Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:55

Nee, kliniek doe ik ook niet meer

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:00

Enten zit bij ons bij de stalling in, dus wordt nog wel gedaan hier

Kliniek weet ik niet of ik dat nog zou doen. Ligt eraan wat het zal zijn en hoe ze zelf is. Ze is nu nog levendig dus dan zal ik het wel doen denk ik

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:02

Entingen zijn vaccinaties?
Hier alleen de spuiten tegen influenza elk jaar.
Rhino doe ik niet, ook niet bij mijn rijpaard omdat blijkbaar sommige paarden hierop headshaking zouden kunnen ontwikkelen?
Van de anderen had ik nog nooit gehoord.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:12

Die van mij krijgt netjes haar influenza en tetanus. Ze zijn beiden erg belangrijk maar tetanus helemaal, ongeacht of er andere paarden in de buurt zijn of niet. Als je paard zich ook maar ergens aan verwondt en daarbij tetanus krijgt, ben je te laat. Het is helaas niet zoals bij mensen dat je nog tijd hebt om na een wondje een vaccinatie te halen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:15

Hier wel gewoon de standaard influenza inenting. We hebben min of meer afgesproken met eigenaresse dat we op haar leeftijd ook geen kliniek meer zullen gaan doen. Zeg nooit, nooit, maar ze is niet meer de jongste. Wat een heerlijk weer vandaag zeg! 8-) Hebben even rondje gewandeld.

Zo schattig altijd als ze het ijs breekt met haar hoefje of neusje om te drinken.

Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 09-01-21 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:38

Topic met de eerste ingezonden oudjes staat erop. Leuk

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:48

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:57

Ahh lief Richard! Schattig!

Ahhh leuk! Pepje staat er al bij

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:29

Ah wat een schattig filmpje Richard <3 !j

Hier krijgen ze beide nog prikjes. Kliniek weet ik niet wat we gaan doen dan, hangt denk ik van haar conditie af.

Afbeelding
Wij hebben genoten van het zonnetje!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:39

Ik heb Ranger op zijn 26e nog laten opereren. Hij had kanker aan zijn geslachtsdeel. Daar gebben ze toen de onderkant vanaf gesneden. Over een paar maanden word hij 34. Nu begint hij wel echt oud te worden maar ik vond hem op zijn 26e nog echt niet oud.

Werd op stal wel voor gek verklaard door 3/4 van de mensen. Dat ik hem nog ging laten opereren. Nooit 1 dag spijt gehad.

Enten doe ik hier wel.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:41

Ik heb net de entingen bekeken en influenza doen we elk jaar in juli. Tetanus zie ik echter nergens terugkomen terwijl de vorige stalhouder wel zei dat dit eens in de zoveel tijd gebeurde! Ik kon het eerder niet controleren omdat het paspoort altijd op kantoor bij de stalhouder lag. :x hoe vaak enten jullie voor tetanus?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:21

monsera schreef:
Ik heb Ranger op zijn 26e nog laten opereren. Hij had kanker aan zijn geslachtsdeel. Daar gebben ze toen de onderkant vanaf gesneden. Over een paar maanden word hij 34. Nu begint hij wel echt oud te worden maar ik vond hem op zijn 26e nog echt niet oud.

Werd op stal wel voor gek verklaard door 3/4 van de mensen. Dat ik hem nog ging laten opereren. Nooit 1 dag spijt gehad.

Enten doe ik hier wel.

34, wat een mooie leeftijd!
En het is denk ik ook echt kijken naar de conditie van je paard. Mona voelt zich echt nog top en blij dat we het nu nog wel aandurven.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:33

Lau07 schreef:
Ik heb net de entingen bekeken en influenza doen we elk jaar in juli. Tetanus zie ik echter nergens terugkomen terwijl de vorige stalhouder wel zei dat dit eens in de zoveel tijd gebeurde! Ik kon het eerder niet controleren omdat het paspoort altijd op kantoor bij de stalhouder lag. :x hoe vaak enten jullie voor tetanus?

