Geen hello fresh,maar hello paard, hoef het alleen nog maar klaar te maken voor oma

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:Zou je me willen uitleggen wat voor jou dan beter of anders is aan een pensioenstal?
Ik sta met een oud paard gewoon op een stal met alle faciliteiten.
Zij hoeft niet in een bak aan het werk,maar ik maak verder wel van alles gebruik.
Want voor je pony is het denk ik wel beter om te blijven waar hij nu is?
zijn huis waar hij alles gewent is.
Ik vind dat wat lastig te begrijpen…kijk als het moet dan moet.
Ik ben net verhuisd omdat de stal er mee op hield,maar wat een impact op een oud dier.
En niet elk dier is gelijk.maar Kelly moet wel enorm wennen aan alles.
Sanet schreef:Lekker toch Cowgirl, dat het nog zo mooi gaat. Al deel ik ook jouw angst van “het kan ook zomaar ineens voorbij zijn”. Maar van mijn jongere merrie (14) is vorig jaar de jongere zus overleden, in 4 uur tijd van kerngezond, veulen aan de voet en drachtig van de volgende, naar doodziek en niet te redden. Dus is ook echt niet leeftijdsgebonden. Pech kan op elke leeftijd.
Mijn oudste dame is ook altijd wel makkelijk geweest op nieuwe locaties: als er eten is, dan is het daar prima. Dus als dat voor die van jou ook zo geldt en je kunt hem naar jouw idee nog beter voorzien in zijn wensen, dan zou ik dat niet laten qua pensioenstal. Maar zoals ellepel zegt, dan moet dat wel een makkelijke transitie zijn.
Ik zit in de luxe positie dat ik daar niet over na hoef te denken met mijn dame aan huis alweer 9 jaar over een paar dagen. Had ik ook niet gedacht toen, dat ze het nog zo lang zou volhouden.
ellepel schreef:Ja onzeker is dat hè met al die stallen die stoppen.
Had ik ook,dacht dat Kelly alleen dood het erf nog af zou komen,maar helaas ging de stal dus dicht.
Van bijna 1000 meter track naar nu een kleinere wei,maar ik probeer zelf elke dag even een stukje met haar te lopen
TuttiFrutti_ schreef:De dierenarts benoemde inderdaad dat d'r klachten minder kunnen worden na een lange periode. Hoe oud is jou paardje?
Mijn merrie wordt in juni 28.