Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sallinara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:42

ben best bang voor rhino eigenlijk :(

ElCamino

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:48

Chico is bijna 33, zou heel naar zijn hem daaraan te verliezen maar dan is het wel meteen over. Sleutelen eraan ga ik niet meer, daar is hij te oud voor dus bij de neurologische vorm dan hak ik de knoop direct door.

Bij ons op stal staan 13 drachtige merries, daar maak ik me ms een beetje zorgen om, maar dan nog, veulen verwerpen is poedersuiker maar je merrie is er dan nog.

Er is hier in de buurt geen rhino, er komen geen vreemde paarden hier en rhino duikt altijd wel ergens op. We hebben hier een aantal jaar geleden de abortus variant gehad, 2 merries verloren hun veulen, rest bleef gelukkig zitten. Rhino en Droes "horen" er een beetje bij hoe naar het ook is.... straks West Nijl ook, en vroeger was er Tetanus.... zijn nare dingen maar het is er nu eenmaal.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:52

Wat een heerlijke foto's van de IJslandse dame en Larix. Bagheera, jouw dame is echt de ultieme knuffelpony. <3

Moon ziet er goed uit jumpyhorse!

En, heb je al gehobbeld Britta?

Ik maak me er ook wel zorgen over sallinara. Chantal's weerstand is door medicijn gebruik bar slecht, dus dan zou het denk ik snel klaar zijn. En inderdaad wat ElCamino zegt, het "hoort" er een beetje bij al vind ik dat er veel te winnen valt qua protocollen m.b.t. besmettingen/reizen/evenementen.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:53

Ik ben wel blij dat ik een eigen stekje heb met dit soort virussen...toch hopelijk iets minder kans op?

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 12:55

ElCamino schreef:
Hier is de smid ook geweest, omdat Chico zo'n moeite met balans heeft staat hij soms ook heel vreemd met de pootjes die op de grond staan. Ze proberen gewoon een weg te vinden om zo min mogelijk last te hebben van het bekappen/beslaan.
Chico is bij smid altijd weer scheef....

[ [url=m/fQSxKm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Dyhokp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja dit dus bedoel ik idd, maar ik heb vroeger een erg heftig auto ongeluk gehad met hem en weet dat zijn bekken soms scheef staat, hij verdraagt alleen geen behandelingen meer van een osteo of wie dan ook. Osteo heeft hem los gemaakt en daar had hij zoveel last van dat hij iedere vreemde die nu handen op zijn rug legt, een zwiep met zijn achterbeen met een halve bok er bij verkoopt...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:03

Hier niet zo bang voor rhino. Staan bij huis dus komen geen andere paarden.
Wel heeft dr hoefsmid uit voorzorg onze afspraak even verzet.

Hier ging het zaterdag goed! Met Veerle als handpony. Mona vindt alles prima, die kan lekker buiten hobbelen. Heb wel echt een blije bakkes Shet, en ze wordt heeel fanatiek :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:15

Lau07 schreef:
Wat een heerlijke foto's van de IJslandse dame en Larix. Bagheera, jouw dame is echt de ultieme knuffelpony. <3

Thanks! Ben ook nog steeds zo blij en trots op mijn knuffelbeer. <3

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:15

Nee,niet gehobbeld.Moet eerst nog wat warmer zijn en nog even nadenken.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:39

Mijn dame vindt nog steeds dat ze niet oud is.
2 april hopen we haar 24e verjaardag te gaan vieren.

Een beetje meer achterbeen resulteert dus in zoiets: :D
Afbeelding

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:46

Hoi allemaal, mag ik mij ook melden met een merrie van 19 jaar? Ze wordt in augustus 20 jaar. Het is nog niet heel oud, maar wegens een peesblessure kan ze alweer 3 jaar niet bereden worden. Ik deed altijd stapritjes, maar sinds een tijdje krijgt ze dikke benen dus ook stapritjes duren minder lang. Ik vind het interessant om mee te lezen, om eventuele tips te lezen. Ik ben dus een stille lezer, maar vind het wel zo fijn om me even voor te stellen haha

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:54

Welkom, gezellig!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:40

Was weer een schitterende zonsondergang. Dit keer hebben we niets gedaan. Even goed uitgeborsteld, gevoerd en geknuffeld. En ook even uitgemest enzo. Haha.

