Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nathalie84 schreef:Ik mix nu de lucerne onder de brokken, doe ik dat niet, eten ze het dus gewoon niet op. Ik dacht daarom aan de grasmix? misschien is die smakelijker? We hebben fijn en grof voordroog, hij eet het wel, maar heel rustig. In de wei staat hij ook vaak wat te "dromen". Ik wil dus iets extra's geven qua ruwvoer aangezien hij al muesli en pulp krijgt.
Ditano: hij gaat niet regelmatig, tandarts was wel zeer te spreken over zijn gebit. Ik kijk het zeker even aan, maar ik wil voorkomen dat hij terug gaat in conditie. Hij krijgt nu 3 maal dagelijks 6 scheppen geweekte pulp, 2 maals muesli/lucerne en 3 maal hooi + 8 uur weidegang. Hij is al wat aan de magere kant, dus hij mag me niet meer invallen.
egnie schreef:Nou ze hebben mij vandaag aangeraden om eens een vitaminestoot aan mijn paard toe te dienen. Mijn paard wordt dit jaar 19 en heeft een beetje moeite met verharen. Ook was hij vandaag tijdens de les behoorlijk bezweet (hij is geschoren). Ik zou graag van jullie willen weten of jullie ook aan een vitaminestoot doen en zo ja welke en of jullie ook electrolyten bijvoeren na stevige arbeid...
farahmunda schreef:Mariekie; als haar gebit goed is maakt het denk ik niet echt uit of het grof of fijn hooi is. Ze kan het beide weg kouwen. Wat belangrijk is, dat het hooi 'lekker ruikt', dan laten ze het echt niet liggen.
Edit: Farahmunda is 27 ipv26. ! Zo snel gaat de tijd!
yvonnedv schreef:Van Cooten heeft ook een seniorenslobber
http://www.vancooten.nl/popup01/masters15.html
Ik voer mijn 30 jarige merrie met geheel versleten gebit
2 X 1 kg van cooten seniorenslobber
1 kg senior priores
1 kg basisbrok
en een paar scheppen snijmais
De diaree heb ik daarmee onder controle maar ze blijft toch wel erg mager.