergeleken met zijn maatje.... die was snel weer droog) dus daar denk ik zeker over... wil nl liever nog geen dekens op

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:07

Gedeeltelijk scheren is dan wel een goede inderdaad!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:21

denk alleen de luchtpijp, halve hals/borst.... zou al schelen en geen last van bij regen...