Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:16

Ja, dat kan best hoor, onze koukleum van 25 doet het prima onder 50g!

ElCamino

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 16:18

Hier staat Chico te zweten in zijn wintervacht :(
Als het niet gauw gaat zakken scher ik de onderkant hals, tussen de voorbenen eruit....
Dit is gewoon sneu zo'n winterwolletje met 12 graden.....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 18:27

Branco heeft 200 gram op. Hij had het zwaar vandaag, Hocus ons andere paard is gister verhuisd en vandaag zijn ze samen de paddock in gegaan. Altijd spannend zoiets. Maar vanmiddag stond Branco lekker te pitten, dus de rust zit er bij hem iig weer in. Vanmorgen moest hij een paar keer in hoofdletters praten, Hocus wilde van alles van hem maar daar had Branco geen zin in. Die wil gewoon chillen in de paddock :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 18:29

Hier 200 gram en een recuptex light, van de week weer kaal geschoren. Hij liep gelijk een stuk beter weer

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 19:27

Hier ook een 200 grams deken :)

Balen, ElCamino, maar het is ook gewoon klote weer momenteel. De ene dag warm, de andere dag koud. Blegh.

Leuk plekje Jolmer! Ze zien er erg tevreden uit :D

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:06

Hier ook 200, sinds dat ze in de schuilstal staan. Toen heb ik gewisseld.
Maar merk dat ze het soms een beetje warm hebben geloof ik.

Ahh wel lekker hoor Susan, dat ze nu samen staan!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:07

Mag ik mij hier misschien ook melden? Mijn paard is nog niet zo oud als die van jullie, maar ze is nu 28,5 jaar oud. Inmiddels ook al wat ouderdomskwaaltjes als artrose en wat peesblessures gehad dus we doen vooral iedere dag een blokje om door de woonwijk en af en toe kruip ik er nog wel eens kwartiertje zonder zadel op in de bak of door de woonwijk.

Ik verzorg haar nu sinds 2015 en hebben een soort van co-ouderschap/lease constructie, want de eigenaresse woont in het buitenland. Ze is al een paar keer van eigenaar gewisseld dus ik vind dat ze bij mij oud mag worden.

Ze staat samen met haar zes vriendjes en vriendinnetjes op een wei waar het voorste deel met zand is opgehoogd en waar de hooiruif staat. Als ze weer eens speelkwartier hebben trekken ze nog wel eens een sprintje door de wei, maar ik hou mijn hart iedere keer vast als ze weer keihard door de wei gaan. := Doen ze gelukkig niet zo heel vaak als ik op de wei ben.

We zijn een heel jaar op jacht geweest naar dekentjes voor haar, maar voor deze winter echt een paar regendekentjes gescoord. Wat is het ontzettend lastig om goed passende dekens te vinden. Ze heeft nu wat rainrot plekjes door de warmte en de hoeveelheid regen. Dus moet met betadine behandelen en er voor zorgen dat ze droog blijft als het regent. Dus met regen krijgt ze nu haar deken op. Ik heb haar sinds vorige winter niet meer geschoren dus het is maar een 0 grams. Twee winters geleden schoren we nog de hals eruit en streep onder haar manen. Ik hoop gewoon maar dat gauw een beetje koud en droog wordt. #fingerscrossed

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:11

Yess, nog een oudje erbij.

Met 28,5 zit ze echt wel in de doelgroep hoor :D

De grote gele wordt over 12 dagen formeel 27.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:14

Femke_Tweety schreef:
Yess, nog een oudje erbij.

Met 28,5 zit ze echt wel in de doelgroep hoor :D

De grote gele wordt over 12 dagen formeel 27.

Dacht dat het al meer 30+ was. := Van mij mag ze nog wel een paar jaar grasmaaien. Zolang het in goede gezondheid en zonder pijn kan. +:)+

Ah een lockdownparty voor de 27 kaarsjes dan! :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:15

Ik zal hem vragen om ze in 1 x uit te briezen... :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:18

Haha!

Hier zijn ze voorzichtig en houden ze liever 1,5m afstand en even geen feestjes. _O- Ik was net te laat, want de 7e was al gaan staan.

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:22

Welkom bagheera. Die van mij is (pas) bijna 23, dus jullie passen er zeker bij!

Vandaag gereden, maar ik kan hem niet meer uitzitten :')
Heb m geschoren van de week en nu loopt oe groot en ruim onder me vandaan. Ben meteen mijn balans kwijt.
Morgen les, Karel gaat me zo ontzettend hard uitlachen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:26

Nog niet zou oud als die van jullie? Branco is pas 21 hoor :j . Maar welkom! Enne, leuk kleurtje heeft ze!

Branco en Hocus beginnen elkaar al aardig te vinden. Ik ben verbaasd over hoe goed het gaat en hoe assertief onze opa is. Ik was bang dat hij onder zou sneeuwen Maar het lijkt erop dat hij goed de wind eronder heeft :') Vandaag was ik wel blij met Branco. Hocus is nogal kijkerig. Gisteren alleen gereden met hem, alles was eng. Vandaag samen met mijn dochter gereden, en Hocus ging overal zo langs. Niet eens perse achter hem aan, maar gewoon het feit dat ze samen in de bak waren hielp hem enorm. En het is ook gewoon heel gezellig om samen te rijden :j

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:38

Dan valt het wel mee met 28 jaar idd. :=

Altijd spannend om aanpassingen te doen in de kudde als ze al dagje ouder zijn. Het gaat dus goed met Hocus en Branco? Hier hebben we nog een senior in de kudde en dit voorjaar zijn er twee paarden bij gekomen. Best spannend en die ruin is best wel dominant. Mijn paard laat zich dan helaas weg jagen en geeft de dominante paarden de ruimte. Hebben de hele zomer op het gras gestaan en staan nu op de winterwei met de ruif. Toen werd mevrouw opeens hengstig en werd even dikke vriendjes met die ruin. _O- En dat in deze periode en op haar leeftijd. Inmiddels al weer de rust terug, maar ze kunnen nu iig beter door een deur en samen uit de ruif eten. Daar ben ik wel blij mee. Niet blij met het dekken en zo, maar als ze gewoon samen kunnen zijn vind ik al top! +:)+ Ruin staat nu even op een stuk naast de wei ivm peesblessure achter en dan was dekken niet zo goed voor de pezen van hem.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 22:15

Jaaaa Richardd!
Welkom! Haha.
Leuk dat je mee komt praten!

