Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 12:55

EmptyWords schreef:
Dat zou die oude van mij in zn eentje weg eten

Ja hier ook hoor inderdaad...ik probeer mijn shetje op gewone pakjes hooi te houden, rest krijgt wel voordroog onbeperkt bijna. Shet krijgt nog geen 2 plakjes hooi per dag.
De andere krijgen van die hele grote vierkante pakken voordroog, in de avond hun eigen slowfeeder vol met twee plakken, dan hebben ze in de ochtend nog. Daarna gaan ze naar buiten waar ook voordroog ligt.

zacharyhill

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 16:06

Ik voer een grote ronde baal kuil/voordroog van zeg maar 500 kg ruim een week met 4 paarden kwpn en fries en dan onze opa jeff. gaf ik kleine baaltjes hooi van ongeveer 20 kg dan had ik er 28 op een week nodig. mijn ruin van 1.85 m eet per dag een volle pak hooi van 20 kg alleen op. Hier hebben ze geen gras op het moment.

Ik zou willen dan jeff gaat verharen.....ik vrees dat ik weer moet gaan scheren straks hij laat het niet los en wordt er erg sloom van. als het haar er weer af is is hij ook weer vrolijk.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 17:16

Hier lijkt hij ondanks z’n cushing wel te gaan verharen, hoop dat het zo doorzet. Ik voer nu niks bij van olie oid omdat hij erg kieskeurig is nadat ik hem medicijnen door z’n voer heb gegeven een tijdje.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 18:27

Wil iemand nog een hele lieve ruin hebben van 25?Hij luisterd altijd goed O:) (Ik ga nu behang zoeken om hem achter te plakken)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 19:16

Haha wat heeft hij uitgevreten?
Hier dacht mijn oudje eten te stelen van de grote pony... helaas voor haar toch wel echt een goed pak rammel gekregen van die laatste. Gelukkig niets ergs voor en ze luistert deze namiddag opeens veel beter :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 19:32

Britta31 schreef:
Wil iemand nog een hele lieve ruin hebben van 25?Hij luisterd altijd goed O:) (Ik ga nu behang zoeken om hem achter te plakken)

Haha wat heeft ie gedaan?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:04

Hij bleef niet stil staan met de deken om doen.Hij "huppelde"door de wei en liet zich niet vangen.De buurman stond ook nog te kijken.Later met een snoepje is het wel gelukt.

gelderfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 20:53

Afbeelding
Hoi,

Ben al heel lang meelezer, nu toch maar een post *\o/*
Mijn gelderlander Jaco, geb 27.05.1991 kon ik deze week ook achter het behang plakken.
We wandelen elke avond een uur met hond. Hij schrok, wilde er vandoor, trapte op de achterkant van mijn schoen en tegelijk tegen mijn rug, baf daar lag ik dan :(

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 21:23

Britta31 schreef:
Hij bleef niet stil staan met de deken om doen.Hij "huppelde"door de wei en liet zich niet vangen.De buurman stond ook nog te kijken.Later met een snoepje is het wel gelukt.

Dit flikt die ouwe draak hier ook altijd maar dan met deken afhalen. Zit dat ding nog met 1 klip vast en dan weglopen

Hier was de dame blij met dr voertje vanmiddag
Edit, hier zie je wel een beetje hoe dun ze is

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 08:00

Wat een ondeugende paarden. Branco is met dat soort dingen heel braaf. Gisteren wilde dochter in 1e instantie springen. Uiteindelijk balkjes gedraafd, sprongetje durfde ze niet aan. Branco vond het heel leuk en werd lekker voorwaarts met rijden.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 11:38

Welkom gelderfan! Oei, dat klinkt als een aardige dreun, ik hoop dat je er niks aan over hebt gehouden.

Ik denk dat ze het voorjaar allemaal een beetje in hun bol hebben. Wel een beetje banketstaaf dat de buurman net stond te kijken, Britta. :')

Siersma, ze is wel wat magertjes, maar ik denk dat ze dalijk vlot bij zal trekken het voorjaar in. Die dikke vachten zijn altijd zo verraderlijk. Hopelijk is ze snel weer wat ronder. :)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:34

Ik had vandaag les op een paard uit de kudde. Mijn paard lag even lekker te chillen tijdens de les. :Z

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De andere oma van de kudde

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Even lekker drinken

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:47

Oooh zo lief <3

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:55

Welkom Gelderfan! Wat een knappie!

