Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:02

Hier ook niets haha. Sta ook pension dus dan heb je er sowieso al weinig over te zeggen. Gelukkig wel voor het najaar voor elkaar gekregen dat er betonplaten om de ruif kwamen. Anders was het helemaal een hell nu..

Peri heeft ook mok inmiddels en het raakt ook aardig out of control inmiddels. Gelukkig slaat het bij hem niet zomaar naar binnen oid maar ze plekken worden steeds groter :n
Smeer het al in met zinkzwavel en daarna met groene leem en ga nu ook maar een avond extra om het af te doen als hij savonds binnen komt op stal. Op dit soort momenten is het dus wel ruk dat je een uur van stal vandaan woont

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:16

Hier is het ook nat :') . De bak was woensdag nog redelijk droog, maar dat stukje tussen de stal en weilanden is wel echt nat.. maar daar komt ook niet veel zon dus droogt super langzaam.
Gelukkig kunnen ze droog in de stallen staan, daar maken ze ook echt gebruik van :).

Siers83

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:30

Ook hier heel nat. Gelukkig heb ik wat hogere delen dus er is altijd wel een stuk wat wat droger is. Maar nu er zoveel valt is alles verzadigd dus ook zompig helaas. Eten kan ze wel droog in de container die als schuilstal dient, daarvoor liggen tegels. En het landje is gedraineerd dus het water is ook redelijk snel weer weg, alleen op bepaalde plekken blijft het staan. Maar die plekken gebruikt ze als drinkplas. Ook weer handig want ik hoef nu bijna geen water te vullen

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:32

As we speak komt er een heeel waterig zonnetje. Ik ga maar eens naar m’n zeepaardjes :')

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 13:36

Hier deken even afgedaan. Die gaat straks weer op. Fijn dat het nu even droog is. Even klein rondje gewandeld. Nu op weg terug naar de wei langs de andere weitjes en mag ze even berm snacken.

Afbeelding

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:13

Siersma schreef:
En het landje is gedraineerd dus het water is ook redelijk snel weer weg, alleen op bepaalde plekken blijft het staan.

Ja, bij ons is het gelukkig (als het even een poosje droog is) ook best wel weer snel droog..

@Richard,

Hoe doe jij dat met je dekens? Die je net heb afgedaan is (lijkt me) nog nat?
Of gooi je er dan nu straks een andere op?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:17

Deken was zo goed als droog. Hier is het tegen tien uur al gestopt. Dus even te luchten gehangen over het hek en kan vacht ook even luchten. Hier aan de kust staat ook altijd net iets meer wind. Zand even van deken af geborsteld. Als hij helemaal nat was had ik hem niet afgedaan of idd gewisseld.
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 29-01-21 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 14:19

Zal ik dan nog maar even vertellen dat het hier ook nat is? :(
Ik ben er wel beetje zat van. Volgens mij is het inmiddels gewoon grondwater wat aan de oppervlakte is gekomen, wat hier is te zien :D

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:19

Ja echt he, sloten staan zo vreselijk hoog nu, niet normaal...hoop dat er weer meerdere dagen droog weer komt, kan t allemaal beetje weg zakken...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:22

Onze bak had flinke plassen.. ben er zo klaar mee..

Maar, nu wel zon en lekker een rondje buiten gereden, mona heeft flink in de plassen gestampt :') .

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:32

Nou ik wandel tegenwoordig maar, ze zijn allemaal zo gek als een deur...

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:40

BarbaraNova schreef:
Nou ik wandel tegenwoordig maar, ze zijn allemaal zo gek als een deur...

En dat is de reden dat ik niet wandel, ik heb dan gewoon niks te vertellen. Als ik erop zit luistert ze veel beter

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:40

Afbeelding

Dit is onze bak nu. Dochter rijdt op de barebackpad.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:47

Onze buitenbak is nu perfect. Hoe natte rhoe beter.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:09

ik kan niet wandelen, ja op het eigen erf.... daarbuiten is meneer niet te hanteren!!!
Ga liever gewoon dood .... dat is onder zadel al een opgave soms

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 17:15

Hier is gelukkig nog prima te wandelen. Ze zou zelfs sommige stukken los mee kunnen wandelen, maar het gras zit elke keer zo naar haar te lonken... :')

Het rijden doe ik nog maar minimaal. Heel af en toe kwartiertje in de bak of door de woonwijk. Vaak dan te lui om helemaal een zadel erop te gooien dus doe ik alleen haar hoofdstel en in kruip ik erop. Anders ben ik nog langer aan het op- en afzadelen dan ik met haar kan rijden. _O-

Hier maakt het ook niet uit of we alleen of met anderen gaan. Probleem met anderen is dat ze voorop wil. _O- Of het nou regent, waait of donker is... Gelukkig allemaal geen probleem met haar. Op mijn vorige stal was ik een van de weinigen die nog even rondje naar buiten ging als het al donker was.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:38

Wandelen ben ik geen fan van met paard. Is sowieso te druk langs de weg bij ons.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:48

Nat? Waar? :+

Lekker Richard. Even dekentje af

Lekkere bak zo Susan haha. Lekker nat

Wandelen kan normaal prima gelukkig met Pepje. Nu helaas niet want we mogen het erf niet af natuurlijk.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:50

Het moet natuurlijk wel veilig zijn! +:)+ Als we idd in het donker gaan doen we de kerstboom aan. :+

En mijn 1m33 oma is mss ook anders om mee te wandelen dan met een grote drieganger. :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 18:52

Ik wandel en rij buiten. Vandaag had ik een hitsige puber onder m’n kont :') . Ze zag een knappe ruin, dus daar naar hinneken, toen ‘schrok’ ze van iets. Resultaat, pony kan dan nog best lekker lopen :')

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:29

Zowel onder het zadel als aan de hand luistert Sandy goed, hoe opgewonden ze ook is. Dus toen het woensdag te nat was zijn we wezen wandelen. Langs de weg, door het bos, maakt haar niks uit. Ze is echt heel braaf ondanks haar energie af en toe.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:35

Die gele kan knetterdruk doen, dus daar hebben we af en toe discussie over.
Maar tot op heden win ik die discussie. :+

Ik laat ook niet heel veel aan duidelijkheid te wensen over zeg maar... }:) :D

Overigens, als hij dat Lusitano front erop zet en zijn harsens in de lucht steekt, dan is het ineens echt een grote om te zien.
In de wei lijkt het vaak maar een soort teddybeertje :D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:01

Haha die van mij lijkt ook een simpele oude knol nu in de wei. Totdat ik een blokje om met hem ga lopen en stalgenoten zichzelf verbazen over hoe snel we dat rondje gelopen hebben. _O-

Die schimmel van is altijd turbo. Vroeger zag je dat in de hand en in de wei nog wel terug maar nu niet meer haha en ik rijd ook niet meer dus dan zien ze ‘thuis’ ook niet hoe on fire dat dier van mij is haha.

Dat is ook de reden waarom ik niet rustig 5km met hem ga lopen want dat is gewoon niet te doen als je ernaast loopt.
En hij is verder prima opgevoed maar dat harde lopen zit gewoon in t aard van het beesie en die enorme drive to work die hij altijd had ook.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:22

Te schattig. Even wat met balkjes gedaan. <3

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:40

Dat snoetje op het eind. Mond alvast open voor een snoepje, maar wel beleefd blijven en afstand houden... :') :D