Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:18

hm, voor een pees is in mijn optiek nog altijd rechtuit op het harde een must. En heel langzaam opbouwen en elke 6 of 8 weken scannen om te kijken of er meer gedaan kan worden....

En zaterdag is Milan Gies geweest.
Chico kreeg het alleen super warm met zijn vacht in die loods dus kreeg een zweterig paard op de foto....

Studio in de loods:
Afbeelding

En kreeg een onbewerkt voorbeeld op de app:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het bewerken duurt een tijd, dus geen idee wanneer ik ze krijg.
En hij moet nog meer paarden op de plaat zetten en als alles klaar is komen ze ws als een expositie in een galerij te hangen

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:23

Wat fijn dat Mau zou goed gaat, Emptywords!

En inderdaad wat Sanet zegt, met een peesblessure zou ik erg voorzichtig zijn. :) Veel wandelen, rechtrichten, wat lange lijnen misschien? Allemaal dingen om rustig op te pakken en de spieren weer op te bouwen.

Wauw ElCamino, wat ontzettend gaaf! Chico is een goed model :D Weet jij of Milan dit ook op aanvraag doet? Lijkt mij ook wel heel gaaf om zo'n portret te laten maken.

Edit: laat je het weten als de foto's in een galerij te bewonderen zijn? :j

ElCamino

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:37

Lau07, thnx! Hij was er alleen na ruim een uur wel klaar mee. Zodra ik hem losliet wandelde hij direct naar de uitgang :D
Ik heb geen idee of hij dit op aanvraag doet, kost wel een paar uur....een uur opbouwen met 3 man, een uur ruim foto's schieten en weer afbouwen. Ik zal eens vragen voor je.

Jammer was, ik had pepi spray voor de wedstrijden vroeger, ik dacht ik spray hem in voor de glans. Deed die k*t spuitbus het niet meer, ik hetzelfde van de arabieren shows geleend, en wat denk je.... dat werkt alleen op korte vachtjes blijkbaar, Chico zag eruit of hij nat geregend was, en met de warmte.... op zijn best was hij niet HAHAHAHA.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:20

Ziet er al veelbelovend uit de foto’s! En dan heeft die van jou nog knap geduld. Die van mij is werkelijk een schatje, maar bij fotoshoots komt echt zijn ongeduldigste en slechtste aard naar boven _O-
Dan lijkt mijn opgevoedde paard ineens een onopgevoed verwend mormel :=

Mijn oudje gaat vanavond na lange tijd eens naar de fysio. Laatste keer was toen hij nog op en top in de sport liep haha. Ik merk dat hij wat stijver wordt (merk ik vnml als hij zichzelf wil krabben bij zn flanken bijvoorbeeld haha) en ik kan hem rijtechnisch niet ‘onderhouden’ dus hopelijk kan dit hem een beetje helpen :)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:23

Queelens, nou hier ook hoor, pffff draakje. Echt zódra ik mijn hand van neus haalde als er scherp gesteld was direct naar de uitggang vertrekken.... }> stiekem wel lachwekkend...

Chico gaat elke 8 weken naar de osteo, helaas zoveel door zijn ESS maar het helpt hem énorm!!!
Fysio en massages helpen zeker ook!!!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 20:17

Leuk Emptywords dat je dat paardje af en toe meepakt. Scheelt toch wat voor de eigenaar!

Leuke foto’s al ElCamino! Ben benieuwd naar de foto’s verder!
Hij was wel stout dus haha.
Werkte hij niet met een fotografie halster? Is in principe prima weg te werken natuurlijk. Werk er zelf wel mee, ideaal!

Krijg spontaan zin om mijn paardjes ook mee te nemen naar mn studio. Stond al op de planning haha. Maar als ik dit zo zie!

Ben benieuwd hoe het gaat met je ouwetje na de fysio Queelens!

Mijn paardjes gaan elk jaar minimaal 1 keer. Soort APK! Gelijk naar de tandarts en extra keer naar de dierenarts.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 09:09

Nope, geen halster verder. Meestal staat hij stil, staat ook ruim een uur bij de smid gewoon los. Maar hij had er geen zin meer in, hihihi.

Hier ook een standaard ritueel, normaal gespoken 2x per jaar osteo, gewoon als onderhoud, 1x per jaar tandarts en soms een equissage behandeling. ( ligt aan mijn budget)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:15

Schim vond zijn behandeling wel prima :j ze heeft vooral aan zijn rugspieren gewerkt, ook met dry needling en daarna masseren. Was mooi om te zien hoe hij reageerde. Hij stond uiteindelijk met een hanglip te knikkenbollen en te smakken haha. Hele verandering met toen hij jog jong was want toen sloeg die het licht uit de ogen van de fysio haha :+

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:26

Fijn dat Schim het fijn vond Queelens!
Beter dan vroeger dus haha.

