Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 20:49

Ik ben heel erg benieuwd. Laat maar weten. Anders is dat nog iets voor volgend jaar als het zeker 24-48u blijft zitten.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:08

Ik had de vetwrap vanmiddag even geprobeerd en een stukje mee gelogeerd en het bleef echt goed zitten! Zat wat te klooien met hoe het om moest en niet genoeg lagen gedaan. Het scheurde wel snel op een paar stukjes maar juist de binnenkant, binnen van het ijzer, bleef mooi strak dus ben benieuwd!
Is voor m'n shet die nogal hyper wordt van sneeuw dus hoop dat het werkt anders zie ik vast en zeker een lange schuif in de sneeuw en een kreupel paard :=

Met m'n oudje vind ik het minder leuk. Die háát wind en kou. Dik in gepakt, hals om, extra zaagsel en een propvol hooinet maar denk dat hij de hele week z'n stal niet uit komt (paddock met aangesloten stal die dicht kan maar helaas wel opening op het oosten..)

Ik twijfel of ik hem toch een paar keer per dag even aan z'n halster de wei in neem om de benen te strekken (omdst de weg te glad is) maar vind het eng met die koude hoefjes omdat ie Cushing heeft. Wat is jullie mening?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 00:48

Ik ging net nog even hooi geven in de warme droge stal.Staan er 2 sneeuwmannen mij aan te kijken,compleet met ijs manen.Hoe ouder hoe gekker.Maar ja,ze kiezen er zelf voor.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 02:13

Haha ja precies. Ik ben benieuwd of de mijne in de sneeuw staan.
Ik heb een witte, gelukkig met een deken, anders ben ik m’n witte kwijt :') . En is m’n Shetlander ondergesneeuwd _O-

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 02:38

Je zult zien dat ze geel is morgen... witte vacht is nooit wit bij sneeuw

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 06:52

EmptyWords schreef:
Je zult zien dat ze geel is morgen... witte vacht is nooit wit bij sneeuw

Ja, echt bizar hoe dat er uit ziet inderdaad. Dan zijn ze ineens heel goor haha

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:02

Wij hebben ook een schimmel dus ik ga het zien :j

Branco hebben we op de fibre beet gezet. Hij was afgevallen, dus wat extra nodig. Hopelijk trekt hij mooi weer bij nu. Hij heeft sowieso een week vrij nu, dus kan hij even bij trekken.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:14

Wij hebben gisteren ook alles klaargemaakt. Dikkere deken erop en alle luiken dichtgedaan. De waterleidingen lopen langs de buitenmuren dus het is spannend of ze het gaan houden. Tal staat lekker warm onder een nieuwe deken. Die was gisteren al helemaal wappie in de wei, dus ik ben benieuwd hoe het met de sneeuw gaat zijn. :D Afbeelding

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 14:45

Afbeelding
Nap,de verschrikkelijke sneeuw en ijsman.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:12

Even gewandeld en ze leek het ok te hebben qua kou met haar 100 gram.

Afbeelding

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:05

Haha jaaa vind ik met schimmels ook altijd. Lijken zo vies

Ik dach, nou mijn kat is echt wit hoor!
Maar zelfs dat valt tegen in de sneeuw haha

Mooie deken Lau!

Haha Britta. Lekker

Oh was het te doen Richard?
Lekker hoor, even wandelen! Zelfs met die kou!

Iedereen het tot nu toe allemaal volgehouden die kou?

Hier een keertje vrij, dus even snel in de kou wat foto’s zonder dekens gemaakt
Maar meneer en mevrouw vonden het natuurlijk een goed idee om te gaan rollen.
Vlak voor mn neus, probeerde Pep nog terug te duwen maar helaas :+
Afbeelding

En paar fotootjes

Afbeelding
Afbeelding

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:11

Kou was eigenlijk nog wel te doen. Ik had het aan einde van wandelen zelfs warm. Haha.

Leuk al die foto's. :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:36

AfbeeldingNap.
AfbeeldingMax.
Met mijn 2 grote vrienden(let niet op mijn muts hoofd)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:43

Ik heb echt geen foto’s kunnen maken. Waaide echt heel hard hier, niet leuk meer. Marissa durfde vanmorgen de container niet in want de deur maakte herrie. De deur staat altijd open normaal. Dus de deur dicht gedaan en het eten maar buiten uit de wind gelegd. Vanmiddag nog steeds harde wind dus met voer naar binnen gelokt. Daarna de ruif weer gevuld maar ze ging weer naar buiten. Hoop dat ze nu wel binnen staat. Maar ze had het echt koud met de deken en hals opdus ze zoekt het maar uit. Er staan nu 3 waterbakken en de ruif en hooinet is vol. Meer kan ik niet doen voor dr

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:26

Heerlijk al die foto’s <3 !