Oh lekker voertje Siersma. Je ziet het een beetje, maar valt nog mee. Maar het is veel vacht natuurlijk!

Heerlijke foto’s Richard! Lekker genieten van de zon

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:56

Ik vind haar er zo schattig uit zien Richard.

Wij laten Branco voorlopig maar zonder deken. Hadden hem gisteren op gedaan en nu is zijn plekje meteen weer open gegaan. Terwijl het mooi aan het helen was. Dan maar weer bloot kan jet goed herstellen. Hij was wat afgevallen maar de fibre beet doet goed zijn werk hij begint weer bij te trekken.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 16:58

Tnx! Helaas zet ze die charmes ook in als even komt buurten voor een snoepje of een wortel. _O- Meestal trap ik daar in... Haha. :D

SusanH schreef:

Wij laten Branco voorlopig maar zonder deken. Hadden hem gisteren op gedaan en nu is zijn plekje meteen weer open gegaan. Terwijl het mooi aan het helen was. Dan maar weer bloot kan jet goed herstellen. Hij was wat afgevallen maar de fibre beet doet goed zijn werk hij begint weer bij te trekken.

Wat vervelend van die deken zeg. Die zit niet goed? Gelukkig blijft het nu een paar dagen droog, toch? Hier ook zonder deken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:15

Bagheera_206 schreef:
Tnx! Helaas zet ze die charmes ook in als even komt buurten voor een snoepje of een wortel. _O- Meestal trap ik daar in... Haha. :D

SusanH schreef:

Wat vervelend van die deken zeg. Die zit niet goed? Gelukkig blijft het nu een paar dagen droog, toch? Hier ook zonder deken.

De vorige zat niet goed. Deze wel, maar ja die plek zit er natuurlijk onder dus gaat toch weer open dan.

gelderfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:26

jolmer20 schreef:

Thanks <3 heb hem al vanaf zijn 2de levensjaar, de tijd vliegt...... Maar hij is nog steeds ondeugend :D

Lau07 schreef:
Welkom gelderfan! Oei, dat klinkt als een aardige dreun, ik hoop dat je er niks aan over hebt gehouden.

Thanks Lau07, gelukkig niet, alleen een open knie en mijn arm kon een paar dagen niet omhoog :o

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:43

Oooh, je zou er toch bijna lekker bij gaan liggen Bagheera! <3

Susan, kun je geen sleeve onder de deken leggen om zo het plekje te beschermen? Maar inderdaad, bloot herstelt het waarschijnlijk een stuk beter.

Afbeelding Ik dacht dat ik het meeste haar inmiddels wel verwijderd had, maar ik zie nu langzaam weer een pluizig vachtje ontstaan.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:53

gelderfan schreef:
jolmer20 schreef:

Thanks <3 heb hem al vanaf zijn 2de levensjaar, de tijd vliegt...... Maar hij is nog steeds ondeugend :D

Lau07 schreef:

Thanks Lau07, gelukkig niet, alleen een open knie en mijn arm kon een paar dagen niet omhoog :o

Overheen gelezen... Welkom! +:)+

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 17:53

Lau07 schreef:
Oooh, je zou er toch bijna lekker bij gaan liggen Bagheera! <3

Susan, kun je geen sleeve onder de deken leggen om zo het plekje te beschermen? Maar inderdaad, bloot herstelt het waarschijnlijk een stuk beter.

[ [url=m/lSxBEJ.jpg]Afbeelding[/url] ] Ik dacht dat ik het meeste haar inmiddels wel verwijderd had, maar ik zie nu langzaam weer een pluizig vachtje ontstaan.

Ja, ben er idd even bij gaan zitten. <3

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 18:48

Britta had een schuurplek op haar hals/schouder van de deken.Ik heb toen een schoftbeschermer (paarden bh) gekocht.Werkte goed.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 18:51

Ik heb ook standaard bij de pony’s hun BH aan.
Werkt goed!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:47

Hahaha. Paarden BH. _O- Die uitdrukking kende ik nog niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:51

Ja we hebben hem al in bestelling, voor het volgende deken seizoen. Achteraf gezien: hij had daar al witte haren zitten, dus hij moet er eerder ook al last van hebben gehad. Hebben er bij ons vorige paard ook 1 gehad. Die kreeg altijd kale plekken bij de borst, wat voor deken je hem ook om deed. Gelukkig kon hij zelf heel goed zijn dekens af doen :+