Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
__Nienke schreef:Hoi allemaal,
ik heb hier een pony van een jaar of 25. Ze is 1 kies kwijt en op elke kaak staat er een los. Ondanks dat krijgt ze haar hooi prima weg en ook gras gaat zonder probleem. Ze krijgt momenteel ponybrok (Subli) en strucomix senior (Cavalor) bijgevoerd, van beide ong. 1 kilo per dag. Hiervoor heeft ze een tijdje Seniores Priores gehad, maar daar zijn we meegestopt omdat het waarschijnlijk diarree veroorzaakte bij haar. Afgezien van de diaree deed ze het daar erg netjes op, bleef erg goed op gewicht.
Momenteel heeft ze al een tijdje bij vlagen last van diarree (pony is nagekeken door de DA, maar daar is niets uitgekomen) en begint naar mijn idee wat af te vallen. Nog niet extreem, ribben zijn nog niet zichtbaar, maar wel een verschil met aan het begin van de zomer. Pony is nog wel erg fit en wordt een aantal keer in de week gereden/gelongeerd.
Hebben jullie suggesties/ervaringen qua voer wat in dit geval zou kunnen helpen? Ook andere suggesties zijn welkom. Ik vraag ernaar omdat ik niet wil dat ze té veel af gaat vallen, mijn ervaring is dat het dan helemaal moeilijk is om het er terug aan te krijgen.
Alvast bedankt!
Maris schreef:Ik zat ook al te denken aan pulp ipv granen. Alhoewel, als je dan zegt dat ik aan voer moet denken met minder volume ....dan is pulp geen oplossing. Wat dan wel ?? Olie ? Ik zit alleen op dit moment met zijn leverwaardes, die waren met het vorige bloedonderzoek te hoog. Dus dan kan extra vet ook niet.
Kuil ipv hooi kan ook niet, kunnen zijn darmen niet verdragen.