Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:18

Chico krijgt gewoon zijn entingen, tot zijn 30e liep hij tenslotte nog clinics en kwamen we nog overal.
Dus daar zie ik geen probleem in, hij heeft er ook nooit last van of zo.

De kliniek gaan we niet meer, heb ik een paar jaar geleden al besloten. Koliek of zo , dat wordt inspuiten met medicatie en als dat niet helpt inslapen.

Romy: wat een lief ding!!!! Veel plezier ermee hoor!!! En wel in dit topic blijven hoor!!!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:41

Romy wat een mooierd! Veel plezier ermee

Tja ik twijfel nog steeds over enten. Is sltijd een heel duur grapje hier, vorig jaar 75€. Kijk paarden zijn duur maar 75 voor nog geen 5 minuten is makkelijk verdient voor de da

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:52

Die dierenartsen schrik ik me gek van elke keer...
Visite gemeld voor 09.00 uur is : €48
Visite na 09.00 uur is €60.00
Spoedvisite smiddags half 12 gebeld voor die koliek is dan weer €77.00
Achterlijk!!!!

En dan per 5 minuten bandeling weer euro's omhoog...
10 minuten was €29.30 en 15 minuten was €44.00

maar ja, je doet het toch...

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:59

Wat leuk Romy veel plezier samen!!
Hier nog wel naar de kliniek dit jaar vanwege eotrh. Ik had ook gezegd dat ik niet meer naar de kliniek ging haha maargoed ;)
Verder als hij een kreupelheid krijgt gaan we inderdaad ook niet meer op de kliniek onderzoeken doen enz.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:17

Heel veel plezier Romy, het is een heel knap dier met een aansprekend koppie. <3

Ik weet niet of ik nog naar de kliniek zou gaan. Het trailerladen gaat nu echt top en het is voor ons niet zo ver weg. Ik denk dat ik dat op het moment zelf pas zou beslissen.

Wat een rare tarieven ElCamino! Ik heb even opgezocht wat ik betaalde in de periode dat het zo slecht ging met Chantal's longen:
€63,75 voor visite op zaterdag
€17,30 voor een onderzoek (dat komt dus bovenop de visiteprijs, maar betreft wel een vaste prijs)
€60,80 voor avond visite doordeweeks (dus alles na 18:00)
€30,00 voor een visite doordeweeks tussen 08:00 en 18:00

Edit: Ik vind dat de prijzen van jouw dierenarts wel heftig zijn. Helemaal als ze met een staffel werken die per X minuten omhoog gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:19

Poe wat een geld zeg die dierenartsen, ik had bij des 2 verschillende da gehad, de eerste was niet mijn gebruikelijke maar er 1 zo snel mogelijk (uiteindelijk nog een uur moeten wachten voor ze er was -:(- ).
Ben toen nadat ze 2x geweest was en ik zo niet tevreden was verder gegaan met mijn eigen da die 3x geweest is en die rekening was goedkoper als van da 1, da 1 had zelfs mestonderzoek op de rekening gezet die ze niet gedaan hebben, wouden ze nog niet eens toegeven ook. Ik heb haar nog gevraagd of ze de mest wou zien en dat ik zelf al apart had gedaan voor check op zand (wat er niet in zat), nee was niet nodig dus heb toen de mest weggegooid. Heb de rekening netjes betaald behalve het mestonderzoek, moet niet gekker worden.

Mijn eigen da is 3x met spoed geweest maar heeft maar 1x spoed gerekend en 1x visite, en ook de spuit met kalmeringsmiddel voor inslapen (wat ze niet heeft gehad, maar da mogen dat schijnbaar niet terug in potje doen) hebben ze niet gerekend. Netjes na de tijd kaartje van ze gehad enzo.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:03

Romy wat een knap paard heb je daar ze lijkt op die van mij :D

Heel veel plezier met haar.

Mijn oudje krijgt elk jaar zijn inenting zijn wormenkuur(en) 2 keer per jaar de tandarts, de smid komt natuurlijk ook en indien nodig de dierenarts als er wat is maar echt de kliniek bezoeken met koliek nee daar beginnen we niet meer aan. Als hij er bij de dierenarts hier thuis niet door komt gaan we ook niet in een kliniek aanrommelen. Mijn merrie vorig jaar kreeg voor de zoveelste keer koliek en de dierenarts gaf weinig hoop en stelde operatie voor maar dat hebben we niet gedaan weinig kans op een goede afloop en een leeftijd van 21.....Maar stel het zou een kies zijn die er uit ja dan zou ik dat nog laten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:26

Is ook inderdaad afhankelijk voor wat, ik heb de keuze met des gehad of ik haar toch naar de kliniek zou brengen maar besloten niet te doen. Ze had vermoedelijk een verstopping in haar maag en moet minimaal een half uur rijden maar ze kon amper blijven staan en de kans dat ze de narcose zou overleven plus of ze überhaupt ooit nog goed zou herstellen was zo klein, dan zou ik dat puur voor mijzelf doen en kan ik niet maken tegenover haar.

