Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:12

Mijn nep oudje voelt goed, heb haar nog steeds onder 150 grams staan zonder hals maar goed ze staan momenteel maar 2,5 uur per dag buiten, ze staat wel in een containerstal maar staat er prima en heeft sowieso onbeperkt hooi.
Gisteren niet op stal kunnen komen maar ben blij dat ik er zaterdagmiddag de ijzers onderuit heb gehaald :)

Vanochtend even op stal geweest en een paar sneeuw foto’s gemaakt :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:59

Afbeelding
Afbeelding
Goed.... sneeuwvrij rijden lukt niet helemaal :')

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:51

Ik heb enkele weken niet gereageerd omwille van examens. Maar ik zal proberen het topic beter bij te houden!

Is er iemand die misschien via pb wil praten over schuldgevoel naar je oudje toe? :o

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:54

Je mag altijd pben emily.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 00:54

EmptyWords schreef:
[ [url=m/bk4m3I.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zHSUJM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Goed.... sneeuwvrij rijden lukt niet helemaal :')

Afbeelding

Dit was bij ons stal, gistermiddag al.
Vandaag nog wat erger...

Inmiddels van vrijwel alle stallen de deur dicht (open loopstallen) voor het eerst in jaren eigenlijk.

Op dit moment alleen Tweets stal nog open, maar mogelijk moet die vandeweek ook dicht (iig snachts)

Nadeel is dat hij soms echt zowat door het lint gaat dan, daarom ook alleen zijn stal nog open nu.

De laatste keer dat we het geprobeerd hebben was oudjaar, 13 maanden terug.
De keer daarvoor ook in de winter iets
In beide gevallen compleet knetter, dus maar even zien hoe dat deze week gaat.

Het scheelt natuurlijk al wel een hoop, 1 deur helemaal in de hoek open, of 8 plus 3 buitenluiken.

We gaan het zien.

Hij stond relatief veel binnen vandaag, maar toch echt ook nog veel buiten (eigenlijk de enige die echt nog buiten stond) Halve zool.

Hij staat ook góed ingepakt, want kou gaat ook niet altijd lekker bij hem.
Meestal op het moment dat het iets warmer wordt, heeft hij een paar slechte dagen.

Tis wel echt een heel rare af en toe.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 07:59

Mooi al die sneeuwfoto's. <3

Hier heeft de staleigenaar gisteren al een paar wakken gemaakt in de sloot. Ik had de bijl al in kofferbak liggen. _O-

Gelukkig kan ik nog wel op stal komen, maar je moet wel voorzichtig rijden. Gisteravond voor het eerst weer eens in het donker gewandeld. Weidegenootje kwam aan dat ik mijn paard al uit de wei had geplukt. Die ging ook mee wandelen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:42

Hier in onze straat staan auto’s vast, die glijden hier weg. Grote straat wordt wel gestrooid, maar we komen onze straat niet uit -O- . Dus naar Mona wordt wel een ding..

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:12

Ja dat is hier ook Esther, de grotere wegen worden goed bijgehouden, de kleinere zijweggetjes totaal niet. maar daar kunnen ze ook het sneeuw niet aan de kant schuiven natuurlijk, dan staan de autos helemaal vast. Maar ja strooien kan dan toch wel lijkt me? Ik heb gelukkig weinig last, grote zware auto met 4x4

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:16

Ah kijk, altijd goed zo’n auto!

Hier stonden al verschillende busjes vast. ANWB en sleepdiensten hebben het druk denk ik!
Gelukkig snappen de eigenaren het ook. Het is niet even 5 minuutjes met de auto voordat ik er ben.
Maar toch voel ik me dan schuldig :')

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:01

Hier moet mijn vader voor het eerst in jaren weer mee naar stal, hij heeft de beste auto voor dit weer. Hier wordt op de polderweggetjes ook niet gestrooid, dus het zal wel flink glibberen worden.
De paarden blijven bij ons nu binnen, het is buiten te glad. Wij hadden zaterdagavond regen voordat het ging sneeuwen dus er ligt al veel ijs hier. Dus voorlopig vermaken we ons in de binnenbak.

