Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:05

Top zeg, van Chico! Wat een mijlpaal zeg. Nu rustig opbouwen?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:13

siersma, geen idee nog .. eerst maar eens dit om de 3 dagen een tijdje doen... Als dat goed blijft gaan ms om de 2 dagen of wat langer....
Weiland periode wordt ook spannend omdat hij dan balans issues kan krijgen omdat hij dan staat te grazen, kost weer meer inspanning.... het zou wel heel fijn zijn gewoon een stapritje te maken weer....

gelderfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 18:09

Proficiat Elcamino Y)(^)
Geweldig om een paard zo lang te mogen begeleiden.
Geniet ervan.
Leuk dat jullie ook nog een ritje konden maken.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 20:14

Alle genietende ouwetjes! Heerlijk!

En lekker soezende Branco, lekker hoor!

Mooie foto Richard!

Gefeliciteerd ElCamino! En wat top dat je lekker gestapt hebt! Ookal was het wat kort, het geeft toch een fijn gevoel!

Hier gister ook gewandeld
Pep was vanmorgen ook heeel moe van het weekend
Moppie

Afbeelding
Afbeelding

En ze heeft een te groot hoofd voor een selfie :+

Afbeelding

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 20:56

jolmer20 schreef:
Alle genietende ouwetjes! Heerlijk!

En lekker soezende Branco, lekker hoor!

Mooie foto Richard!

Gefeliciteerd ElCamino! En wat top dat je lekker gestapt hebt! Ookal was het wat kort, het geeft toch een fijn gevoel!

Hier gister ook gewandeld
Pep was vanmorgen ook heeel moe van het weekend
Moppie

[ [url=m/x6JV34.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8zoL7l.jpg]Afbeelding[/url] ]

En ze heeft een te groot hoofd voor een selfie :+

[ [url=m/TVbu6u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lekker aan het chillen! Is ook heel vermoeiend zo een weekend. :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 12:00

Ben ik nu de enige die zich een beetje zorgen maak over de oudjes en het Rhino virus?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 12:02

Britta31 schreef:
Ben ik nu de enige die zich een beetje zorgen maak over de oudjes en het Rhino virus?

Nee...

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 12:03

Als je paarden en hun weidemaatjes niet op verplaatsing gaan zou ik me niet veel zorgen maken :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 12:07

Wij hebben rhino in de regio hier ( omgeving Ede) dus ik vind het wel spannend. Maar we gaan nergens heen met de paarden en er komen ook geen paarden van buiten bij ons op stal. Nu wel blij dat we niet meer op een grote stal staan waar veel lesklanten van buiten komen, en waar veel verloop is. We hebben zelf vrienden met paarden op andere plekken, die paarden gaan we nu niet
heen. Mijn man helpt nog wel eens met een vriendin van ons met de paarden. Nu maar even niet.

Ik mocht Branco even lenen. Lekker gereden in de ochtendzon.

Afbeelding

gelderfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 12:09

Afbeelding

Afbeelding
We beginnen de dag met wat beweging maar niet voordat we uitgebreid hebben liggen rollen.

Vandaag was meneer tegendraads.
Geen zin in longeren dus hij ging er vandoor om zich vervolgens niet meer te laten vangen _-:(

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 12:10

Hier inderdaad ook geen verloop of vreemde paarden.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 12:15

Ik maak me ook een beetje zorgen hoor Britta. Ik gebruik momenteel voor Chantal een medicijn dat de weerstand verlaagt/afbreekt om te helpen met de ademhaling en we hebben besloten om het gebruik ervan toch een beetje te gaan afbouwen. Ik hoop echt dat er eens wordt doorgepakt door de sectorraad en dat er een duidelijk beleid komt voor zulke besmettelijke ziektes. Sommige stallen pakken het supergoed aan, en anderen prutsen maar wat.
Wij hebben op stal wel een aantal mensen die op veel verschillende plekken met paarden komen, dus ik hoop dat iedereen voorzichtig is en de bewegingen zoveel mogelijk beperkt.

Wat een lekker begin van ochtend zo, Susan!

Gelderfan, hier precies hetzelfde. Eerst rollen en dan andere zaken. :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 12:15

SusanH schreef:
Wij hebben rhino in de regio hier ( omgeving Ede) dus ik vind het wel spannend. Maar we gaan nergens heen met de paarden en er komen ook geen paarden van buiten bij ons op stal. Nu wel blij dat we niet meer op een grote stal staan waar veel lesklanten van buiten komen, en waar veel verloop is. We hebben zelf vrienden met paarden op andere plekken, die paarden gaan we nu ook even heen. Mijn man helpt nog wel eens met een vriendin van ons met de paarden. Nu maar even niet.

Wij zijn er net vanaf. (Week of 3 'veilig' inmiddels)

1 merrie geaborteerd.
Maar die stond toevallig al in een isolatie box, en was echt net nieuw op stal. Die isolatie box was toevallig de enige die vrij was op dat moment. Er waren wel 'vrije' stallen maar die waren in gebruik als opslag, en dus kwam ze even in die aparte box. Gelukkig maar achteraf...

Het is gelukkig bij die ene merrie gebleven.

Er is wel heeeeeel strak mee omgegaan bij ons, apart materiaal, hele routing en volgorde waardoor er op stal bijna geen kans op verspreiding was, ze stond al apart natuurlijk. En uiteraard niemand t erf af met de paarden totdat het signaal op veilig stond van de dierenarts.
De merrie zelf heeft er trouwens nagenoeg geen last van gehad. Echt bijna niets aan te merken.

