Mijn oudje... kan ik wel even achter het behang plakken. De buren waren begonnen met vuurwerk, dus paarden maar naar binnen. Maar die flapdrol dacht: partyyyyy! Dus rennen, racen, bokken en gekke sprongen maken. Niet laten vangen natuurlijk. Mijn jonge paard dacht: dat is leuk, laat ik mee doen.... Grrrrrr!
Haha wel fijn dat ze op de goede manier ‘aan de kletter’ gingen en niet uit angst. Maar leuk is anders.
Mijn oudje geeft er niets om. Het andere paard (7jr) die ik rijd wel. Waren een paar knalletjes in de verte maar dat is al voldoende om hem van slag te krijgen. Dus die heeft maar een dagje vrij gekregen. In de paddock bij zijn maatjes voelt hij zich een stuk veiliger en dan reageert die niet zo gelukkig.
Normaal gesproken kan ik denk ik ook de laatste week van december bijna niet meer fatsoenlijk rijden. Dat ‘jonge’ paard staat in de polder dus je hoort alles. En ze kunnen er daar wat van.. dit jaar dus alleen vandaag. Ook vrij weinig knallen. Desondanks dat paard niets eng vindt gaat hij zo intens slecht op geluid. Hij werd zelfs al onrustig van de laatste persconferentie van mark rutte waar die demonstranten op de achtergrond aan het fluiten en doen waren.. ik had de radio iets harder gezet en hij was gelijk helemaal stokstijf alert haha
In ieder geval alvast een fijne jaarwisseling. Hoop dat wijzelf maar ook onze oudjes een gezond en gelukkig leven mogen hebben in 2021.
De beste wensen iedereen, en gefeliciteerd met de oudjes die vandaag jarig zijn! Onze paardjes zijn de nacht goed doorgekomen, we hebben de luiken open gelaten zodat ze konden zien waar al dat geknal vandaan kwam (we grenzen aan een parkeerplaats waar fanatiek wordt afgestoken).