Esther, je kunt altijd je gemeente een berichtje sturen of ze de straat een beetje sneeuw/ijsvrij willen maken. Op verzoek willen ze dat nog weleens doen :)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:49

Ik kon zondag niet naar stal vanwege het weer. prima, stalgenootje heeft hem uitgemest en zijn hooi uitgeplozen.
Maandag wilde ik met de auto naar stal, dat ging goed op de snelweg en provinciale weg maar dat schijt-dorp Nigtevecht was 1 drama, smalle weggetjes en zolang je blijft rollen ging het, maar moest uitwijken voor een tegenligger en zat muurvast in de sneeuw!!!!!! uiteindelijk los gekomen en verder.... de laatste bocht naar stal moest ik beetje gas bijgeven om door de bult te komen..... floep !! 180 draai andere kant op, dus kwam niet verder, en naar huis omdat ik nog kon rijden.
Stalgenootje ging wel, dus die heeft zijn slobber gegeven etc etc.

Vanmorgen kon ik dus de parkeerhaven niet uit!! die sneeuwschuif is leuk maar drukt alles de kant in, ik kwam er nooit doorheen, dus lopend naar werk en kan nu weer niet naar stal!

Normaal geen probleem maar Chico met zijn ESS moet nu door stal gewandeld worden ( paddocks kunnen we niet komen) Zijn hooi pluis ik uit want harde stukken krijgt hij niet weg, dat kan ik niet van hen verwachten.... zijn medicatie voor de ESS krijgt ie van stal. Zijn slobber met supplementen van een stalgenootje..... vindt het zo erg dat ik hem niet zelf even kan doen en anderen ermee opscheep nu...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:18

1 tip,neem een schep mee in de auto.Nap had vanmorgen een bevroren snottebel aan zijn neus hangen :=

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:58

ja, ik heb niet eens een schep thuis hahaha.
Ik ga mijn auto's op mjjn werk zetten vanaf wanneer ik ze eruit krijg heb ik net besloten..
De parkeerplaats daar is schoon, leeg, veilig en genoeg ruimte....lopend doe ik er 20 minuten over na mijn werk dus kan altijd mijn auto oppikken daar indien nodig.
Heb een masterkey van het pand dus kan ook het hek open doen :D :D :D

Kreeg net foto's dat hijlekker aan de wandel is....

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ElCamino op 09-02-21 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:59

Oh wat vervelend dat je helemaal vast zat met je auto. Ook levensgevaarlijk zo. Heb je wel winterbanden?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:10

nope, op de ford Ka niet, maar ik heb een Blazer K5 , een monster van een auto maar Oldtimer en eigenlijk te duur om met dit weer te rijden ( die van mijn Avatar) daar heb ik altijd een klein rotautootje bij voor dagelijks rijden. Dat zijn altijd van die €500 euro autootjes met jaar APK, en dan zie ik wel. Deze had al slechte bandjes, dus in mei met APK moeten er andere op..... tja, deze had ik niet zien aankomen.
Maar ook met goed banden kom ik niet uit die berg sneeuw die de sneeuwschuiver elke paar uur neerkwakt voor de deur.
Maar met rijden is het wel klote ja..... lesje geleerd, maar heb ik nu niks aan.... straks even bandenmaat noteren en andere bandjes bestellen....
Die Blazer is echt zonde om met chromen wielen in deze prut te rijden met de pekel en zo....

