Voor mijn jonkie een oefen tuig gekocht. Zodat ze langzaam wend aan dingen op haar lichaam en na de zomer hopelijk de wei met haar slepen. Alleen Tennessee moest er ook aan geloven. Hij vond het sturen wel heel raar want hij is een echt rijpaard en is dus gewend aan ruiter hulpen. Maar ondanks dat deed hij het toch goed en dat op zijn oude dag.
Dankjulliewel Ja vind dr er niet slecht uitzien, dat buitenstaan doet haar ook goed! Al lijkt ze wel enorm moe, maargoed even wennen denk ik.
Oh leuk Hennos! Is weer eens wat anders inderdaad, net als inderdaad het lange lijnen.
Ik heb Pep ook beleerd 2 jaar geleden ofzo. Mn welsh zn tuig ‘past’ ook bij Pepje haha. Uiteindelijk ook een eigen tuig gekocht maar die ligt nog op de oude stal
Naath86
Geplaatst: 29-12-20 18:39
Leuk Hennos!
Chica liep vandaag alweer een stuk beter. Ze is bijna helemaal van de pijnstillers af. Draf nog niet fijn, maar stap ziet er niet zo beroerd meer uit.
Fijn zeg Naath! Ziet er ook veel beter uit zo de hoef
Es_ther
Geplaatst: 29-12-20 20:19
Ziet er al veel beter uit!
Onze wei is weer een blubber bende . Ik ben die regen zo zat..’
Bagheera_206
Geplaatst: 29-12-20 20:42
Wordt het al droog? Vandaag hebben ze geul gegraven bij pad voor onze wei. Gelukkig staan ze vooraan op onze wei wel soort van droog. Is zand gestort. Daar staat ook de grote ruif.
Foto van vorige winter. Frel mocht even op pad tussen weitjes staan toen ik foto ging maken.
Es_ther
Geplaatst: 29-12-20 20:57
Mooie ruime weides!
Ik merk aan alles dat ze meer binnen staan. De stallen zijn een stuk viezer dan met mooi weer .
Bagheera_206
Geplaatst: 29-12-20 21:11
Hier zie je onze zomerweitjes. Afgelopen zomer mochten we er drie gebruiken voor onze kudde van zeven en proberen dan strookbegrazing te doen. Maar vaak als ik op stal ben of dingen aan doen ben op de wei mag mijn oma of beide oma's altijd even op het lange gras. Dat is nu eenmaal het privilege van ouder zijn.
Het laatste shot is vanuit zelfde kant genomen als de foto, maar dan vanaf de zomerweitjes en hoger.
Dus ja, onze wei is ook drassig, maar daar is niets aan te doen. Echt overal zijn alle weides drassig, maar wel superfijn dat zand vooraan bij de ruif.
Denk dat wij in Westen nog wel beetje mazzel hebben qua droogte. Als ik van anderen de gele en dorre weides zag... En dat ze al vanaf augustus moesten gaan bijvoeren omdat er echt geen gras was.
Zag overigens laatst een link voorbij komen over een artikel dat ging over dekens in de winter bij oudere paarden. Heeft iemand dat artikel misschien voor mij?
Wij hebben een rij bak, 2 stallen die altijd open staan, een paddock (staat tussen stal en wei) en weilanden. Die knippen we op in wat meer kleinere weilanden, zodat ze niet alles in 1x opvreten. We hebben nu alles open staan, kunnen ze lekker overal scharrelen .
mooi halster en knappe Pep hoor Jolmer, En de voetjes zien er weer strak uit Naath!!!
Hier werd ik gisteren gebeld dat Chico niet lekker was, lag plat in een plas buiten, plat op stal...leek beetje buikpijn te hebben... Ik in de auto erheen en arts gebeld.... toen ik aankwam stond hij alweer hooi te eten. Toch maar buscopan en pijnstillers erin.... leek verder oke en gisteravond om 23.00 kreeg ik een appje met een filmpje dat hij lekker hooi stond te eten. Vanmorgen niks gehoord, geen nieuws is goed nieuws altijd..... pffff ben weer 10 jaar ouder geworden...
Es_ther
Geplaatst: 30-12-20 09:55
Oooh schrikken altijd! Maar fijn dat ie wel weer at.
Kreeg net een appje dat hij "super" gaat van de stalhouder..... Maar dan schiet meteen Des van Romy door mijn hoofd, dat is dan zo kort geleden dat je je kapot schrikt gelijk...
Zelfs zonder des... oude paarden en koliek of andere kwaaltjes....
Naath86
Geplaatst: 30-12-20 11:10
Oh dat was even schrikken met Chico! Soms denk ik wel eens dat het beter zou zijn om gewoon geen paarden meer te hebben... Maar fijn dat ie weer oké is!
ElCamino
Geplaatst: 30-12-20 11:34
Ja klopt, en het is idd zo, wanneer oudjes wat krijgen...pfffff Ik begin na hem ook niet meer aan een eigen paard, ik blijf Zoeffie rijden.....
Een Egyptische schoonheid van een fokker die we zadelmak gemaakt hebben dit jaar. Ze is 7 en nu 6 maanden drachtig dus rijden wordt straks wandelen en veulie knuffelen...
Hopelijk vanavond nog rijden. Heb gister 20 minuutjes gereden, maar zo ontzettend genoten. Mau krijgt steeds meer verbinding door zijn hele lijf. Zo'n tof gevoel
girlyggirl
Geplaatst: 30-12-20 12:25
Hier dan ook maar mijn oudje Cherry ♡ 31 jaar en al net zolang in mijn bezit. Na verhuizen van stal is ze weer enorm opgeknapt en gedraagd zich als een stuiterbal haha, mn dochter dacht laatst even een oud vertrouwd stapritje door de buurt te maken en lag er 3 x bijna af