Influenza jaarlijks, tetanus tegenwoordig eens per 2 jaar.
Vroeger die ook jaarlijks, maar dat schijnt tegenwoordig niet meer nodig te zijn.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:39

Femke_Tweety schreef:
Lau07 schreef:

Influenza jaarlijks, tetanus tegenwoordig eens per 2 jaar.
Vroeger die ook jaarlijks, maar dat schijnt tegenwoordig niet meer nodig te zijn.

Dit inderdaad :).

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:42

Overigens denk ik dat die tetanus dan gewoon wel geent is hoor, Lau.

Er hoeven geen twee spuiten in/niet twee stickers.

Er is enting influenza met tetanus in 1 of influenza zonder.

Als je een foto hebt van de laatste paar entingen (de stickertjes in het paspoort) dan kan ik het wel zien.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:04

Femke_Tweety schreef:
Overigens denk ik dat die tetanus dan gewoon wel geent is hoor, Lau.

Er hoeven geen twee spuiten in/niet twee stickers.

Er is enting influenza met tetanus in 1 of influenza zonder.

Als je een foto hebt van de laatste paar entingen (de stickertjes in het paspoort) dan kan ik het wel zien.

Ooh je hebt gelijk! Ik heb het gecontroleerd. De laatste is wel al twee jaar geleden dus ze is weer aan de beurt. Pfoe ik was alweer bezorgd. Maar voor niets dus :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:08

Wij wandelen altijd naar de dierenarts voor de prikjes. Is ongeveer 3,5 kilometer van ons vandaan. Dierenarts kwam er zelf mee om er heen te wandelen, dus waarom niet :D .

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:12

emilyslaluna schreef:
Die van mij krijgt netjes haar influenza en tetanus. Ze zijn beiden erg belangrijk maar tetanus helemaal, ongeacht of er andere paarden in de buurt zijn of niet. Als je paard zich ook maar ergens aan verwondt en daarbij tetanus krijgt, ben je te laat. Het is helaas niet zoals bij mensen dat je nog tijd hebt om na een wondje een vaccinatie te halen.

Zit tetanus toevallig mee in de influenza enting? Ik had er eigelijk nog nooit van gehoord, ken ook niemand die een tetanus vaccinatie heeft laten doen bij zijn paard.

Edit: ik lees nu pas de reacties hierboven, laat maar. Zal eens kijken vanavond :)

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:14

Bij ons is de kliniek 3 minuten lopen, en aangezien Sandy nog steeds actief is, zijn we er met haar recente peesblessure wel naartoe geweest.
Enting heeft ze deze week gehad, maar ook voor het laatst. Vorig jaar had ze op de enting een reactie en dit jaar is ze er weer behoorlijk ziek van, dus dit was voor haar het laatste jaar waarin ze geënt wordt, dus ook het enige wedstrijdjaar (als dat al doorgaat).
Ons andere oudje heeft geen enting gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 00:13

Kliniek had ik jaren geleden al besloten niet meer te doen en stond ik nog steeds achter haar laatste dag.

Maar leuker nieuws: officieel hoort ze nog lang niet in dit topic maar ze is er hoor sinds gisteren :D
Afbeelding
Afbeelding
12 jarige merrie tygo x goodtimes <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 00:14

Oooh wat een mooie <3 !
Gefeliciteerd met je knapperd en veel plezier samen *\o/*

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 00:47

Ze is zo mooi! Ik hoop dat je er nog lang heel veel plezier van kan hebben <3

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 01:16

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:51

Romy heel veel plezier met haar! Wat is ze mooi, en wat een lief oog heeft ze.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:09

@nessinator: Als de kliniek dan zo dichtbij is... Hier is de DA dichtbij. Op ongeveer 1km afstand.

@romy: Gefeliciteerd met je vriendinnetje! Mooi! <3 Geniet ervan!