Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hilli schreef:Maar dan nog geef je geen écht antwoord op de vraag, superpony. Ik denk dat een goed onderbouwd verhaal meer zin heeft dan een 'dat ligt eraan'.
Maris schreef:Ik vroeg het eigenlijk meer voor in het algemeen. En omdat ik zelf eigenlijk geen goede eiwitbronnen ( behalve voorjaarsgras en zefls dat is soms al ? ) ken voor paarden.
Mijn paard kon b.v. geen lucerne verdragen ( kreeg hij dikke benen van ) en grasbrok vond hij niet lekker ( en at hij dus niet ). Dus ik was destijds nog steeds op zoek naar een fijne eiwitbron.
Maar ik was destijds wel op zoek naar een goede eiwitbron. Gewoon omdat hij met hooi en sp terug viel in bespiering en dat 2 weken voorjaarsgras altijd wonderen deden. Eiwit tekort dus in het rantsoen in de winter.blue_sky schreef:Dat ben ik niet helemaal met je eens superpony dat je zo maar moet accepteren dat ze mager worden als ze ouder zijn! Ik kreeg mijn oude pony-hengst zwaar vermagerd terug nadat ik hem aan een wedstrijdruitertje had uitgeleend. Maar ach hij was al oud. Met goede voeding is deze 29-jarige kanjer inmiddels weer lekker rond en gezond. En dat terwijl hij echt geen hooi meer kan eten. Gewoon op onbeperkt Hartog grasmix en Aveve All-in Soup met 2x een half schepje Beste Jahre van St Hippolyt.