Ilse_loveU_x schreef:Hoihoi,
Ik kom hier ook even binnenvallen en ben eigenlijk opzoek naar advies, met al jullie oudjes ervaring en tips genoeg toch?
Dit is Magic [ [url=m/RcmHhq.jpg]Afbeelding[/url] ]
, mn kwpn merrie van nu 26 jaar. Ze heeft wat gebitsproblemen, mist meerdere voortanden en gaat sinds kort door t leven met ook 2 kiezen minder. Hiervoor was t altijd al een paard wat in de winter wat terugkwam in gewicht. Van mn vorige haflinger wist ik dat deze het super deed op de Seniores Priores dus haar dit vorig jaar ook gaan geven uit voorzorg om dr lekker op gewicht te houden, ze vloog het altijd aan dn vond t heerlijk.
Helaas nu sinds een weekje begint ze toch slechter te eten, buiten op de paddock laat ze dr hooi veel slingeren (want ja, hooi wat de grond heeft geraakt kan je écht niet meer opeten hoor ) nu vind ik dat normaal niet heel erg omdat ze dan derest in stal wel gwn prima at. Sinds een paar dagen eet ze nu dr seniores ook niet meer, hierdoor wat extra pavo slobber mash gaan geven, dit vond ze altijd superlekker... maar ook hier is ze denk ik klaar mee. Gisteren heb ik de seniores met de slobber gemengd dat ging er op dat moment prima in, maar nu laat ze dus beide staan, ze kijkt er niet eens naar om.
Ze kreeg eerst ‘s ochtends en ‘s avonds (22:00) SP, in de middag vitalbix luzerne en de daily complete brokjes en dan om 18:00 pavo slobber... dit heb ik inmiddels aangepast naar nu ook ‘s ochtends brokjes.
Wat kan ik doen om dr weer aan t eten te krijgen, ik wil voorkomen dat ze straks helemaal niks meer eet en ze te mager wordt, ze is nu eindelijk goed op gewicht en heeft zelfs een iets klein extra vetlaagje - fijn voor de winter!
Wat geven jullie je oudjes die wat kieskeurig zijn met eten?
Wat lastig dat ze kieskeurig is!
Ik heb een alleseter (oké, 2), maar zou je slobber kunnen proberen? Of lucerne?
Welkom Belmera! Wat een lief oudje heb je