Jullie ook de sneeuw goed doorgekomen?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 20:26

Afbeelding
Afbeelding
Overmorgen wordt ie 23. Op de een of andere manier had hij een erg open blik. Ik geloof dat hij de kou en sneeuw wel leuk vond. Paar keer lekker heen en weer crossen, andere paarden pesten, lekker klieren.

Ik ben er erg blij mee. Met rijden is hij echt fantastisch op t moment en hij is open, aandachtig en blij

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 22:48

Wat schattig al die oudjes in de sneeuw.
Die van mij vond de sneeuw niet zo haha maar toch wat leuke foto’s gemaakt. En indd schimmels zijn alles behalve wit in de sneeuw:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:27

Volgende week wordt het richting de min 15 ongeveer, ik heb er 2 staan zonder dekens die ook al wat ouder zijn, een arabier en een welsh cob, zal ik daar ook maar een deken op gaan gooien want zo dik zitten hun ook niet in hun vach? Twijfel echt nu, ben normaal niet van de dekens...

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:47

Ik weet niet hoe ze verder op gewicht zijn? Maar als ik arabier lees zou ik die een deken op doen. Die zijn van nature uit iets minder gemaakt voor de kou.

Ik vind het ook lastig hoor. De mijne heeft normaal de hele winter zijn bucas turnout op. Deze kan tot -5. Ik heb nu een 200gr deken met een 0gr hals maar had niet echt het idee dat hij het daar warm onder had. Twijfel dan ook of ik van de week niet een dikkere op moet doen. Maar een tantje dikker is bij mij een 350-400gr deken...

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:51

Prachtige sneeuwfoto's! <3

Barbara, zitten ze goed in de vacht? Als de dekvacht goed werkt en ze kunnen zichzelf warm houden zou je het zo kunnen laten. En inderdaad, het scheelt ook wel of ze goed op gewicht zijn, want warm houden kost veel energie. Ik heb Chantal momenteel onder 300 gram staan, maar dat is ook omdat ze al extreem heeft verhaard en nu bijna geen dikke vacht meer heeft, alleen onderop de buik heeft ze nog een wollig laagje.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:04

Ze zijn allemaal erg goed op gewicht maar de temperatuur keldert even 20 graden, dat vind ik toch erg flink en daarnaast zitten we hier op de open vlakte dus ook geen beschutting....ze staan nu geen uren buiten maar ja toch...

arabieren kunnen ook heel erg goed tegen de kou normaal hoor, in rusland lopen ze in de winter gewoon buiten. Maar die zijn wat meer afgehard als onze paarden hier...

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:07

Het wel koud maat niet meer nat he. Is heel droge koude lucht. Heb je de mogelijkheid om te kijken hoe ze hetbdoen zonder?

Hier Marissa weer voorzien van eten en de waterbak ijsvrij. Met een hamer lukte dat wel aardig
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:23

BarbaraNova schreef:
Volgende week wordt het richting de min 15 ongeveer, ik heb er 2 staan zonder dekens die ook al wat ouder zijn, een arabier en een welsh cob, zal ik daar ook maar een deken op gaan gooien want zo dik zitten hun ook niet in hun vach? Twijfel echt nu, ben normaal niet van de dekens...

Ik had hetzelfde met mn 23jarige dame die dit jaar geen super dikke vacht had. Ik heb haar gister getempt en was 36 graden, dus toch een deken erop. Had alleen nog een 400grams.. mn zusje heeft haar net getempt 37,4 graden dus ze had m echt wel nodig.
Ik ben ook niet van dekens. Zij gaat vaak in n modderpoel rollen, dan komt er ook water en modder aan de binnenkant. Dus koud en vies paard, deken schuurt dan op de schoft .. en andere jaren ging t prima zonder. Maar met dit extreme weer is t niet anders helaas.
Dus mijn advies is tempen en kijken naar hoe je paard zich voelt en dan beslissen met of zonder deken.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:38

Ja dat dus, ik hou altijd hun poep in de gaten ook, vaak gaan ze wat aan de diarree bij te koud...
Straks maar lekker pap maken

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:13

Als het echt zo hard gaat vriezen doe ik Nap 2 dekens van 200 gram op.De vlokken worden hier weer groter.