Gewoon bellen!
Ik heb 4 weken terug ook de dierenarts gebeld voor mijn 22 jarige merrie. Ze heeft allemaal wat kleine dingetjes, eind september is er een tweede kies getrokken en die zeiden dat ze wss beginnende eotrh heeft.
Ze is in draf kreupel aan 1 been, maar waar dat eerder na 10 min zich pas openbaarde, is dat nu al in de eerste drafpas.
Ze lijkt wel snel wat koliekerig, dus zo nu en dan wat met de staart omhoog of met de achterbenen stampen. 'Lastige' is dat ze er conditioneel super uit ziet! Hoef haar ook niks extra's te geven naast de basisbrok en ruwvoer.
Dierenarts vond haar idd wel iets terneergeslagen. Dus op pijnstillers gezet, als een soort test dat als ze ineens heel erg opfleurt dat ze dan toch wel echt pijn heeft ergens.
Op dat moment was het nog droog, waardoor ik ze smiddags nog even in het land had staan. Op dag 2 vd pijnstillers kwam ze bokkend en galopperend van het land kwam. Vervolgens stond ze op 3 benen, omdat ze dus over haar eigen pijngrens was gegaan doordat ze die niet meer voelde door de pijnstillers. Dus nouja duidelijk was in ieder geval geworden dat de meeste pijn van haar been komt. Ik heb de pijnstillers toen opgehoogd en na een paar dagen rust werd het iedere dag weer beter.
Dierenarts is sindsdien 2x geweest (gisteren en begin vorige week).
Hij vond haar wel veel helderder, nu ze op de pijnstillers staat.
Ik ben alleen wel weer terug gegaan naar de novacam, want vd butt kreeg ze diarree en werd dat koliekerige erger.
Ze kan op deze manier nog even door, maar ze kan niet eeuwig op de pijnstillers, dus ergens deze winter is het wel einde verhaal

het blijft alleen lastig wanneer..