Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nessinator

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 09:59

Over het sparen: ik heb al een opvolger (moest wel, Sandy kwam plots alleen te staan).
Ze staat ook op 'gewoon' voer, en doet het nog prima. Met haar 25 jaar overwegen we zelfs om een wedstrijdje weer op te pakken volgend jaar. Maar zoals Romy laat zien, het kan snel over zijn, dus we houden onze vingers gekruist.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:26

Wat is het lekker actief hier zeg!
Welkom Marjo en Richard. Twee bekende voor mij haha, gezellig ;)

Die van mij staat de hele winter onder de bucas smartex rain. Maar die heeft geen moeite met aankomen en/of zichzelf warm houden.
Ik heb dat meer omdat ze zonder schuilstal buiten staan. Hoef die van mij dus ook niet bij te voeren. Met de voerbeurten van stal mee krijgt hij een handje brok voor het idee en van mij krijgt hij 2x pw vitaminenbrokken en gelatinaat gemengd in de slobber. Die van mij eet wel alles wat los en vast zit, in tegenstelling tot vroeger. De gelatinaat moet ik wel mengen in de slobber, maar dat vind ik logisch. Hij krijgt nu ook een kuurtje psyllium en dat eet hij zo los op :=

Schim gaat ook maandag even op de rontgenfoto voor zijn gebit. Het ziet er onrustig uit daar (hoewel hij geen pijnreactie geeft) dus ben bang dat zijn voortanden eruit gaan moeten :( vind het zo sneu ik wil hem eigenlijk helemaal niet meer lastig vallen met dit soort ‘ongein’. Maarja helaas is het geen ongein als je tandpijn krijgt natuurlijk..

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 12:31

Ik heb iets gekocht voor mijzelf.Een elektrische kruiwagen :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:18

Britta31 schreef:

Nice! Scheelt een boel sjouwen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:04

Britta31 schreef:

Dat is echt een mooi cadeau!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 14:18

Zoo das een mooi cadeau! Haha
Dat scheelt heel veel!

Mn verzorgstertje is lekker buiten geweest met Pep.
Ik ben meegelopen met mn kleine pony, althans. Meegerend haha.
Afbeelding
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:03

Pep had er zin in zo te zien!

Afbeelding

Proefje ging goed. Even belonen na afloop <3 {:)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:16

@Marieke: Tnx! Onze kudde heeft ook geen schuil mogelijkheid. Behalve beetje uit de wind bij de ruif. Voor nu doe ik haar alleen dekentje op met slecht weer.

@Britta: Gaaf! Wel ideaal zeg!

@Jolmer: Leuk dat bijrijdster met Pep naar buiten is geweest.

@Susan: Leuke foto! Hallo rendier.

Ik heb vandaag even paar balkjes in bak gelegd en daar beetje overheen gestapt met mijn oma. Vandaag dus niet gaan wandelen.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:44

Och, wat een leuke foto’s weer! Leuk zo in de kerst sferen, Susan!
En zowel Pep als het verzorgstertje zien eruit alsof ze enorm aan het genieten zijn, Jolmer. <3

Leuk dat het topic zo actief is en al helemaal leuk dat er meer mensen komen meepraten. :D

Hopelijk valt het mee met de tandarts, Queelens. Inderdaad sneu, maar als de ingreep later problemen voorkomt is het met een goed doel moet je maar denken.

Ik heb hier voor het eerst een oudje dat te dik aan het worden is! Op de nieuwe stal wordt er zo goed gevoerd dat ze iets te rond is geworden. :o
Ze krijgt drie keer per dag hooi, drie keer brok, ‘s middags bietenpulp en ‘s avonds een handje eiwitrijke muesli voor de spieren. De brok en bietenpulp gaan we nu halveren om te kijken wat een goed rantsoen is. Nu Tal ouder is, zijn we veel preciezer met het voeren en uitvogelen wat het beste voor haar werkt. Ik voer pavo Healthboost en foenegriek bij om het immuunsysteem een beetje te ondersteunen en daar ben ik voorzichtig positief over. Het lijkt te helpen.
Ook krijgen ze hier een bruin biertje voor de voeten, maar dat vinden de meeste mensen heel erg raar.