Pep is pas 24 bijna, dus jouw paardje hoort er zeker bij!

Wat fijn dat het al zo goed gaat Susan!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 00:14

Welkom *\o/* !
28 is al een mooie leeftijd hoor! Hier 1 van bijna 27, dus ook al een aardige oma in wording.

Fijn Susan, blijft altijd spannend!

Haha EW, was ie boos op je omdat je m had geschoren :+?

Qua dekens, hier ook een 200 grams, maar wel 24/7 buiten met stallen die altijd open staan. En het is nog steeds een pluis beer :') .

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 00:20

Daar is ie altijd boos over. Het filmpje op insta was omdat hij binnen moest ijven omdat zn maaatje een bezoekje kreeg van de smid

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 00:24

EmptyWords schreef:
Daar is ie altijd boos over. Het filmpje op insta was omdat hij binnen moest ijven omdat zn maaatje een bezoekje kreeg van de smid

Paard met karakter, love it :')

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:35

Welkom hier. Wat een mooie kleur heeft je paard.

Hier is mijn oudje ineens helemaal jolig en fris als een 3-jarige

Dochterlief heeft nu 3x op haar gereden. Voornamelijk stappen en al iets draven. Ze zit op paardrijles, heeft 4 lessen gehad en al een keer gegaloppeerd, maar manege pony kan ik niet vergelijken met een arabier van haar kwaliteit. :=

Binnenkort maar een buitenrit inplannen, wel aan de lijn. Maar voor dochterlief natuurlijk heel spannend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:43

Ik lees nog steeds wel een beetje mee maar helaas niks meer te melden.
Fijn dat jullie oudjes het zo goed doen, en bageerha welkom, wat een geweldige voorpluk heeft je oudje :j
Die van mij is helaas maar 27,5 jaar mogen worden :( gewoon door domme pech eigenlijk want ze was gigantisch goed in dr vel laatste tijd.

Gisteren wel op stal weer geweest, erg fijn en leuke afleiding, vandaag weer want mag het paard van mijn vriendin verzorgen.
Thuis vliegen de muren op mij af, kan nog steeds niet echt mijn draai vinden dus ben al blij als ik van iemand zijn stal ofzo mag mesten _O-
Wel confronterend om langs ‘haar’ stal te lopen, zie haar nog liggen |( is ook nog maar 3 weken geleden natuurlijk maar zou het wel weer fijn vinden een nieuw paard te hebben, leven zonder paarden is niet voor mij weggelegd, was ook gelijk een stuk vrolijker weer na ik van stal terug kwam.
Morgen ga ik de ring ophalen die van haar haren gemaakt is en het as van mijn vorige pony die begin dit jaar overleden is.
Hier was hij nog niet helemaal af trouwens

Afbeelding
Afbeelding

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:48

Jee Romy.....het is niet niks dat je maatje er ineens niet meer is.
En ik snap je helemaal dat je energie krijgt van stallen uitmesten, dat heb ik ook altijd.

Wat een mooie ring zeg!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 11:56

Hele mooie ring Romy :knuffel: .

Hele dikke :knuffel: voor jou.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 13:56

Dank jullie wel voor het welkom. Qua leeftijd kan ze nog mee met die van jullie. Haha. Net even een klein rondje gewandeld en toen haar dekentje maar opgedaan, want er komt straks wat regen aan. := Ze staat als wildkleur/valk geregistreerd in het stamboek/paspoort. In de zomer is haar vacht donkerder dan in de winter. Haar wintervacht is een heel stuk lichter.

@Romy: Heel veel sterkte en gecondoleerd! Wel een mooie ring zeg! Ik snap heel goed dat het nog vers is als het onlangs is gebeurd. Wel fijn dat je nog af en toe naar stal kunt en paard van vriendin mag doen. Ben ook echt blij dat we ondanks de lockdown nog steeds even vitamine P op kunnen doen op stal. <3

Hoe doen jullie dat? Zijn jullie alvast aan het sparen naar mate je paard ouder wordt?

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 13:58

Wat een mooie ring Romy! Fijn dat je nog lekker van de paardjes genoten hebt. Moelijk, maar wel fijn!

Oh ja, regen. Bah..
Ik spaar in principe niet meer dan normaal nu ze ouder wordt, maar merk wel dat ze meer kost :+
Maar dat mag ook! Geef haar graag de juiste dingetjes

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:02

Maandag helemaal bak regen... :=

Afbeelding

Bedoelde meer om alvast geld opzij te zetten voor een nieuw paard. Ja, helaas hoe ouder hoe meer kosten ze met zich mee brengen. Hier was ik wat extra kwijt aan de dekens die ik heb gekocht. Als het goed is komt er een dezer dagen nog een 100 gram liner binnnen voor als het echt koud wordt. Kan het maar beter hebben liggen voor het geval dat.
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 19-12-20 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt