Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lau07
Moderator

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:07

Even een dubbelpost hoor.

Naath, wat ziet die hoef er al een stuk beter uit zo! En fijn dat ze al wat beter is.
Begrijpelijk dat je bent geschrokken ElCamino, hopelijk blijft het beter gaan. Het is er nu ook een beetje de tijd voor of niet? Hoorde van de dierenarts dat er veel met buikpijn en krampen waren. Wat is Zoeffie een leuk ding zeg, een echte Egyptische prinses. <3

Welkom girlyggirl! Wat leuk dat je haar al zo lang hebt. Rijdt je dochter haar of rijd je zelf ook nog?

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:36

Wow dat is schrikken inderdaad ElCamino!

Wel een knapperd die Zoef!

Oeh lekker zonnetje Richard! Die heb ik nog niet gezien hier vandaag haha.

Welkom Girlyggirl. Wel een leukie!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:47

ElCamino wat een schrik.

Branco is verwend met een nieuwe bucas deken. Zit echt mooi.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:02

Altijd fijn een nieuwe deken. Zeker met de regen van deze dagen... Welke heb je? Zo een smartex power? Mijn oma heeft haar kestcadeautje gewoon al paar dagen voor kerst gekregen. Zo fijn dat ze daar droog onder staat.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:05

Oh wat schrikken zeg elcamino. Gelukkig gaat het nu goed!
En een nieuw deken is altijd lekker indd al helemaal als het zo’n fijne is. Ik ben helemaal fan van de bucas smartex. Zit inderdaad als gegoten. Ik heb er twee. Een als reserve voor als de andere ooit kapot mocht gaan of in de was is.
Heb dat ook met de zo’n amigo 3 in 1 deken. Heb ik er ook twee van voor het geval de andere ooit kapot gaat haha (die verkopen ze inmiddels ook niet meer dus gelukkig heb ik dat nog gedaan). Vooral zomerdekens kunnen die ruinen bij ons goed slopen. De smartex is tot nu toe altijd heel gebleven gelukkig.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:06

El camino wat een schrik. Gelukkig is ie vandaag weer goed

Susan een nieuwe bucas, hele fijne dekens. Marissa heeft er ook 1, hele sterke dekens die mooi blijven ook

Bagheera lekker in de zon grazen, wat een luxe zeg!

Naath de hoef ziet er nu weer netjes uit. Wat zei je smid waardoor dit kwam?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:10

Ik heb wel Bucas geprobeerd, maar werd een soepjurk of te strak bij borst/hals. Denk dat ik een big neck of borstverbreder nodig heb als ik voor Bucas ga. Dus nu draagt ze of haar paars/roze pony dekentje van Amigo of haar zwarte Rambo speciaal gemaakt voor IJslanders. Ze liggen allebei helemaal prima, maar die Rambo ligt net iets beter. <3

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:12

Bucas is wss ook te lang voor Ijsjes? Bij Marissa kan t net zeg maar, zij is ook niet zo lang

Afbeelding
Even voor t idee, tis net geen jurk
Edit Amigo regendekentje ooit geprobeerd, paste dr borst niet in :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:23

Ik zweer bij EJ. Zijn de enige dekens die niet trekken of plekjes veroorzaken.
Nu heeft ze een HKM 300 grams deken en die zit ook echt goed.

Afbeelding

Afbeelding
Alleen was zij het er niet zo mee eens :')

Afbeelding

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:30

Siersma schreef:
Bucas is wss ook te lang voor Ijsjes? Bij Marissa kan t net zeg maar, zij is ook niet zo lang

[ [url=m/0jEprX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Even voor t idee, tis net geen jurk
Edit Amigo regendekentje ooit geprobeerd, paste dr borst niet in :D

Bucas werkt met andere verhoudingen/maten dan Amigo. Door alleen naar bovenlengte of onderlengte te kijken ben je er helaas niet. := Ze zouden er idd ook nog een hoogtemaat bij moeten doen. :)*

Ik heb Bucas 125/165 geprobeerd die te strak zat en de 130/175 is weer echt een soepjurk. Ik zou dan de 125/165 als big neck of met borstverbreder moeten hebben.

Bucas 125/165
Afbeelding
Afbeelding

Bucas 130/175
Afbeelding
Afbeelding

Van Amigo heeft ze maat 125/175. En dan de pony versie. Die is even lang als de grote paarden versie, maar fractie korter in de hoogte zeg maar. Wist ook helemaal niet dat er in 125/175 ook nog een pony versie was. _/-\o_ De speciale Rambo voor IJslanders valt groot dus heeft ze daar maat 115/168 en die zit perfect! <3

Amigo 125/175 grote paarden versie
Afbeelding

Amigo 125/175 pony versie
Afbeelding

Rambo 115/168
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 30-12-20 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:31

Es_ther schreef:
Ik zweer bij EJ. Zijn de enige dekens die niet trekken of plekjes veroorzaken.
Nu heeft ze een HKM 300 grams deken en die zit ook echt goed.

[ [url=m/ba16G0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kNOqwX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Alleen was zij het er niet zo mee eens :')

[ [url=m/9isUZp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die EJ gaan wel lang mee bij jou? Ik hoorde van stalgenootjes dat ze echt maar 1 of 2 seizoenen mee gaan en daarna gingen ze helaas lekken. -O- Ik heb idd een hoop dekens gepast van stalgenootjes. Ook de EJ en QHP etc.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:36

Hier ook ooit eens een EJ gehad, met 2 weken stuk. Op de naad bij de achterflap gescheurd. Mn moeder heeft t nog genaait maar weer stuk na een week. Was een fleecegevoerde dus de fleece ging helemaal verschuiven ook. Dus na de laatste keer was ik er zat van heb m zo weggegooit. Ik heb nog een regendeken van Powerhorse, katoenenvoering is helemaal vegaan maar hij is nog steeds waterdicht en past echt perfect. Heb daar nog een nieuwe van gekocht maar past niet zo mooi als die oude. Ze heeft maat 175. Maar bucas is maat 5,9, en bucas zebra is weer 6.0. Dekenmaten 8)7

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:38

Die met sterren gaat nu voor het 5e seizoen mee, niet lek.
Die blauwe nu 4e seizoen :).