Bagheera, ik heb lang nagedacht over later als mijn oudje er niet meer is en deze zomer een veulentje gekocht. Qua tijd en onderhoud is het nu nog niet zo extreem dus ik kan ze mooi samen combineren. Ik vind het wel leuk om de twee uitersten van het spectrum te zien. De een krijgt moeite met eten omdat de tanden slechter worden en uitvallen, en de ander heeft moeite met eten omdat het gebit nog niet goed ontwikkeld is (bij wijze van spreken dan, beiden zijn gezond en in orde).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 16:03

jolmer20 schreef:
Ahh knapperd was t ook he Romy..
Logisch dat je nu eerst gaat sparen!
Wil je uiteindelijk echt een paard?

Ja als het juiste paard op mijn pad komt, komt er zeker een nieuw paard, ben vanaf baby af aan met paarden opgegroeid en kan mij echt niet een leven zonder paard voorstellen, wordt ik heel erg ongelukkig van.
Al komt er wel een totaal ander paard als des, wil geen vervanger van haar, kan ook niet trouwens.

Siersma schreef:
Senior priores moet geweekt worden toch? Ik kom maar 1x per dag bij Marissa en heb daar geen warm water. Lastig dus.

Emptywords lekker gereden. Fijn dat dat nog kan

Napie schuldig voel je je sowieso wel, hoe je t ook regelt. Vind dat t heel goed klinkt hoe je t doet nu. Klinkt alsof ze niks te kort komen

SusanH fijn dat je oudje nog lekker met je dochter kan rijden

Seniores priores moet minimaal 4 uur geweekt worden, ik deed vaak savonds klaarmaken voor de volgende ochtend maar mijn staleigenaar voerde dus dat scheelt al.
Je zou eventueel thuis al kunnen klaarmaken?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 16:05

Oh heerlijk deze foto’s <3

Lekker buiten Jolmer, Pep had er zin in *\o/*

Super Susan. Heerlijke foto <3

Afbeelding
Lekker chillen in de wei <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 16:08

Lees nu de elektrische kruiwagen. Wat een uitvinding!

Queelens Branco moet waarschijnlijk ook 2 snijtanden eruit dit voorjaar. Volgens de DA die wij hebben gaat het herstel daarvan heel snel.

Ik kwam trouwens net niet bij. Branco zou onderdanig zijn. Maar mooi dat Hocus niet bij het hooi mocht van hem. En Hocus luistert ook nog naar die opa :'). Ik maar bang zijn met het verhuizen dat Branco onder zou sneeuwen. Helemaal voor niks want hij heeft de wind er goed onder ~~}>

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 16:52

Lees al een tijdje mee. Ook maar eens mijn oudjes voorstellen.

Ranger de vos is al 33 en ken ik al 30 jaar. Inmiddels bijna geen kiezen meer en kan geen hooi meer eten. Gelukkig staan ze sinds mei aan huis en kan ik hem 5 emmers geweekt voer geven. Hij heeft ppid sinds zijn 26e krijgt hij daar een half pilletje per dag voor.

Chandar de zwarte ook al 28. Ik vergeet wel eens dat zij ook al zij oud is omdat zij veel minder zorg nodig heeft. Mist 1 kies en eet gewoon nog goed hooi de hele dag.

De andere 2 zijn van vrienden en samen vormen ze een fijne kleine kudde. Ook een bejaarde van 29 en een jonkie van 13.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:30

Het gaat gelukkig weer helemaal goed met Jazz, de verdikking in haar hals is weg en nu drukt er ook niks meer op haar zenuw. Ze loopt weer rad gelukkig!

Heb jazz vandaag voor eerst gewogen, 420 kilo precies. Afbeelding

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 18:45

Ahh wat een leuke foto Susan!
Wanneer krijg je een uitslag? Loop van de dagen denk ik?
Ze zagen er mooi uit in ieder geval!

Lekker toch iets gedaan Bagheera!

Wel fijn dat ze wat rond wordt Lau! Fijne stal dan, vaak wordt er te weinig gevoerd!

Ja logisch inderdaad Romy. Als er wat op je pad komt is dat mooi meegenomen natuurlijk.

Ahh lekker hoor nog in de wei Es_ther!
Lekker dromerig lijkt t op de foto haha

Haha Susan, de oude van dagen weten wel hoe ze moeten toen tegen de jonkies hoor haha.

Welkom Monsera! Leuke ouwetjes!

