Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
monsera schreef:Ik heb Ranger op zijn 26e nog laten opereren. Hij had kanker aan zijn geslachtsdeel. Daar gebben ze toen de onderkant vanaf gesneden. Over een paar maanden word hij 34. Nu begint hij wel echt oud te worden maar ik vond hem op zijn 26e nog echt niet oud.
Werd op stal wel voor gek verklaard door 3/4 van de mensen. Dat ik hem nog ging laten opereren. Nooit 1 dag spijt gehad.
Enten doe ik hier wel.
Lau07 schreef:Ik heb net de entingen bekeken en influenza doen we elk jaar in juli. Tetanus zie ik echter nergens terugkomen terwijl de vorige stalhouder wel zei dat dit eens in de zoveel tijd gebeurde! Ik kon het eerder niet controleren omdat het paspoort altijd op kantoor bij de stalhouder lag.hoe vaak enten jullie voor tetanus?
Femke_Tweety schreef:Lau07 schreef:Ik heb net de entingen bekeken en influenza doen we elk jaar in juli. Tetanus zie ik echter nergens terugkomen terwijl de vorige stalhouder wel zei dat dit eens in de zoveel tijd gebeurde! Ik kon het eerder niet controleren omdat het paspoort altijd op kantoor bij de stalhouder lag.hoe vaak enten jullie voor tetanus?
Influenza jaarlijks, tetanus tegenwoordig eens per 2 jaar.
Vroeger die ook jaarlijks, maar dat schijnt tegenwoordig niet meer nodig te zijn.
Femke_Tweety schreef:Overigens denk ik dat die tetanus dan gewoon wel geent is hoor, Lau.
Er hoeven geen twee spuiten in/niet twee stickers.
Er is enting influenza met tetanus in 1 of influenza zonder.
Als je een foto hebt van de laatste paar entingen (de stickertjes in het paspoort) dan kan ik het wel zien.
emilyslaluna schreef:Die van mij krijgt netjes haar influenza en tetanus. Ze zijn beiden erg belangrijk maar tetanus helemaal, ongeacht of er andere paarden in de buurt zijn of niet. Als je paard zich ook maar ergens aan verwondt en daarbij tetanus krijgt, ben je te laat. Het is helaas niet zoals bij mensen dat je nog tijd hebt om na een wondje een vaccinatie te halen.