Staleigenaar zet ineens vaart achter de container stal, dus zondag gaan de paardjes over! Heb nog niet alles zoals ik t wil hebben, maar dan kunnen ze in ieder geval lekker op hun eigen plekje staan! Heerlijk!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:40

Wat bijzonder om te zien bij je paard Queelens.

Jolmer20 fijn dat de stal snel komt :j

Hocus kan al de 27e verhuizen naar Branco. Van de week hebben mijn man en ik samen gereden, was heel leuk. Dochter had gisteravond les. Branco was een boefje hij schoot er ineens vandoor achter een ander aan. Even sprintje trekken. Hij voelt zich goed!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:46

Queelens schreef:
Schim vond zijn behandeling wel prima :j ze heeft vooral aan zijn rugspieren gewerkt, ook met dry needling en daarna masseren. Was mooi om te zien hoe hij reageerde. Hij stond uiteindelijk met een hanglip te knikkenbollen en te smakken haha. Hele verandering met toen hij jog jong was want toen sloeg die het licht uit de ogen van de fysio haha :+

Heel bijzonder om te zien he! Toen mn vorige paard naar de ostheo ging vond hij het heerlijk. Zat te kwijlen, oogjes op half 7 en hij stond echt te genieten. Hoefde m niet eens meer vast te houden :') .

Ah fijn Jolmer! Fijn dat het snel gaat.

En ook al snel Susan! En fijn dat Branco zich goed voelt. En wat een boefje, maar stiekem ook weer leuk dat ze nog zo blij zijn :D.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:09

Oh dat is fijn ook zeg zo snel Susan!
En super dat ie zich goed voelt! Hihi

Pep ging er gister ook vandoor, maar ze schrok van vuurwerk. Knallen doen dr niet zo veel, maar dit was siervuurwerk op nog geen 100m afstand.. ik stond midden in de bak, komt ze naar me toe rennen en achter me staan. Held op sokken :')

Vind fysio/osteopaat altijd leuk en interessant om te zien inderdaad!
Zeker als ze zo genieten!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:26

Fijn dat ze zo snel terecht kunnen/kunnen verhuizen Jolmer en Susan!

Ja schim stond oom gewoon lekker los op de wasplaats tijdens de behandeling. Hij weet sowieso wel dat ‘ie moet blijven staan haha maar geen haar op zn lijf die er aan gedacht zou hebben om hem te peren tijdens zijn ontspan momentje haha.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:56

Haha lekker hoor Queelens.

Hoe is het met ouwetjes hier?

Sinds zondag staan de pony’s in hun nieuwe stalletje.
Nu nog een paar kleine aanpassingen en dan is het klaar!
Deurtjes komen er nog in, die groene panelen gaan weg. Stukje straten en nog een stukje stenen weg. Kan er gelijk nog wat schoon zand bij!
Afbeelding
Pony’s zijn blij!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:01

Wat fijn dat het (bijna) af is! *\o/*

Zijn die randen trouwens niet scherp van de container? Lotje staat ook in een container maar de randen zijn echte randen van de container, niet uitgesneden. Vandaar dat ik het mij afvraag :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:16

Ziet er mooi uit

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:56

Ja het is vrij scherp inderdaad! Maar daar komen nog houten randen omheen waar ook de deuren aan bevestigd worden!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:59

Ziet er mooi uit hoor!

Hier dochterlief afgelopen weekend een paar rondjes gedraafd op ons oudje. Gisteren de hoefsmid en tandarts weer op bezoek gehad. Afgelopen voorjaar een voortand getrokken en de rest zit nu weer vast. Gelukkig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 15:00

Staan er gezellig bij zo!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 16:05

Max en Nap zijn heel zielig :( ze zijn al 3 dagen niet in de wei geweest.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 17:25

Ziet er al mooi uit!

Ah, Britta, maar het is ook gewoon rot weer..

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 18:21

Afbeelding
Sandy's vriendje is weer terug, ze is helemaal happy <3
Ze is nog steeds kreupel, maar gaat eindelijk weer vooruit. We hebben het wandelen aan de hand weer opgepakt.

Heerlijk om de andere oudjes het naar hun zin te zien hebben!

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 18:49

Jeff krijgt meer spek op de billen dankzij de seniores priores.

ik zag happy paardjes in een containerstal en een fotoshoot voorbij komen. Hier even druk met de verhuis die is nu achter de rug weer meer tijd voor de paarden.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 15:37

Nap van 25 heeft een nieuwe winterdeken nodig.Nu weet ik niet meer of de oude 200 of 300 is.Zou 200 genoeg zijn?Hij staat 24/7 buiten en heeft een wintervacht.Er is wel een stal,maar daar staat hij bijna nooit in.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 15:52

Ik denk dat 200 ruim voldoende is. Die van mij heeft wanneer het boven de nul is enkel een regendeken 0 grams op en als het echt koud wordt een extra onderdeken van 200 gram eronder. :)