Fijn dat het goed gaat met Jazz! Gelukkig loopt ze weer rad!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 18:46

Marieke ik hoop dat t meevalt met zn tanden. Mist Schim er al veel eigenlijk?

Jolmer Pep ziet er blij uit zo met ruitertje

SusanH hij denkt er het zijne van haha

Bagheera balkjes stappen is ook een beetje werken toch

Lau bruin biertje geef ik ook wel eens, vind ze best lekker. Vroeger gaven de boeren dat als aanvullen, tenminste dat heb ik gehoord. Oudje wat te dik word, dat is echt een luxe

Romy, 4 uur weken word lastig. Ik kom alleen in de namiddag. Als ik het niet red dan doet mijn vriend of mijn schoonvader het. Dus klaarzetten word m ook niet. En ik sta alleen, en de boer hoef ik t echt niet te vragen helaas

Esther wat een leukerd zeg!

Nou ik heb Marissa toch maar de Bucas op gedaan. Ze was nog wat nat van de regen, en die Bucas heeft staydry voering. Echt heel warm was t hier ook nietdoor de wind. Heb ook liever dat ze t wat te warm heeft dan te koud

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 18:53

Ik deed met de seniores het in ieder geval een nacht laten staan. Met de kou kan het gerust langer staan ook. Met warmte komt er wel een beetje een muffig luchtje aan en dan worden ze echt minder enthousiast ervan.

Mijn dame weet van niets dat ze volgend jaar 24 gaat worden. Afgelopen vrijdag lag ik er bijna af, vanwege een koolmeesje wat uit de heg gevlogen kwam.... ik hou heel veel van haar hoor, maar ik wil niet dood nog :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 19:56

Wow dat zijn pas echt ‘oudjes’ Monsera! Maar ze zien er nog wel goed en happy uit!

Fijn dat het goed gaat met jazz :j

Marjo, hij mist nog geen tanden maar daar gaat denk ik dus binnenkort verandering in komen :=
Ben benieuwd hoe dramatisch de fotos zijn want wil eigenlijk als hij ook bij proef van de da geen pijnreactie geeft het nog even uitstellen naar het voorjaar als het gras langer wordt. Ze krijgen wel genoeg hooi bij op de wei maar ze gaan op een gegeven moment toch gras ‘eten’. Maar het gras is ju nog korter dan gemillimeterd haha

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:06

Ik had vandaag goud in de wei.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 00:50

Wat fijn dat het topic zo actief is! Ik heb alles snel even gelezen en zie dat er nieuwkomers zijn. Welkom! *\o/*

Ik zag ook leuke foto's voorbij komen van oudjes, blijf maar sturen! Ik vind ze zo leuk!

En nog Romy even apart, wat was Des zo mooi <3. Ze is zeker niet te vervangen, maar ik snap zeker dat er plaats is voor een opvolger.

Hier weinig te melden. Behalve dat de plekjes onder haar buik nog steeds niet weg zijn _-:(.

Verder hebben we vandaag hele leuke kerstfoto's gemaakt! Hopelijk kan ik ze morgen delen. <|-

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 09:25

Jeetje, wat gaan we opeens hard!!!
Alle nieuwkomers welkom!!!! Jullie oudjes passen precies hier in de groep! leuk!!

Hier ook weinig te melden, Chico staat sinds 2 weken tóch op 1 capsule prednisolon minder, gaat eigenlijk heel erg goed met hem..... al vind ik het rete-spannend!!!! Wel heeft hij het erg warm, vandaag scheermachine meegepakt dus de hals gaat eruit. Eerder lukt steeds niet, hij is steeds te warm en nat om te scheren....

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:41

Het is ook rete warm voor de tijd van het jaar..

En ik ben die regen zat :+. Dan is het een paar dagen mooi, bak en paddock weer een beetje droog en dan weer regen -O-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 11:56

Afbeelding
Iedereen prettige feestdagen van Nap en Max.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:53

Vanmorgen de regen dekens maar opgelegd met al die regen die ze voorspellen.
Het begint hier in Friesland net pas een beetje te regenen.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:56

Oh net pas Monsera?
Hier al zeik en zeiknat..
Gelukkig weten ze waar de moeten gaan staan
Afbeelding
Helaas is de staleigenaar nog niet verder gegaan.. heeft erg veel last van zn reuma dus komt vanzelf