Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 14:43

Gezellig :wave:

gelderfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 14:49

Er is wel een groot verschil tussen magneet dekens en pulserende magneet dekens.
De laatsten worden ondertussen ook vaker door dierenarts / osteopaat gebruikt.

Dat was de reden dat ik voor deze gekozen heb, dat er toch meer positieve berichten van zijn.
Het eerste jaar heb ik de deken met thermografie gevolgd.
We hebben foto's gemaakt van tevoren, na drie weken, na 2 maanden.
Op zijn rug had hij langs de ruggenwervel een grote hotspot, die elke meting minder werd.

Queelens

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 14:57

Ik maak me nog niet zo druk om rhino. Mensen bij ons gaan zelden op pad en er komen ook geen mensen van buiten. Desondanks schim oud is heeft hij wel een ijzersterke weerstand -even afkloppen-. Hij is nog nooit ziek geweest.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 15:38

gelderfan schreef:
Het is inderdaad belachelijk duur. Maar als ik de kosten van de dierenarts reken die ik elke winter kwijt was , is het me dat wel waard.

Vorig jaar had ik ene van Magnacare, die deed het super, was iets goedkoper als de bemer, maar ik heb zelf gezondheidsklachten en die deken was zo zwaar, kreeg hem alleen niet eens op zijn rug. Had al een karretje nodig om hem naar stal te krijgen ( koffer). Ik betaalde per maand 175,-
Koop was iets van 7000,- :n

Nu heb ik de bemer, heel licht, voor mij beter. Ik betaal nu helaas 95,- per week!
Maar heb hem wel aan andere stalgenootjes onderverhuurd, waardoor ik ongeveer op hetzelfde bedrag kom.
Als je contact opneemt met magnacare of bemer, kunnen die je meer over de huur opties vertellen. Ik heb de bemer wel in Duitsland gehuurd omdat Jaco in Duitsland staat.

Dankjewel voor je uitleg! Aan de andere kant is het inderdaad ook wel weer een investering... toch maar even over nadenken.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 15:55

Ik maak me helemaal geen zorgen om rhino. Ik ga amper op pad en er komt hier geen paard op het erf. Plus we hebben het voordeel dat we hier op een eiland zitten, ziektes komen hier gelukkig minder snel voor

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:28

Britta31 schreef:
Er komen 2 verzorgmeisjes per week.1 heeft een pony op een pension stal.

Dan begrijp ik je bezorgdheid wel. Misschien kan je vragen aan je verzorgmeisjes om niet te komen als ze eerst naar hun andere pony zijn geweest en zeker geen spullen heen en weer te brengen tussen hun manege en jou ponies? Dan ben je zeker dat ze schone kleren hebben en er niks overgedragen kan worden?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:43

Poekkie schreef:
Britta31 schreef:
Er komen 2 verzorgmeisjes per week.1 heeft een pony op een pension stal.

Dan begrijp ik je bezorgdheid wel. Misschien kan je vragen aan je verzorgmeisjes om niet te komen als ze eerst naar hun andere pony zijn geweest en zeker geen spullen heen en weer te brengen tussen hun manege en jou ponies? Dan ben je zeker dat ze schone kleren hebben en er niks overgedragen kan worden?

Ligt er ook een beetje aan op wat voor een pensionstal. Ik rijd 3x pw een ander paard op een pensionstal. Maar daar staan er maar 7 met 0,0 verloop en paarden die nooit van het terrein afkomen. Dan ben ik niet zo bang om het over te dragen naar de stal waar mijn paard staat en andersom.

Toen ik nog als fotograaf werkte en veel paarden op de foto zette voor de verkoop was ik wel altijd voorzichtig. Daar is het verloop natuurlijk wel enorm vooral op een handelstal. Hoe verleidelijk ook maar daar ‘aaide’ ik de paarden niet :+

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:01

Groetjes van de kleine teddy Larix <3
Afbeelding

Dat idee van schone kleding en even handen wassen voor Rhino is natuurlijk super!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:05

De verzorgmeisjes doen schone kleren aan als ze komen.Maar inderdaad,niet te overbezorgd zijn.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 18:13

ElCamino Wat geweldig zeg. Wat zul je genoten hebben.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:48

Bij ons op stal is er gelukkig weinig verloop van paarden

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:50

liespower94 schreef:
Groetjes van de kleine teddy Larix <3
[ [url=m/dpU5US.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat idee van schone kleding en even handen wassen voor Rhino is natuurlijk super!

Groetjes terug! Hier alleen even gevoerd, geknuffeld en uitgemest.

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:32

Jij maakt zulke gave foto’s Richard <3

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:40

Charaz schreef:
Bij ons op stal is er gelukkig weinig verloop van paarden

Bij ons momenteel even heel veel, wisseling van uitbater en verandering van stalmanagent.