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:23

Ja zo leer je wel om winterbanden te kopen. Ik had laatst een gelukkie, 50€ voor een bijna nieuwe set. Zo blij mee nu, zomerbanden waren toch ook bijna af. Dus ik kan prima de weg op naar Marissa. Hier is zo goed als alles mooi schoon. Wel grote sneeuwduinen op de boerderij maar daar kan ik gelukkig nog omheen met de kruiwagen. Kreeg vanmorgen de schuurdeur niet open, klote want daar ligt de baal. Nou ja Marissa blij want die kreeg nu kuil uit de koeienstal. Beetje maais erbij en ze was heel blij. Tis ff niet anders

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 14:51

Oh wat vervelend dat het voor sommigen zo lastig is om op stal te komen. Mijn corollatje baggert tot nu toe overal wel doorheen met zijn winterbanden. Met mijn vorige autootjes ging het ook altijd wel goed met winterbanden.
Zag gisteren ook een vrouw door de straat heen glijden en continu vastzitten op haar zomerbandjes. Oeps.. ;)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:04

Ik twijfel of ik Nap een dubbele deken op zal doen s 'nachts.2 keer 200 gram.Hij staat toch de hele nacht buiten.Eigewijs gaat niet de stal in.Hij is gezond,op gewicht en dikke vacht.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:39

Queelens schreef:
Oh wat vervelend dat het voor sommigen zo lastig is om op stal te komen. Mijn corollatje baggert tot nu toe overal wel doorheen met zijn winterbanden. Met mijn vorige autootjes ging het ook altijd wel goed met winterbanden.
Zag gisteren ook een vrouw door de straat heen glijden en continu vastzitten op haar zomerbandjes. Oeps.. ;)

Hier wel winterbandjes, gelukkig!
Zag dat de gewone wegen weer normaal zijn, dan is het alleen even een avontuur om hier onze straat uit te komen :') . Dus misschien morgenavond even!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 15:57

Britta31 schreef:
Ik twijfel of ik Nap een dubbele deken op zal doen s 'nachts.2 keer 200 gram.Hij staat toch de hele nacht buiten.Eigewijs gaat niet de stal in.Hij is gezond,op gewicht en dikke vacht.

Ik zou het niet doen. Wind staat er niet echt meer en het vriest droog. Als ie genieg te eten heeft denk ik dat ie het wel red

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:04

Stalgenootje heeft hem gewandeld en een filmpje gemaakt...

Afbeelding

Afbeelding
https://youtu.be/P3S4AGKTJZU

Chico stond wel lekker even buiten, het pad naar de paddocks was eindelijk goed te doen!!!
HIJ VINDT SNEEUW HEERLIJK!!!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 18:10

Wel fijn dat stalgenootje je kan helpen met Chico ElCamino!
Hij ziet er goed uit, lekker wandelen!

Hier sinds gister winterbanden.
Mijn vriend durft gelukkig te rijden, dus die heeft me de afgelopen dagen naar stal gebracht.
Kon ook al niet naar mn werk.. nu dus weer wel!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 18:27

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Welke sneeuw?!
Was hier vanmiddag echt lekker. Weinig wind, lekker zonnig. Aardig gedooid ook al, bovenste laagje was al wat zachter. Ijs was ook makkelijk van de zwarte waterbakken te halen.

Elcamino fijn dat ie toch lekker naar buiten kon. Word goed voor hem gezorgd

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 18:45

Oh dat gaat hard daar zeg Siersma! Jeetje!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:40

Heerlijk al die foto's. :) Hier weer even in het donker gewandeld. Ik heb eindelijk weer een baan sinds maandag dus weer even schakelen om weer in avond naar stal te gaan. Haha. Maar zo ontzettend blij met en baan! Het is gewoon heel lastig om in deze periode weer iets leuks te vinden. -O-

Weidegenootje is eind vd middag zelfs op buitenrit geweest. Hoe lekker was het weer en de sneeuw nog precies OK. Als het straks helemaal plat is gedrukt wordt het natuurlijk spekglad.

Queelens schreef:

Corolla buddies! :D #boks Hier heeft ze ook winterbeslag. +:)+

Britta31 schreef:

Altijd lastig dilemma... Hier doen beide oma's het nog goed onder 100 gram. Ik heb 200 gram wel in kofferbak liggen voor het geval dat.