Wel gek nu een paard te hebben zonder al die zorgen, deze mag gewoon gras hebben, geen speciaal suikervrij dieet, geen hoefbevangenheid en elke dag kunnen rijden in ene is nog wel erg wennen.
Zal komende tijd wel spierpijn hebben haha

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:35

Kan ik me zeker voorstellen Romy! Je kan nu ongestoord genieten zonder stemmetjes in je hoofd met zorgen over oudjes. :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:52

Wat een mooie merrie romy!
Lekker genieten van j jonge blom. En jij hoort erbij, dus je merrie moet maar wennen aan de bejaardensoos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:43

Hahaha nou bedankt :)
Dan blijf ik wel gewoon mee kletsen hier

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 13:49

Romy1234 schreef:
Hahaha nou bedankt :)
Dan blijf ik wel gewoon mee kletsen hier

Jaaa lekker blijven :D!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:10

Gezellig!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:33

Vandaag even heerlijk gewandeld met mijn oma. De andere oma ging ook mee. Bijrijdster ging daar even zonder zadel op. Het was mss alleen voor het goede iets verder dan normaal, maar hebben wel een nieuw rondje ontdekt. Van de week dan maar even rustig aan. Grootste rondjes die we af en toe wandelen is 3,5km. Meestal wandelen we korter en dit rondje was 4,5km. := Ik ben trots op haar! <3

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:07

Romy wat een knapperd. Heel veel geluk met deze prachtige verschijning.

Enten doen we al jaren niet meer. Sinds ons laatste fokproduct verkocht is.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:25

Enten doe ik ook niet.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:57

Hier wordt gewoon geënt. Ergens in mijn hoofd heb ik starten nog niet los gelaten. En ze gaat ook nog gewoon mee naar andere paarden en binnenbakken.
En we zijn nu bijna klaar met revalideren onder leiding van de kliniek. Overigens dikke duim omhoog daar, je wordt helemaal niet raar aangekeken dat ik daar met mijn 23jarige paard kom om te revalideren. Werd zelfs super positief op gereageerd. Dat is echt wel fijn. Soms denk ik, ik spoor niet, maar dat was zeker niet het geval.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:17

Ahh wat een knapperd Romy! Lekker blijven meekletsen hoor!

Lekker stuk gewandeld dus Richard!
Gelukkig hield ze het vol!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:24

Ik trof net 2 hele vieze oude mannetjes aan in de wei.Overal modder.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 09:17

Hier is gisteren de smid geweest voor de voorkant.
Chico kon prima stilstaan, niet leunen tegen de wand, hoefde niet tussendoor even zijn voet terug voor balans, dus ben er eigenlijk heel blij mee. Het lijkt echt of de ESS een beetje stabiel blijft nu!!

Heerlijk om te wandelen nu zeg!!! Als het wat langer licht blijft ga ik proberen met Chico ook wat te wandelen, eerst op het terrein want meneer heeft nogal praatjes ernaast op straat, erop durf ik niet

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 09:27

Komt deze week wel wat kou deze kant op. Buienradar zegt dat het van de week zelfs -4 kan worden in de nacht en aankomend weekend voorspellen ze zelfs gevoelstemperatuur van -9 in de nacht. :=

Mss er vd week dan toch maar een linertje onder gooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 09:31

Wat fijn dat jullie oudjes zo goed gaan *\%/*
Des deed ik de laatste paar jaar ook niet meer enten behalve tegen rhino want dat is verplicht bij ons op stal.

Ik merk echt dat ik nog heel erg moet wennen aan mijn nieuwe paardje, ze is ontzettend leuk en nuchter, loop zo met haar weg.
Is meer mijn onzekerheid denk ik, ben zo lang aan des gewend dat ik niet anders weet, maar komt nog wel.
Helaas nog geen passend zadel maar wil er vanavond even op met barebackpad, vind dat haar rug vrij gevoelig is en ze lang met een verkeerd zadel gereden is, mogen ook nog wat kilo’s bij op en meer spieren maar dat komt nog wel.
Ook heeft ze een zwaar beroerde deken op die van ellende zowat uit elkaar valt dus als het goed is komt vandaag een fatsoenlijke deken binnen, alleen nog even een onderdeken erbij kopen.

Afbeelding
Check ook mijn blije hoofd _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 09:52

Hoop wel dat het overdag boven 0 blijft. Kunnen we iig door rijden.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:21

Zolang ik de binnenbak heb maakt me dat niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:30

Hier ook gezegend met een binnenbak :D