Je ziet helemaal een ademwolkje uit haar neusje. <3
Afbeelding

Þýðlýnd haar weidegenootje
Afbeelding

Afbeelding

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 20:34

Vandaag eindelijk gelukt om de vogeltjes op de foto te zetten die er met de vacht van mijn oma vandoor gaan. *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:53

Kijk en daarom laat ik het gewoon vliegen, de vogeltjes zijn er blij mee. Mooie foto's Bagheera

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 00:04

Erg mooie foto’s <3 . Hier ook een blote Mona, kan ze mooi zelf haar vachtje eraf rollen!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 08:20

Op de poetsplaats moeten we natuurlijk alles opruimen, want anders wordt het een zooitje. Op de wei maakt het allemaal niet zoveel uit inderdaad. Soms raap ik het even bij elkaar en leg ik het op de mesthoop. Waait het niet alle kanten op en weten ze het ook te vinden.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:03

Fijn he?! Die van mij staat sinds zaterdag ook in zijn blote billen.
Nog ongepoetst maar toch een mooie foto <3
Afbeelding

En rara tot waar zijn de benen gewassen :+
Afbeelding

Hij heeft helaas wat irritatie op zijn achterbenen. De mok is weg maar het lijkt erop alsof zijn afvalstoffen eruit komen want er zit allemaal overtollig huidvet aan de voorkant van zijn achterbenen. iemand die daar iets voor weet? Ik was het nu met betadine 2x per week en probeer er juist niets op te smeren zodat het aan de lucht kan helen en de afvalstoffen ‘eruit’ kunnen.
Eigenlijk moet hij een keer naar de homeopaat maar dan zit je er mee dat ‘ie druppels krijgt die hij 2x daags moet dan en dat is op onze stal een beetje lastig.. gelukkig voelt hij zich als een jonge god en ziet hij er goed uit dus zo erg is het allemaal niet maar het is toch gek.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:19

Zou een detox kuurtje misschien helpen?

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:26

Queelens, wassen met zoutoplossing/zout water of van die dode zee shampoo helpt heel goed tegen irritaties. Betadine shampoo kan best heftig zijn op de huid, dus misschien helpt het ook als je die iets meer verdunt.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:41

Vraagje, ik heb een net 22 jaar geworden arabiertje....komt er ooit een dag dat ik een normaal rondje buiten kan rijden met hem? Normaal worden oudere paarden toch ook vaak rustiger? Mijn andere arabiertje iig wel. Barst weer van de spierpijn haha hoe ouder hoe gekker pfff, lente in zijn bol.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:15

BarbaraNova schreef:
Vraagje, ik heb een net 22 jaar geworden arabiertje....komt er ooit een dag dat ik een normaal rondje buiten kan rijden met hem? Normaal worden oudere paarden toch ook vaak rustiger? Mijn andere arabiertje iig wel. Barst weer van de spierpijn haha hoe ouder hoe gekker pfff, lente in zijn bol.

Mijn Lusitano is 27.

Kort antwoord: nee..... :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:35

Nop :') .

Ik heb een 27 jarige merrie die spontaan hengstig wordt bij het zien van ruinen... gaan die beesten nooit in de overgang ofzo :') ?
Maar, ze gaat er wel leuk van lopen...

Afbeelding
Maar die Tinker is toch wel haar grote liefde!

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:59

BarbaraNova schreef:

Die van mij is alleen maar sneller en gekker geworden met elk jaar... het spijt me, hoe ouder hoe gekker :')

*krijgt flashback van vorige zomer toen hij ipv te stoppen over een hekje van een meter sprong*

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 15:45

Es_ther schreef:
Nop :') .

Ik heb een 27 jarige merrie die spontaan hengstig wordt bij het zien van ruinen... gaan die beesten nooit in de overgang ofzo :') ?
Maar, ze gaat er wel leuk van lopen...

[ [url=m/TDi7NJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maar die Tinker is toch wel haar grote liefde!

Nope.
Dat is redelijk uniek voor mensen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 15:55

Goh ik heb er hier een staan van minstens halverwege de 20 die ik al jaren niet meer hengstig heb gezien. Maar is cushingpatient en heeft wel de nodige tekorten denk ik ivm alleen nog maar natte voeding kunnen eten en geen hooi. Dus daar zit nog wel wat meer mis dan alleen leeftijd.

Mijn shetmerrie van 28 heb ik nu 3 jaar en nog nooit hengstig gezien.

Dan nog een merrie van 30+. Die heb ik de afgelopen 2 jaar nooit hengstig gezien, maar nu met het warme weer even geleden opeens wel.

Dusja, misschien dat het wel mindert met ouder te worden?