Maar het is niet anders.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:43

Hier geen verloop :') . Maar ze staan bij de eigenaren thuis :')

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:45

Groetjes terug Larix! :D

Gave foto Richard!

Ik heb altijd wel angst voor de Rhino, maar wordt wel aangewakkerd door bepaalde berichten natuurlijk..
En als het in de buurt is, dan is het nog enger

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:51

Es_ther schreef:
Jij maakt zulke gave foto’s Richard <3

Tnx! Eigenlijk gewoon kwestie van regelmatig een fotootje maken. Ik heb mijzelf voor genomen gewoon weer eens vaker grote camera mee naar stal te nemen. Was mooie zonsondergang. <3
jolmer20 schreef:
Groetjes terug Larix! :D

Gave foto Richard!

Ik heb altijd wel angst voor de Rhino, maar wordt wel aangewakkerd door bepaalde berichten natuurlijk..
En als het in de buurt is, dan is het nog enger

Tnx! :) Jij nog vaak op stap met je grote camera?

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 22:07

Helaas niet vaak genoeg.. blijf het wel super leuk vinden, maar helaas niet veel meer mee bezig! Af en toe nog een studioshootje en hier en daar een paardenshoot haha.

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:10

Hier ook wel wat zorgen om de Rhino, de beelden van die paarden in Spanje zijn echt verschrikkelijk...

Lady is afgelopen week geschoren en alle energie die in haar berenvacht zat komt nu omhoog, afgelopen zaterdag 5 uur het bos in geweest met een vriendinnetje met een vierjarig paard, en niet zij maar ik ging continu dansend en huppelend van de ene naar de andere kant van het bospad :P kon er gelukkig verschrikkelijk om lachen.

We kwamen wel veel paarden tegen onderweg, weliswaar ruim op afstand maar met die rhinoberichten nu ga je dan toch wel een beetje nadenken, als er bijv droes in de omgeving is ga ik ook bewust een tijdje niet naar het bos, misschien nu ook maar even ontwijken :) hoe staan jullie hierin?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 10:38

Bij ons is zo ongeveer de hele stal ingeënt voor Rhino. Geen zekerheden of veiligheid natuurlijk, maar het geeft iets meer rust omdat de besmettingsgraad wat lager ligt als er toch Rhino opduikt..

MiesFlash

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 12:11

gelderfan schreef:
Er is wel een groot verschil tussen magneet dekens en pulserende magneet dekens.
De laatsten worden ondertussen ook vaker door dierenarts / osteopaat gebruikt.

Dat was de reden dat ik voor deze gekozen heb, dat er toch meer positieve berichten van zijn.
Het eerste jaar heb ik de deken met thermografie gevolgd.
We hebben foto's gemaakt van tevoren, na drie weken, na 2 maanden.
Op zijn rug had hij langs de ruggenwervel een grote hotspot, die elke meting minder werd.

Ik heb ook eerst een Bemer deken op proef gehad. Eigenlijk op aanbeveling van een stalgenootje. Ik merkte totaal niets aan mijn paard. Daarna (beetje stom van mij) ben ik verder gaan zoeken naar wetenschappelijk bewijs, waarop ik eigenlijk niets serieus heb gevonden. Vervolgens heb ik voor de zekerheid een vaatchirurg (ik werk in het ziekenhuis) gevraagd naar de resultaten (bemer zou ook in de humane sector gebruikt worden). En hij gaf aan dat het product absoluut niet doet wat er beweerd wordt. Hij zegt: als het waar is wat Bemer beweert dan hadden wij al veel patiënten kunnen helpen zonder een ingrijpende ingreep. Maar elektomagnetisch de microvasculariteit (doorstroming in de kleinste bloedvaatjes) verbeteren was grote onzin. Hierop heb ik de deken meteen retour gedaan en ben verder gaan zoeken naar iets anders.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 15:38

De mooiste billen. <3 Ze begint heeeel langzaam met verharen.

Afbeelding

En hadden bezoek van eend.

Afbeelding

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 15:41

Mooi gefotografeerd!!

Hier begint mijn rijpony wel te verharen maar de oude shetties nog helemaal niets.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 16:06

Weg mooi!

Hier zijn ze beide ontploft qua haren. Kan bijna bonte pony’s maken van al die haren _O-

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 19:34

Wat een leuke foto's <3
Hier zijn ze rustig aan het verharen, nog niet extreem. Sandy begint nu wel oud te worden, ze begint opstartkreupelheid te vertonen. Ze mag dus definitief aan haar pensioen gaan werken, maar wordt chagrijnig van niks doen. Dilemma... Voor de mensen hier met bevestigde gevallen van artrose, is dat hoe het bij jullie ook begon, en wat helpt bij jullie paarden?