Erg prettig is het niet, dit soort stress op stal.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 12:20

Is ook vreselijk. Wij dachten 2,5 jaar terug dat de pony van onze dochter rhino had. Die stond op een andere stal als ons paard toendertijd. Daar hebben we ook weken de paarden getempt. Pony in isolatie. Bleek geen rhino, maar een andere reden waardoor de pony atactisch was geworden. Maar jeetje wat een stress gaf het. Pony hebben we helaas wel in moeten laten slapen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 12:20

Er komen 2 verzorgmeisjes per week.1 heeft een pony op een pension stal.

gelderfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 12:55

Lau07 schreef:
Ik maak me ook een beetje zorgen hoor Britta. Ik gebruik momenteel voor Chantal een medicijn dat de weerstand verlaagt/afbreekt

Jaco heeft het in de winter altijd zwaar, dikke benen, korstjes op de benen, eigenlijk alles wat met zijn weerstand te maken heeft.
Wij hebben ons super kunnen helpen met een pulserende magneetveld deken.
Huur deze al 2 winters, voor 4 maanden, sindsdien nergens meer last van.
Misschien een overweging voor Chantal?

Afbeelding

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:02

gelderfan schreef:
Lau07 schreef:
Ik maak me ook een beetje zorgen hoor Britta. Ik gebruik momenteel voor Chantal een medicijn dat de weerstand verlaagt/afbreekt

Jaco heeft het in de winter altijd zwaar, dikke benen, korstjes op de benen, eigenlijk alles wat met zijn weerstand te maken heeft.
Wij hebben ons super kunnen helpen met een pulserende magneetveld deken.
Huur deze al 2 winters, voor 4 maanden, sindsdien nergens meer last van.
Misschien een overweging voor Chantal?

[ [url=m/o7ywLD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een heerlijke verwennerij! Waar huur je deze set? Heb er ook naar gekeken maar ik vond het zo duur om aan te schaffen...

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:05

Ik maak me (nog) geen zorgen om Rhino, bij ons is het dus inderdaad ook in de buurt (Ede).

Gelukkig komen onze paarden en wijzelf ook niet in aanraking met andere. Wel verhuizen wij als het goed is deze maand, maar ook naar een privé plekje en daar blijft ook alles op hun plek..

gelderfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:11

[/quote]

Wat een heerlijke verwennerij! Waar huur je deze set? Heb er ook naar gekeken maar ik vond het zo duur om aan te schaffen...[/quote]

Het is inderdaad belachelijk duur. Maar als ik de kosten van de dierenarts reken die ik elke winter kwijt was , is het me dat wel waard.

Vorig jaar had ik ene van Magnacare, die deed het super, was iets goedkoper als de bemer, maar ik heb zelf gezondheidsklachten en die deken was zo zwaar, kreeg hem alleen niet eens op zijn rug. Had al een karretje nodig om hem naar stal te krijgen ( koffer). Ik betaalde per maand 175,-
Koop was iets van 7000,- :n

Nu heb ik de bemer, heel licht, voor mij beter. Ik betaal nu helaas 95,- per week!
Maar heb hem wel aan andere stalgenootjes onderverhuurd, waardoor ik ongeveer op hetzelfde bedrag kom.
Als je contact opneemt met magnacare of bemer, kunnen die je meer over de huur opties vertellen. Ik heb de bemer wel in Duitsland gehuurd omdat Jaco in Duitsland staat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:37

Drico volgens mij woon/sta je bij ons in de buurt?

Wat een prijzen zeg voor die magneet dekens. Wij hebben ooit voor ons andere paard een uitrijdeken van recuptex gekocht. Wij merkten geen verschil.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:45

SusanH schreef:

Wat een prijzen zeg voor die magneet dekens. Wij hebben ooit voor ons andere paard een uitrijdeken van recuptex gekocht. Wij merkten geen verschil.

Ja, klopt! Paarden staan nu nog in Veenendaal maar we gaan verhuizen naar Amerongen :)
(de paarden dan, wij blijven wonen waar we nu zitten haha)

Van de Recuptex merkte ik bij Drico inderdaad ook geen verschil! Ik heb nu producten van Back On Track en daar ben ik wel tevreden over :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:50

Amerongen is goed te doen :j

Wij hebben de paarden in Renswoude staan.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:54

Ja, kunnen we eindelijk weer normaal gaan buiten rijden *\o/*

Want wij stonden nu net dus aan de verkeerde kant.. waardoor we door Landgoed Prattenburg zouden moeten en dat mag officieel niet.. En of daar ooit ruiterpaden gaan komen is ook nog maar de vraag (denk het persoonlijk nooit :P )

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:56

Drico schreef:
Ja, kunnen we eindelijk weer normaal gaan buiten rijden *\o/*

Want wij stonden nu net dus aan de verkeerde kant.. waardoor we door Landgoed Prattenburg zouden moeten en dat mag officieel niet.. En of daar ooit ruiterpaden gaan komen is ook nog maar de vraag (denk het persoonlijk nooit :P )

Vroeger kon je daar gewoon rijden. Maar idd dat mag niet meer. Kon je gewoon parkeren waar nu het hondenlosloopgebied is, aan het eind van de verharde weg. Nu moet je officieel eerst die verharde weg uit rijden. Idd Amerongen is veel beter, kun je meteen uitrijden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 14:41

SusanH schreef:

Ik ook in jullie buurt ;)