Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 00:20

Haha heerlijk als ze zich zo uitsloven!

Britta31

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 00:26

De heren hebben wat ontdekt,nieuwe pakken hooi en dat ligt net naast de deur opgestapeld.Voor de deur zit een balk en nu hangen ze als een giraf met lange nek over de balk om hapjes hooi van het pak te snoepen.En in de stal 2ruifen vol met hooi.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 00:37

Het gras (hooi) is aan de overkant altijd groener he :P

Is het een vlieg? Is het een eenhoorn? Het is een schimmel die solliciteert voor pegasus Afbeelding

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 08:53

Queelens schreef:
Die van mij had er ook zin in vandaag. Wilde een beetje in de bak spelen dat hij met me meedraaft maar hij was zo brutaal :+ dus maar even losgegooid en bij het eerste lijntje kwam de sprintende en snurkende arabier alweer in hem los. Het zit er toch nog ergens in die 49% arabier :=

Haha! Heerlijk!

Britta31 schreef:
De heren hebben wat ontdekt,nieuwe pakken hooi en dat ligt net naast de deur opgestapeld.Voor de deur zit een balk en nu hangen ze als een giraf met lange nek over de balk om hapjes hooi van het pak te snoepen.En in de stal 2ruifen vol met hooi.

Tja... Dat is natuurlijk veel interessanter en lekkerder. Hier hebben ze dat een jaar of vier geleden geflikt aan andere kant van de draad stonden plastic verpakte balen. Toen is het gaan waaien en zijn er paar omgevallen of gaan rollen zodat ze binnen mondbereik kwamen. En wie staat daar met haar neus in de baal? _O- Dit was nog op onze oude stal. Het voordeel van de balen was dat ze er wel lekker uit de wind konden staan.

Afbeelding

Afbeelding

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 09:13

Zoeffie heeft een western deken bij Arthurs vandaan.
Vroeger had ik altijd Big-D dekens, die zijn ongeveer hetzelfde.
Met de juiste maat liggen ze perfect, alleen regenen ze wel beetje in bij de hals.

Ik zie wel vaak dat men dekens te groot koopt, ik hou meestal aan, waar de staartaanzet begint moet ook de staartflap beginnen, anders is de deken te groot. Vaak trekken ze dan naar achteren en veroorzaken schuurplekken op de borst. Dan denken mensen dat ze te krap zijn maar vaak zijn ze juist te groot dan. Daarom zie je zoveel soepjurken. Als ligt het natuurlijk ook aan de pasvorm.

Afbeelding

Ik ben blij dat Tjieks nog steeds zonder deken kan, geen gedoe met passen, wisselen, en hij heeft er zelf een bloedhekel aan.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 09:29

Britta31 schreef:

Geniaal dit :') .

Queleens :') . Heb nu wel mega Mindy in m’n hoofd :')

Haha Richard, die diertjes zijn wel vindingrijk!

Ik kon van de week m’n Shetlander tussen de perenbomen vissen, en ze was zielig, want ze stond in de regen :') . En Mona snapte er geen hol van waarom ze daar stond _O-

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:05

En gelijk hebben ze britta. Beeetje terk ennstrek oefeningen blijven doen!

Als ik aanhoud dat de staartflap bij de staart moet beginnen heeft mn paard koude billen, dus ik ga een maatje groter. Gelukkig nooit schuurplekken oid

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:07

Ik vind dat ook te klein hoor. Billen moeten er ook in :j

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:11

Ik heb een haf dus alles is of te lang of de borst past niet. Dus dan maar wat te lang van achteren of te lang naar beneden

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:25

Siersma schreef:
Ik heb een haf dus alles is of te lang of de borst past niet. Dus dan maar wat te lang van achteren of te lang naar beneden

Jup.. Met onze Haf toen ook. En toen maar besloten om geen deken te doen, mevrouw sloopte alles...

Zo jammer dat ze toen chronische longontsteking kreeg.. Was een heerlijk dier ;( .
Zij kwam uit 92, ik 93 en Mona 94. Dus was een heel leuk rijtje!

Afbeelding

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:43

Chica heeft al jaren een Amigo deken en daar ben ik echt super blij mee! Valt echt perfect.

Helaas wel wat minder nieuws.. Ze is toch hoefbevangen.. :( Ze liep echt een paar dagen beter na de hoefsmid, maar gisteren liep ze toch weer ineens veel slechter, toch de dierenarts gebeld. Het was niet zeer acuut, ze loopt niet extreem slecht dus we zijn er op tijd bij. Ze heeft nu Novacam en Ascal en daar reageert ze goed op. Kwam vanmorgen gelukkig vrolijk van stal zonder te veel pijn. Ze heeft ook PPID, dus da gaf wel aan om eventueel de dosering Prascend te verhogen omdat we niet echt een andere aanleiding weten. Eventueel over 6 weken wel een bloedtest doen, maar die is nu niet betrouwbaar. Pfff, ik vind het nu echt wel moeilijk worden hoor dat ouder worden...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:44

He balen zeg :(:).
Heel veel succes en sterkte :(:).

