Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 12:30

Gave fotos Esther

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 13:54

Ik heb net gelongeerd pfff haha :') dat ie hard kon rennen wist ik al maar hij kan ook heel hard uitblazen bij spanning. Wat een wind ook.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:59

Faily, Chico staat vaak met de achterbenen iets naar achter en soms met de voorbenen ook naar voren, dat is duidelijk ontlasten van iets. Chico mankeert zoveel, geen idee waarom ie het doet,

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:54

Goedemiddag, hoe gaat het met jullie oudjes? Hier gaat alles nog steeds behoorlijk goed, zoveel mogelijk naar buiten met een beetje redelijk weer en goed pappen en nathouden is toch het beste voor mijn oudste die bijna 28 wordt.

Maar heb ik toch een vraagje aan jullie, mijn oudste is dus mijn arabieren ruintje Nadyn, hij heeft achter artrose en vorige week was de smid er weer. Als hij achter op de bok moet, gaat hij met het been wat nog op de grond staan (andere achterbeen) soort van overkoot staan, lijkt wel of hij op zijn teen gaat staan. Met gewoon lopen enz is er niets aan de hand, met hoeven krabben en je houdt zijn been niet te hoog ook niet, dus puur als je het been wat opgetild wordt te hoog omhoog houdt. Dus ga sowieso volgende keer vragen of hij hem lager wil zetten met kappen. Maar was even benieuwd of jullie paardjes dat ook doen?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:04

Ik.herken het niet.

Hier vanochtend de tandarts geweest. Mau heeft een oude paarden.gebit, maar niks zorgwekkends, dus dat is prima

Afbeelding
Lekker zn roes uitslapen

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:40

Ik herken het ook niet. Klinkt wel als ongemak.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:45

BarbaraNova schreef:
Goedemiddag, hoe gaat het met jullie oudjes? Hier gaat alles nog steeds behoorlijk goed, zoveel mogelijk naar buiten met een beetje redelijk weer en goed pappen en nathouden is toch het beste voor mijn oudste die bijna 28 wordt.

Maar heb ik toch een vraagje aan jullie, mijn oudste is dus mijn arabieren ruintje Nadyn, hij heeft achter artrose en vorige week was de smid er weer. Als hij achter op de bok moet, gaat hij met het been wat nog op de grond staan (andere achterbeen) soort van overkoot staan, lijkt wel of hij op zijn teen gaat staan. Met gewoon lopen enz is er niets aan de hand, met hoeven krabben en je houdt zijn been niet te hoog ook niet, dus puur als je het been wat opgetild wordt te hoog omhoog houdt. Dus ga sowieso volgende keer vragen of hij hem lager wil zetten met kappen. Maar was even benieuwd of jullie paardjes dat ook doen?

Ik ken het ook niet!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:49

Wat vreemd zeg BarbaraNova.. ik heb het hier ook nog niet meegemaakt.
Lijkt ongemak denk ik?

Ahh arme Mau..
Gelukkig niks om verder zorgen om te maken!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:10

Tweet lijkt wel een plukrijpe hond :') Het haar komt er in bosjes af. Hij vindt het ook erg lekker als ik aan zijn haar pluk, komt er om vragen.

Er is niet tegenop te poetsen momenteel :')

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:19

Hier is de smid ook geweest, omdat Chico zo'n moeite met balans heeft staat hij soms ook heel vreemd met de pootjes die op de grond staan. Ze proberen gewoon een weg te vinden om zo min mogelijk last te hebben van het bekappen/beslaan.
Chico is bij smid altijd weer scheef....

Afbeelding
Afbeelding

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:37

BarbaraNova schreef:

Mijn ruintje staat nooit met de voet op de bok. Maar hij vind het niet fijn dat je zijn voeten te hoog optilt. Dus ik verwacht dat dat het probleem is. Niet te hoog proberen op te tillen. Is de leeftijd denk ik. Bij die van mij wel.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:44

Topic gaat lekker hard. +:)+

Ben blij als het straks weer een paar dagen droog is. Kan haar dekentje weer even af. Ze is namelijk begonnen met verharen en handig als ik dan iedere dag even lekker kan uitborstelen.

Andere oma uit de wei heeft nu ook wss wat rainrotplekjes. Of deken is mss gaan lekker of mss gaan broeien onder de deken. Hopelijk genezen die wondjes gauw!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 11:49

Barbaranova, mijn smid gebruikt trouwens de bok voor de shetlanders voor Chico!
De "gewone " bok kan hij ook zijn voeten niet op houden. Met dat mini-bokje gaat het nog wel.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 21:11

Weekend! 8-)

Ze probeert hier te vertellen dat ze nog wel even goed staat voor paar plukjes gras voordat ze terug wil naar de wei...
Afbeelding

Zoooo vermoeiend :z
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 21:18

Bagheera_206 schreef:
[ [url=m/tVo4UQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw prachtig mooie foto van een prachtig wijs paard :+:

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 21:31

Oooh die oogjes <3

Larix wil altijd op elke verhoging staan dus ook deze boomstam :+

Afbeelding

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 21:42

lies_sparkle schreef:
Oooh die oogjes <3

Larix wil altijd op elke verhoging staan dus ook deze boomstam :+

[ [url=m/tGJ0nj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Awwwww... wat cute! <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 22:49

Richard, die foto’s <3

Aah, lieve Larix <3

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 22:50

Ahh Richard <3

Lieve foto van Larix <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:43

Ik ga vandaag weer met zowel Mona als Veerle op pad! Vandaag voor t eerst alleen. Veerle wordt handpony, ook omdat die dikzak op dieet moet :') . En Mona vindt het wel gezellig, want dan krijgt ze onderweg wel eens wat lekkers...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:48

Ik zit er aan te denken om het rijden weer op te pakken.Maar niet meer op Nap,wij maken elkaar onzeker.Maar op Max.Nu een jaar niet meer gereden.Als ons verzorgmeisje op Max en Nap rijd begint het toch weer te kriebelen.Gewoon hobbelen in de wei :)

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 12:21

Veel plezier Es_ther!
Wat leuk, Britta! Veel plezier met je eerste ritje :)
Wat een leuke foto's Richard en Lies_Sparkle!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 14:11

Esther ben benieuwd hoe het gaat, alleen op pad

Britta gewoon doen! Lekker hobbelen is ook fijn hoor

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 01:25

Lang stil geweest van mijn kant uit, heb een tijd niet gekeken en 50paginas verder :=
Denk niet dat ik alles kan bijlezen, dus excuses als ik iets oversla...

Moontje gaat goed! De eerste winter dat hij een deken opheeft (zonder geschoren te zijn weliswaar) en merk dat het hem duidelijk goed deed. Niet afgevallen en veel minder stijf.

Hopelijk gaat de wedstrijd in mei door, is bij mijn instructeur en zou fijn zijn om zolang het kan mijn youth jaren op Moon te kunnen doen... afhankelijk van hoe hij het doet
Afbeelding
Knappe man <3

Esther hoe ging het rijden?
Britta31 hobbelen is ook leuk :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 18:23

Gisteren even 20 minuten zonder zadel in de bak gereden met haar. <3 Vanmiddag had ik een kijker voor mijn paardenlensje. Dus even mee geweest naar de wei en even rondje gewandeld zodat ze de lens even goed kon uit proberen en testen.