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:42

Es_ther schreef:

Wat super zeg! Die gaan lang mee. :wow: Was jij ze vaak? Spelen en rollen ze er ook mee? Liggen ze heel veel erop die dekens?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 15:57

Bagheera_206 schreef:
Es_ther schreef:

Wat super zeg! Die gaan lang mee. :wow: Was jij ze vaak? Spelen en rollen ze er ook mee? Liggen ze heel veel erop die dekens?

Aan het eind van de winter gaan ze de was in! Hier in de buurt laat ik ze wassen + waterdicht maken. De sterretjes ga ik na deze winter vervangen, begint hier en daar wel echt oud te worden.
Ja rollen wel! Maar dat is vaak na het rijden dus dan heeft ze soms ook geen deken op. En liggen ook, zeker nu ze ouder wordt. Heb nu ook mazzel dat er geen deken sloper meer woont. Vorige paard pakte de dekens vast en beet er in... conclusie, ik kon elke keer nieuwe dekens kopen... gelukkig is er anti bijt spul :') .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 16:04

Zal morgen Branco wel even op de foto zetten. Die voor sluiting is iig heel anders als van de oudere bucas dekens.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:00

Lau07 schreef:
Even een dubbelpost hoor.

Naath, wat ziet die hoef er al een stuk beter uit zo! En fijn dat ze al wat beter is.
Begrijpelijk dat je bent geschrokken ElCamino, hopelijk blijft het beter gaan. Het is er nu ook een beetje de tijd voor of niet? Hoorde van de dierenarts dat er veel met buikpijn en krampen waren. Wat is Zoeffie een leuk ding zeg, een echte Egyptische prinses. <3

Welkom girlyggirl! Wat leuk dat je haar al zo lang hebt. Rijdt je dochter haar of rijd je zelf ook nog?

Mijn dochter heeft hasr altijd gereden maar is inmiddels 16 dus echt te groot, voor een lolrondje stapt ze nog wel eens op omdat ze daar duidelijk allebei van genieten en ze nog geen 50 kilo weegt :D

Ikzelf zal ik haar niet aandoen hihi pony is 127 :')

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:37

Een goed passend deken is wat dat betreft goud waard indd. Ik heb nog steeds geen perfect passend vliegendeken gevonden. Zelfs hetzelfde model als mijn 3 in 1 deken zitten als simpele vliegendeken toch minder goed. Had ooit een hele fijne uit de UK. Is kapot gegaan door een paard uit de kudde. Heb hem opnieuw besteld maar helaas was het model veranderd dus ook daar krijgt hij nu schuurplekken van :(

Qua winterdekens zitten bij die van mij bucas en weatherbeeta het beste

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:53

Ik heb nu voor alle paarden de amigo, en die zit voor alle drie heel fijn, twee van de drie hadden al eens plekken op de schoft gekregen die nu eindelijk niet meer terugkeren, en de derde was uit zijn 175 gegroeid dus die moest sowieso een andere.

Mijn senior Sandy is vandaag aan de longe geweest, om te kijken of ze nog kreupel was, en eindelijk niet meer *\%/* Ze was niet te stoppen, blééf maar draven, ze had er echt zin in, dus die gaan we na 2 maanden eindelijk weer oppakken!

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:58

Ik heb al vijftien jaar dezelfde 4 amigo dekens en die zijn nog steeds heel. :D
Verder ben ik ook wel fan van de EJ dekens, Chantal is een echte sloper en ze houden het goed vol. Bucas heb ik nog nooit geprobeerd, ik vraag me af of die therapiedekens echt goed werken of dat het misschien een klein beetje een placebo effect is. Als er iemand ervaring mee heeft hoor ik het graag.

Fijn dat Sandy zo enthousiast was en nog veel fijner dat je weer aan de slag kunt nessinator :)

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:49

Zo, 5 seizoenen is een prima deken dan!

Wat een verschil in merk/grootte zeg.. jeetje

Hier gaat amigo wel lang mee. Al ligt het ook wel aan de pony :')
Pep is netjes met de dekens, mn andere pony is een sloperd :+

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:23

Queelens schreef:
Een goed passend deken is wat dat betreft goud waard indd.

Ja, die Rambo kost bijna goud. _O-

Ik heb nog een 100 gram liner voor eronder. Ik hoop dat dat voldoende is voor de winter.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 21:46

Die Chico. Hopelijk voelt hij zich weer helemaal fit.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 00:07

Bagheera_206 schreef:
Queelens schreef:
Een goed passend deken is wat dat betreft goud waard indd.

Ja, die Rambo kost bijna goud. _O-

Ik heb nog een 100 gram liner voor eronder. Ik hoop dat dat voldoende is voor de winter.

:+ _O-

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 00:08

Die van mij had er ook zin in vandaag. Wilde een beetje in de bak spelen dat hij met me meedraaft maar hij was zo brutaal :+ dus maar even losgegooid en bij het eerste lijntje kwam de sprintende en snurkende arabier alweer in hem los. Het zit er toch nog ergens in die 49% arabier :=