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:50

Oh bah, dat zijn de mindere dingen inderdaad

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:00

Balen Naath. Idd proberen met prascend wat te doen. Zou t ook niet kunnen komen van de koude nachten en zonnige dagen? Of staan ze niet op gras?

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:11

Wat vervelend Naath, veel sterkte de komende weken! Ik hoop dat ze dan bijtrekt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:28

El camino wat schrikken zeg, ik las het en dacht meteen o nee!!! Gelukkig is hij oké

Naath, wat balen die hb! Gelukkig op tijd erbij en niet te slecht. Gedoe ook met ppid dan he, daardoor was die vab mij wss ook hb geworden maar is maar 1x gebeurd.

Ik lees soms nog wel wat mee maar gaat mij wat te snel om overal op te reageren.
Wel een gekke wending hier, afgelopen week bij een nieuw paard wezen kijken, had ik niet al verwacht aangezien Des een maand geleden is. Ik ga zaterdag er nog een keer heen, wel een erg leuk dier maar twijfel nog te erg, ergens zegt mijn gevoel dat deze nog niet bestemd is voor mij en dat is prima, maar wil het toch zeker weten aangezien paard wel alles heeft wat ik zoek.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:45

Romy1234, je schoot ook dírect door mijn hoofd in de auto. Gelukkig liep het met een sisser af, bah.
En je moet je hart volgen wat betreft een ander dier.....dat komt vanzelf goed, en wat is snel.......wat op je pad komt komt op je pad..... volg je hart!!!! en succes.

Naath, heel veel sterkte, onze oudjes kosten ons een paar jaar van ons leven als ze ons zo laten schrikken...pffff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 14:00

Ja in theorie klinkt het snel maar ik ben heel erg een mens dat d’r gevoel volgt.
En we zien wel hoe of wat, is voor mij ook een goede test om te kijken wat ik wil.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 14:53

@EmptyWords, Susan, Siersma: Als hij weer te groot is flappert dat natuurlijk weer. Ik vind de deken eigenlijk precies goed passen. +:)+ Staartflap begint op de staartwortel en de billen blijven goed droog en ingepakt. Staart gaat dan nog door het lusje aan de staartflap. Wel even geprobeerd de liner eronder te doen. Dat pas eigenlijk best goed. Nog even lopen twijfelen/dubben of ik die 100 gram eronder zou laten, maar het zonnetje was zo warm dat ik hem er toch maar weer tussenuit heb gehaald. :=

Afbeelding

Afbeelding

@Esther: Dat is idd een mooi rijtje.

@Romy: Alles op zijn tijd idd. Het moet goed voelen en als het zo loopt dan loopt het zo.

@Nath: Oh wat balen zeg! Gelukkig zijn jullie er op tijd bij.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:29

Haha heerlijk Queelens! Lekker uitsloven

Haha ja veel lekkerder daar natuurlijk Britta!

Ik wil ook dat de billen er nog in passen.. vaak wel de aanbevolen maat zegmaar, de stokmaat +30cm
Dat gaat hier wel op

Ahh was wel een leuk dier hoor Es_ther.. hafjes vind ik altijd leuk

Oh wat spannend Romy. Lekker gaan kijken, doe wat je gevoel je ingeeft!

Ik vind die deken ook netjes passen inderdaad Richard, hier zitten ze ook ongeveer zo.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:53

@ElCamino Jeetje, Ik ben blij om te lezen dat het weer goed gaat. Ik was al bang voor een tweede verlies zo snel! :n

@Naath86, wat vervelend zeg... Ik snap je gevoel helemaal! Dat ouder worden van je paard telt er ook al snel wat jaren bij op je eigen leeftijd :(:) .

@Romy, het is goed dat je je gevoel gewoon volgt. Er is nooit een tijd te verbinden aan het wachten tot het kopen van een nieuw paard. Soms helpt een nieuw paard ook met de verwerking. Hou je ons op de hoogte? <3

Vandaag gezellig met mijn verzorgster alvast voor haar verjaardag een ritje gemaakt. Het beviel beiden wel denk ik! :j
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:15

Afbeelding

Branco stond lekker te pitten. De nieuwe deken is nog schoon. Had hem al viezer verwacht.

Romy je gevoel volgen is het beste wat je kan doen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:00

@romy, gewoon je gevoel volgen! Als het goed voelt doen, voelt het niet goed niet doen :).

haha slaapkop Branco. En wat een schone deken!

Oooh leuk Emily!

Iedereen alvast een hele goeie jaarwisseling *\o/* !

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:09

SusanH schreef:
[ [url=m/jBrXN1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Branco stond lekker te pitten. De nieuwe deken is nog schoon. Had hem al viezer verwacht.

Romy je gevoel volgen is het beste wat je kan doen.

Keurig van Branco! :)

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:11

Afbeelding
lang geleden dat hij dat heeft gedaan. jeff wil jullie een fijne jaarwisseling wensen!!